Vztah s Vietnamcem, 2. díl: Předsudky

14. ledna 2015 v 8:00 | Hogreta |  Vietnam
V druhém dílu tohoto seriálu jsem se rozhodla více nakousnout předsudky a urážky, se kterými se - pokud máte vztah s Vietnamcem - pravděpodobně budete setkávat. Některé z nich jsou ještě pochopitelné (a vlastně na nich není nic "zlého" - lidé jsou prostě jen zvědaví a tak se ptají i na dost divné věci) a některé vás možná urazí tak, že budete chtít tomu, kdo jej vysloví, dát pár facek.



Ať se vám to líbí nebo ne, takovýmto vztahem vždy budete v okolí vzbuzovat pozornost. Někdy budou lidi pouze zvědaví a budou se "divit", někdy však budou dávat najevo i svůj osobní nesouhlas s jakýmkoli "křížením" ras. Ať už tak nebo onak, budete se s některými otázkami setkávat poměrně často. Je asi hloupost se při každé položené otázce hned vztekat, že kdyby to byl "normální Čech", tak by to nikomu divné nepřišlo. Podle mě je důležité rozdělovat lidi na ty, kteří - ať už říkají cokoli - to ve skutečnosti nemyslí zle, a na ty... no prostě na ty ostatní.

"Když někdo uráží nás, většinou se s tím nějak vyrovnáme. Ale když někdo uráží ty, které milujeme?"

Rozhodla jsem se tedy sepsat několik "předsudků", se kterými se dříve či později setkáte. A taky jsem se rozhodla je trošku objasnit a říct, jaký názor na ně mám já.

1. Vietnamci pěstují trávu
Ano, jsou Vietnamci, kteří pěstují trávu. Stejně tak jsou i Češi, kteří pěstují trávu. Lidé jsou prostě různí - a zlí i hodní se najdou v jakékoli národnosti a jakékoli kultuře. Pokud budete chodit s Vietnamcem, tak se vás určitě někdo někdy zeptá, jestli máte ve sklepě pěstírnu. Ale umíte si představit, jak by to asi vypadalo, kdy úplně všichni Vietnamci žijící v ČR pěstovali trávu? Já si to asi ani představit nedokážu. A abych řekla pravdu, asi žádného Vietnamce, který by se nějak podílel na trhu s drogami, neznám.

2. Vietnamci jedí psy a kočky a jejich maso nabízejí ve svých restauracích
Ano, jedí. A my zase jíme krávy, králíky, zvěřinu... Podle mě je hloupost posuzovat lidi podle toho, co ve své domovině jedí - zvlášť, když jsme tam nikdy nebyli. Je to, jako by nás Ind odsuzoval a poučoval nás o tom, že je špatné jíst krávy. V naší kultuře je ale normální jíst krávy, není to žádný hřích. A představte si, že jíst psy nebo kočky ve Vietnamu taky není žádný hřích, chovají tam tyto zvířata prostě i k jatečným účelům. My jsme přeci taky schopni chovat zakrslého králíčka jako domácího mazlíčka a dát si při tom k obědu králíka na smetaně. V čem je tohle jiné? Vietnamci také nejedí psa, kterého chovají jako "domácího mazlíčka". Pokud mají psa, kterého mají jako hlídače a mazlíčka, nikdy by ho nesnědli.

Normální hlídací pes ve Vietnamu, kterého nikdo jíst nebude, protože je to domácí mazlíček

Vietnamci psí maso považují za delikatesu. Je tedy naprosto hloupé myslet si, že když si zajdete do vietnamské restaurace, dají vám místo vepřového psí maso. Za prvé proto, že byste to fakt poznali, za druhé proto, že kdyby se Vietnamci v ČR k psímu masu dostali, snědli by si ho sami a neměli by jediný důvod nabízet ho nějakým Čechům. Představte si, že žijete v Indii a vlastníte restauraci. Řekněte mi jediný důvod, proč byste do vepřového masa přidávali několikanásobně dražší hovězí, koupené někde na černém trhu. Abyste se pak za rohem mohli smát "hihihi, ty jsi hloupý Ind, právě jíš krávu"? Ne, kdybyste se dostali k hovězímu masu, tak byste si udělali pořádný hovězí steak a snědli byste si ho úplně sami. Vietnamci to mají podobně. Takže se opravdu nemusíte bát, že byste ve svém jídle ve vietnamské restauraci měli psí maso.

