Ovčí móda

21. listopadu 2014 v 9:00 | hogreta |  Já, názory a úvahy
... a ne, opravdu nechci mluvit o vlně a ani o Shaunovi (kdo neví, to je taková ta pohádková ovečka s černým ksichtíkem, na kterou narazíte v každém hračkářství). Chci mluvit o jakési módě ohánení se stádem ovcí.

Fotku ovce v archivu nemám, tak snad postačí lama


K dnešní době tak nějak patří touha "býti originální". Ať už v oblékání či ve stylu, tak třeba i v názorech. Prostě touha jít proti proudu, ať už se jedná o cokoli. Přijde mi však, že už to někteří lidé přehánějí, že jdou proti proudu prostě za každou cenu. A hlavně tak jdou všichni - a tím se sami stávají stádem a proudem (který jen proudí na opačnou stranu, nicméně proudí).

Už mám plné zuby keců ve smyslu "alespoň nejsem ovce". Ježí se mi chlupy, když někdo něco takového řekne, protože mi pak připadá, že daný názor má jenom proto, aby nešel po proudu. Prostě nezapojuje vlastní mozek. "Všichni dělají tohle, tak já budu dělat přesný opak," není o moc chytřejí než "Všichni dělají tohle, tak já to budu dělat taky." Je to úplně stejně hloupé.

Mi je úplně jedno, jestli někdo má jiný či stejný názor. Je mi úplně jedno, jestli se daná věc teď nosí nebo nenosí. Je mi jedno, jestli si to myslí většina a nebo jestli jsem v tom sama. Nosím to, co je mi pohodlné a co se mi líbí. Myslím si to, k čemu jsem nějakým způsobem došla. A jestli si to společně se mnou myslí jeden člověk a nebo milion, to přece na správnosti či nesprávnosti mého názoru nic nemění.

Kdy přijde do módy zapojovat vlastní mozek? Před nějakou dobou to bylo tak, že když se něco řeklo v televizi, bylo to svaté. Teď je ta móda přesně opačná - na ÚPLNĚ VŠECHNO se vymýšlejí konspirační teorie a NIC, co se řekne v televizi, není pravda. Přijde mi, že dnešní uvažování je prostě jen opačný extrém.


Další články, které by vás mohly zajímat:




Já si totiž stejně myslím, že pravda vždycky bývá někde uprostřed. Je fajn umět informace filtrovat - je hloupé bezhlavě všemu věřit, ale úplně stejně hloupé je také bezhlavě všemu nevěřit. Je fajn poslechnout si na danou věc více názorů, zjistit si o dané věci víc informací od různých zdrojů, prožít si nějakou vlastní zkušenost - a pak teprve si udělat vlastní názor. Vlastní flexibilní názor. Změnit později názor na základě nových informací a zkušeností totiž vůbec není špatné, spíš naopak.



Co si myslíte vy?
Jdete raději po proudu nebo proti proudu?
Máte pocit, že se lidé kolem vás "chovají jako ovce"?
V čem podle vás spočívá "ovčí chování"?
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Majka Majka | Web | 21. listopadu 2014 v 11:02 | Reagovat

Je mi upřímně jedno, jestli to, co dělám, nosím a říkám, je in nebo out, po proudu nebo proti. Některým lidem se možná líbí někam patřit (nebo nepatřit - tím pádem patřit mezi ty, kteří nikam nepatří). Přijde mi ale trochu přehnané se řídit podle módy nebo toho, co si myslí ostatní. Dochází to až k takové snaze být originální, že někteří pak vůbec nemusí být sami sebou. Dělám to, co mám prostě ráda, a myslím si, že ničím nevyčnívám z řady. Ale je mi to jedno :-D

2 Choi Mari Choi Mari | Web | 21. listopadu 2014 v 11:27 | Reagovat

Já si oblékám oblečení, co se mi líbí, poslouchám hudbu, kterou mám ráda, čtu knížky, které mě baví a své názory mám, ale ráda o nich diskutuji a i když některé si nedám vyvrátit, některé si naopak ráda poupravím, když o dané věci někdo ví víc než já.

Ne, že bych nějak extra šla proti proudu nebo tak něco. Spíš mě moc nezajímá, co v tom proudu je a tak ani moc nevím, zda proti němu jdu nebo ne. Ale zase jít s davem se mi taky úplně nelíbí. Navíc je na světě tolik lidí, že si prostě člověk musí být jistý, že alespoň několik tisíc dalších lidí se obléká stejně, má rádo stejné jídlo nebo čte stejné knihy.

3 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 21. listopadu 2014 v 13:42 | Reagovat

Ani sama nevím, co si mám představit pod pojmem: "Jít proti proudu".Protože jak sama říkáš, všichni se dneska tak moc snaží jít proti proudu, až z toho vznikne obyčejné ovčí stádo.

V tomhle ohledu to nějak neřeším: Vezmu si na sebe co já chci, poslouchám hudbu, která se mi líbí, když s nějakým názorem nesouhlasím, tak to prostě řeknu. Neurážím, nesnažím se tvrdit, že ten můj názor je ten správný, ale prostě to řeknu. Sice mě za to spousta lidí odsuzuje a nesnáší, ale to už jejich mínus.

Neříkám tomu ale, že jdu proti proudu, protože si myslím, že by takhle měl fungovat každý. Na nic si nehrát a být sám sebou. Na tom není nic "rebelského".

4 Zlatka Zlatka | Web | 21. listopadu 2014 v 16:12 | Reagovat

Jj. "Hipsteři" co jdou "proti proudu" tím, že všichni chodí stejně oblékáni a na tapetách mobilů a počítačů mají zásadně něco, kde se objeví "space" nebo "galaxy" vzor a hlavně za vším jsou ilumináti :D Je mi fuk jak se oblíkají, je mi fuk co mají a nemají rádi, některé věci jejich stylu se mi taky líbí.... ale to je to, koupím si co se mi líbí, nosím co se mi líbí, koukám na filmy co se mi líbí, čtu knihy co se mi líbí, mám názory,k teré si utvořím sama na základě zkušeností.... a ne do háje, že se budu dělat strašně důležitá, protože přece musím jít proti všem a ve všem abych byla cool a originální. Bože můj, stěhuju se do jeskyně!

5 Ell Ell | Web | 23. listopadu 2014 v 15:21 | Reagovat

Myslím si, že není špatný být jiný, ale musí to ten dotyčný opravdu cítit srdcem a ne to dělat jen kvůli tomu aby byl prostě zajímavý...

Já osobně si vytvářím na všechno svůj názor, i když se liší od názoru jiných. Co se týká módy nosím to co je mi pohodlné. A hudební styl mám stejně úplně jiný než mí vrstevníci, ale co, když se jim to nelíbí je to jejich problém ne? Ale obecně stejně nemám ráda být ve středu pozornosti, takže já jdu spíš po proudu ;)

Znám jednu holku, která o sobě prohlašovala, že je bisexuálka a že nesnáší svého otce a že jí jde v životě jen o peníze a slávu. Zprvu jsem si myslela, že má prostě jen svůj názor a svůj žebříček hodnot, ale pak jsem