Co se týče Vietnamců u nás, mnohdy se k psímu masu ani nedostanou (ono to opravdu nefunguje tak, že by jedli každého potulného psa). Vietnamské děti, které tady v ČR vyrůstají, psa většinou nikdy v životě nejedly a i ve Vietnamu jíst psa odmítají. Ale buďte si jistí, že pokud máte vztah s Vietnamcem, rozhodně se vás někdy někdo zeptá, jestli doma jíte psy.

Nebojte se, tohle je obyčejné hovězí...

3. Vietnamci jsou hloupí, a tak většinou mají podřadnou práci
Budete se divit, ale spousta Vietnamců, kteří vám už někdy něco prodali, mají vysoké školy - bohužel však toto vzdělání nemohou v naší zemi nijak uplatnit. A pokud vystudovaní nejsou, neznamená to, že by byli hloupí, ale prostě jen to, že třeba na studium nebyly finance (třeba maminka mého přítele musela už od nějaké sedmé třídy pracovat). Tito lidé ale vůbec nejsou hloupí, vždyť u nás dokážou podnikat i přes to, že mnohdy moc neovládají jazyk.

Jak už jsem říkala, Vietnamci nejsou prodavači, ale jsou podnikatelé. Oni v tom obchodě nejen prodávají, oni ho vlastní. To je podle mě velký rozdíl.

4. Vietnamci jsou "na peníze"
A kdo vlastně není? :-D Moc nevím, co si pod tímto výrokem představit. Neznám moc lidí, kteří by peníze nenáviděli a nechtěli je.

Je pravda, že Vietnamci většinou utrácejí za jiné věci, než my Češi. Třeba moji rodiče jsou schopni se sbalit a několik tisíc prolyžovat v Alplách. Vietnamci také utrácejí, také si peníze umí užívat, ale jinak. Nekupují si dovolené - pokud někam jedou, tak většinou do Vietnamu na návštěvu. Nezáleží jím tolik třeba na vybavení domácnosti (nevadí jim, že oprýskává omítka, nepotřebují mít čerstvě vymalováno, nepotřebují mít novou sedačku,...). Ale utrácejí třeba strašné peníze za jídlo, za různé oslavy, za elektroniku... Pokud dáte padesátiletému Čechovi 50 000, koupí si čtrnáctidenní dovolenou u moře v pětihvězdičkovém hotelu. Pokud dáte stejné peníze padesátiletému Vietnamci, koupí si hodinky, iPhone a několik tisíc podaruje dětem z rodiny. A nebo ty peníze rovnou pošle rodině ve Vietnamu.

Vietnamský rituál, při kterém se pálí peníze pro zemřelé předky


5. Vietnamci mají malé pindíky
Pokud máte vztah s Vietnamcem, tak vás tento předsudek bude přímo pronásledovat. Je ovšem úplně jedno, jak na něj budete reagovat - můžete to vyvracet jak chcete, stejně vám to nikdo nebude věřit.

Vietnamci jsou průměrně drobnější, než evropané, je tedy logické, že mají průměrně asi menší přirození. Ale pořád mluvíme pouze o průměru - a stejně jako Evropan může mít penis deseticentimetrový, ale i dvaceticentimetrový, může to tak mít i asiat.

Když už jsme tedy u těch průměrů, nezapomínejme také, že asiaté možná mají průměrně nejmenší přirození, ale také mají průměrně nejvyšší inteligenci. A třeba také to, že jsou běloši průměrně nejsmradlavější a nejchlupatější (ano, je to tak, europoidní rasa má holt mnohem více potních žláz). A kolikrát v životě jste už potkali inteligentního bělocha? Kolikrát v životě jste potkali bělocha, který nezapáchal? Kolikrát v životě jste potkali bělocha, který nijak zvlášť chlupatý nebyl? No vidíte, a proč si myslíte, že u asiatů to slovo "průměrně" funguje nějak jinak?


Jak už jsem říkala, pokud máte vztah s Vietnamcem, budete se s různými předsudky setkávat. Když někdo řekne větu typu: "Týjo, tvůj přítel je Vietnamec... a prosímtě, doufám, že to není blbé, ale je pravda že ... ?" tak to ani neberu nijak zle, protože na tom nic zlého není. Je to asi jen nějaká přirozená lidská zvědavost - s míšeným párem se asi člověk nesetkává každý den a tak je jasné, že ho napadají různé otázky. Pokud jsou to pořád jen otázky, ať už normální a nebo třeba i fakt hloupé, je asi zbytečné se na toho daného člověka nějak zlobit. Horší to je, když vás někdo přímo uráží a nebo říká věci, které doopravdy zle myslí. Nebudu tady říkat, jak jsou všichni lidé sluníčkoví a jak nás každý podporuje, protože to není pravda. Setkala jsem se už i s hodně hnusnými urážkami. A pokud i vy máte vztah s Vietnamcem, pravděpodobně se s nimi i vy setkáte. Takové řeči ale musí jít jedním uchem tam a druhým ven, jinak by se z toho člověk zbláznil. A takové nepříjemné situace vás s partnerem naopak můžou ještě více stmelit, protože si pořád budete dokazovat, že jste na jedné straně, že za sebou stojíte a že se dokážete podpořit.


Další články, které by vás mohly zajímat:



Vietnamců je přes osmdesát milionů, což je osmkrát více, než nás Čechů. Podívejte se kolem sebe, jak různí lidé kolem vás žijí. A to je nás pouze deset milionů. Opravdu si myslíte, že je možné osmdesát miliónů lidí hodit do jedné škatule?


Na závěr bych chtěla upozornit na to, že jakýmkoli přeložením a publikováním mého článku bez mého vědomí a souhlasu porušujete autorská práva. Pokud chcete tento článek někde zveřejnit, zeptejte se mě a nějak se určitě domluvíme. Vždyť není nic jednoduššího, než mi prostě poslat email na hogreta@seznam.cz. Je to lepší, než abychom se zase museli dohadovat a pak to nějak oficiálně řešit.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 a. a. | 14. ledna 2015 v 13:01 | Reagovat

S tím přirozením na závěr jsi tomu dala korunu :D

2 majkys majkys | E-mail | 14. ledna 2015 v 22:53 | Reagovat

Naprosto souhlasim se vsemi postrehy v tomto clanku. Bohuzel jsem se taky setkala s mnoha urazkami a uz na ne ani nereaguji, tedy pokud to nezachazi do extremu. Lidi jsou proste hloupi a boji se novych veci. Nekdy se az stydim za to ze jsem Ceske narodnosti, kdyz slysim ty urazky a kolikrat vidim podradne chovani v nasich restauracich atd  Nekteri Cesi by se meli zamyslet co takovy vztah musi vsechno obnaset a ne nas jen odsuzovat. Na zaver bych rekla ze jsem hrozne moc rada ze mam vietbamskeho pritele, protoze ho mam strasne moc rada a Asijske chovani se neda vubec srovnavat s tim u nas. Proto nikdo nesudte knihu podle obalu ;)

3 M. M. | 15. ledna 2015 v 9:13 | Reagovat

Se svým VN přítelem jsem už 24 let a dodnes mi šeptá do ouška: "Nikdo tě nemá rád víc než já..." Žiju s ním a ne s okolím, takže neřeším blbosti, které říkají ostatní. Hlavně, že jsme spokojeni se svým životem a jsme v pohodě :-) Hogreto, články máš pěkné, přeji ti ideální a dlouhodobý vztah. Oboustranná tolerance a podpora je základ.

4 Mersmerize Mersmerize | Web | 15. ledna 2015 v 13:45 | Reagovat

I když jsem vztah s cizincem, Vietnamcem či s kýmkoliv jiným, u koho by se mi tvé články hodily, vždycky mě moc baví. Je to totiž zase trošku něco jiného, člověk si to nepřečte všude a zkrátka mě moc baví! Navíc Hogreto píšeš fakt úchvatně a čtivě, už za to jsi mi hrozně sympatická, i když se neznáme :))

Jinak, já jsem hlavně alergická, když lidi tady v ČR mluví o tom druhém bodu. "Panebože, oni tam jedí psi a kočky a vůbec jim to není blbý, co to je za lidi, no to je strašný, to musí bejt snad nelegální!!!" To mě vždycky dostává a shrnula jsi to úžasně. Tady lidi taky jedí králíky a přitom spousta dětí i dospělých je chová jako svoje domácí mazlíčky a ne jen ty zakrslé. Ale najednou někdo řekne, že v cizině je "normální" jíst psí maso a můžou se zbláznit.

5 Jana Jana | E-mail | Web | 15. ledna 2015 v 15:44 | Reagovat

Ty jo, tvůj blog by měl mít obrovskou reklamu :) protože kamarádka chodí s Asiatem (čoveče Vietnamec to není, ale někde z Asie je) a dost mi některé dotazy vadí, neboť je mám oba dva moc ráda. Dokonce mne ani nikdy nenapadlo řešit, jestli "je pro ni dost dobrý".Protože si jej vybrala ona a jen ona ví, co je pro ni nejlepší :)

6 Andy Andy | E-mail | 16. ledna 2015 v 20:39 | Reagovat

Jezis tos mi pripomnela zas takovych veci hihi.. Posledni dobou nekdo pise na skolni server pod falesnym emailem s mym jmenem, ze jim psy, to jsou zerty))
Jinak snad vsechno z toho cos popsala znam, a ty nenavistny a zaporny reci je uplne nejlepsi vubec neresit, ono to je snadny, neredit, kdyz mas nekoho koho mad rada, a stoji pri tobe a ty pri nem ^^ a ty dotazy co se pindiku tyka (fakt me to rozesmalo, kdyz jsem to cetla od tebe haha) tak s temi se setkavam doted!! Ovsem uz jdem jak papousek a vysvetlovat to kazdymu zvlast je fakt obcas vycerpavajici, pripadam si jako papousek :D

Ps, ta poznamka na konci hihi, schvalne, jestli poslechnou :))

Pekny clanek, jako vzdy, a pardon, pisu z mobilu :)

7 , , | 18. ledna 2015 v 9:29 | Reagovat

Ale já jsem byl u kamaráda vietnamce. Oni opravdu jí mozek malé opičky, jak jsem viděl. Je to hrůza.

8 hogreta hogreta | E-mail | Web | 18. ledna 2015 v 11:49 | Reagovat

[7]:: Ve Vietnamu se jí možná různé věci, nicméně tady v Česku je mnoho z nich nedostupných. Opičí mozky jsou jednou z těch věcí, navíc to není nic typicky "vietnamského". Takže bych to spíš vsadila na to, že si z tebe udělali dobrý den :-D.

Pojídání opičích mozečků je spíše doménou Číňanů a Afričanů. Ani když jsem byla ve Vietnamu, na žádnou restauraci, kde by nabízeli opičí mozečky, jsem nenarazila (a to jsem tam jedla a žila jako místní, ne jako turista).

9 David David | 18. ledna 2015 v 13:49 | Reagovat

[8]: Je to troll. Že vůbec máš sílu na něj reagovat.

10 cccmar cccmar | 18. ledna 2015 v 18:35 | Reagovat

Podle meho nazoru Vietnamci maji opravdu dobrou kuchyni. Jidla byvaji pikantni a chutna. :) Treba vietnamske polevky jsou neskutecne. Bohuzel, v Polsku neni hodne Vietnamcu, dostup k vietnamskym jidlum je hrozne omezeny. Nejsem nejvetsi fanda asijske kuchyni, ale pochutnal jsem si. ^^ Mimochodem, dokonale rozumim, ze v ruznych spolecnostech existuji predsudky... ja jsem z Polska, moje pritelka pochazi z Francie a ted bydlime v Spanelsku (i kdyz musim priznat, ze Spanele jsou tolerantni a imigraci zvladaji bez vetsich problemu nebo excesu). :) Promin, nemam sem ceskou klavesnici. :D Preji hodne stesti, at vam to vydrzi - to je vsak Tvuj zivot a Tvoje vybery. :)

11 , , | 18. ledna 2015 v 19:02 | Reagovat

[9]: Nejsem troll. Myslete si co chcete. Možná nemáte "štěstí" na ty zvláštní vietnamce. Nebylo by na škodu kolem sebe víc pátrat.

12 Mersmerize Mersmerize | Web | 22. ledna 2015 v 16:38 | Reagovat

[11]: Když budeš víc pátrat i tady v ČR najdeš spoustu zvláštností a divností (možná o dost horší než jsi napsat v předchozím komentáři), takže mi tvůj argument přijde dost irelevantní :D :)

13 CarpeDiem_YOLO CarpeDiem_YOLO | E-mail | 26. ledna 2015 v 21:22 | Reagovat

Ahoj, dlouho jsem tu nebyla, tak jsem měla  co dělat celý večer, abych si přečetla všechny články, které mi unikly. :-D Miluji všechny tvé články, hlavně se mi líbí články, kde popisuješ svůj vztah k vietnamské kultuře :-) Hodně tě obdivuji za to, že se učíš vnmsky. Já umím plynule mluvit vnmsky a také znám mnoho slangů, ale ne a ne se naučit číst a psát, mám to v sobě asi zakódované,ale prostě se nedokážu naučit abecedu s tolika odlišnostmi od české abecedy týče. Španělé mají jen pár písmen navíc, to jsem překousla, snažila jsem se začít i s francouzštinou, ale neumím říct to jejich r a nosovky :/ takže naučila jsem se říct dobrý den, jmenuji se, jak se máš, počítat do 20 a pak jsem to radši nechala,ale možná se k tomu vrátím :-) Příští rok začínám s latinou,takže uvidím jaké to bude. Mamka, ale nedokáže překousnout fakt,že umím česky a anglicky líp než vnmsky. Dobře teď jsem zase začala mluvit/psát z cesty, takže se omlouvám :D
Prostě a jednoduše piš dál a nemůžu se dočkat dalších článků ;-)
Ps. Budeš psát i o oslavě nového roku v K-triu z 28/12/14? :-)

14 hogreta hogreta | E-mail | Web | 26. ledna 2015 v 21:33 | Reagovat

[13]: Ahoj, jsem ráda, že jsi ke mně zase zavítala :). O oslavě nového roku v K-Triu jsem se zmínila tady: http://hogreta.blog.cz/1412/denickovsky-zapisek-viden-vanoce-oslava-noveho-roku-s-vn a dala jsem tam i docela dost fotek. Víc o tom asi psát nebudu, nemám moc co víc o tom napsat, nějaký přesný report toho dne neplánuju :).

15 Takara Takara | Web | 30. ledna 2015 v 9:43 | Reagovat

Super článek :-D Mohla bych to vzít a Vietnamce bych nahradila Japoncem. A sekce by byly: Japonci jsou vždy poctiví, Japonci jsou vždy slušní, Japonci jsou bohatí, Japonci milují foťáky, Japonci mají malé nádobíčko, Japonci sledují porno...Pasáž z nádobíčkem bych mohla okopírovat, ale zvláštní je, že to většinou zajímá jen chlapy, že by komplex? Holka či žena se mě na to nikdy nezeptala... :-D

16 CarpeDiem_YOLO CarpeDiem_YOLO | 9. února 2015 v 16:31 | Reagovat

[14]: Aha díky za informaci ;-) Brzy bude i oslava vnmského roku v restauraci Ha noi, třeba tě tam někde zahlédnu (^_^)

17 hogreta hogreta | E-mail | Web | 9. února 2015 v 19:26 | Reagovat

[16]: Pokud myslíš tu, která bude 21.2., tak jop, tam mě zahlédneš :). Nicméně mě pořád trošku děsí, že vůbec netuším, kdo jsi :-D.

18 hogreta hogreta | E-mail | Web | 10. února 2015 v 21:10 | Reagovat

[16]: ...no, a teď jsem se dozvěděla, že tam asi dokonce budu mít nějakou řeč ve vietnamštině... 8-O

19 Jana Jana | E-mail | Web | 2. března 2015 v 15:17 | Reagovat

Moc Vám fandím, kosmopolitní lidé bez předsudků jsou naše budoucnost. Mějte se hezky a pište dál.

20 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 12. března 2015 v 23:36 | Reagovat

Jejky, vážně nechápu kam na to ti lidi chodí.
První předsudek mě celkem rozesmál, ale ten druhý mě jako vegana rozesmál ještě víc. Sníš krávu je to normální, sníš psa, ježiši to je tak kruté. Jako by to oboje nebyly cítící a myslící bytosti. Za to bych se těm lidem vysmála do ksychtu.
Ten třetí předsudek by mě v životě nanapadl. Ten čtvrtý no, na peníze je kde kdo. Já bych je klidně házela oknem a vsadím se, že by se sousedi porvali :-D.
A ten pátý předsudek to je fakt konec :-D. Jako by to nebylo úplně jedno.
Jestli ale můžu chtěla bych mít otázku: Mluvíte spolu vietnamsky nebo česky?
A je pravda, že vietnamci jedí nudle z polívky vidličkou?

21 hogreta hogreta | E-mail | Web | 13. března 2015 v 0:07 | Reagovat

[20]: Mluvíme spolu česky, alespoň většinu času a většinu slov. S rodinou spíš vietnamsky.
Polívku vidličkou? :-D Vietnamci moc evropský příbor nepoužívají, používají hůlky a lžičku. Ve Vietnamu jsem snad na vidličku ani nenarazila. Pokud jsi viděla nějakého Vietnamce jíst polévku vidličkou, tak pravděpodobně proto, že po ruce tady v čr zrovna neměl hůlky (a jíst nudle, které jsou třeba dvakrát delší než naše špagety, lžičkou, to opravdu nejde). Ale jinak ne, normálně se polévka jí lžičkou a hůlkami :).

22 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 13. března 2015 v 19:18 | Reagovat

[21]: Aha díky. Už jsem chytřejší :-).

23 Zuzana Zuzana | E-mail | 1. dubna 2015 v 23:31 | Reagovat

Můj přítel je poloviční vetnamec a psa by nikdy nejedl. Neni pravda ze všichni vetnamci jedí psy a ano ve Vetnamu jedí psy jedli je hlavně za války kdy neměli co jíst ale i tak byli tací kteří by ho ve ty době nesnedli viz pritelovo maminka která bydlela v dětství ve Vetnamu a vyprávěla mi jak měli psa a toho psa jim ukradli na jídlo sousedi! Není pravda ze všichni vetnamci jedí psy. Dnes pro ne samotný je to něco pohorsujici. A nesouhlasím s tím ze pes je k jídlu. Pes má pocity a emoce dokonce sny tak jako my. Kdežto slepice je nemá protože nemá lymbicky systém kdežto pes ho má!Problém je ten ze za války tam lidi umírali lidi hlady na ulici proto začali jist psy. Dnes je problém ten ze ty psy kradou lidem ze zahrad a ti co ve Vetnamu psy jedí jsou odsuzovani druhyma.

24 hogreta hogreta | E-mail | Web | 2. dubna 2015 v 17:04 | Reagovat

[23]: To si nemyslím, ve Vietnamu jsem byla a ve větším městě nebyl zase takový problém narazit na přímo psí restauraci. Nemyslím si, že je to tam nějak odsuzované nebo dokonce pro Vietnamce pohoršující. Spíš to tam berou jako my bereme u nás u nás králíka. My taky jíme králíky, ale to ještě neznamená, že když si králíka koupíme jako domácího mazlíčka, tak že to taky sníme. Chovatelé králíků, kteří je chovají jako mazlíčky, taky králíky většinou nejedí.

Řekla bych, že mladí lidé ve Vietnamu už pomalu od jezení psího masa ustupují. Nicméně spousta lidí si psí maso občas dá. A myslím si, že nemáme právo hodnotit cizí kulturu podle té vlastní, žijeme v úplně jiných podmínkách. Nás také nemůžou Indové soudit za to, že jíme krávy.

Pocity a emoce (a i sny) má třeba i prase - a to taky jíme, nejde to takhle soudit. Tak nějak celkově si myslím, že nám lidem nepřísluší hodnotit, čí život má větší cenu.

25 kus-kedide kus-kedide | Web | 26. dubna 2015 v 21:50 | Reagovat

Některé ty dotazy jsou docela vtipné :D
Nepochopím, proč má někdo potřebu někoho urážet kvůli jeho vztahu... Dává to smysl?

26 Aziat Aziat | 24. ledna 2016 v 20:28 | Reagovat

Ahojky. Ziju v Praze a jsem Aziat. Je mi 26. Kdyz nejaka holka hleda kamarada aziata tak napiste na muj email Kai-praha@post.cz ;-)

27 Kai Kai | E-mail | 24. ledna 2016 v 20:34 | Reagovat

Ahojky. Ziju v Praze a jsem Aziat. Je mi 26. Kdyz nejaka holka hleda kamarada aziata tak napiste na muj email Kai-praha@post.cz ;-) na narodnosti nezalezi. Nektery lide mysli ze vsechny aziaty maji maleho ptaka tak to neni pravda. Jsem Aziat a mam vice nez 16 cm. A hodne znam aziatu z mych kamosu ktery maji aj 18-20 cm

28 Jirka Jirka | 3. prosince 2016 v 10:41 | Reagovat

No, jíst psy a kočky ...
Jedna věc jsou předsudky, druhá věc je obecná lidská bezcitnost. Psi a kočky jsou zvířata, která jsou schopná mít lidi za skutečné přátele, narozdíl od jiných domestikovaných druhů s námi opravdu komunikují, navazují vztahy, žijí s námi. Žrát svoje přátele je svinstvo.
Tohle bych opravdu pokládal za negativní vlastnost asijské kultury.
Nepochybuju ale, že nějaké podobně negativní jevy by někdo našel zase na nás Evropanech. Vietnamců si obecně celkem vážím, to ale neznamená, že na jejich kultuře je všechno v pořádku. Není, stejně jako na té naší. V každé lidské kultuře se najdou klady i zápory.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
-
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
-
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.



©2011-2015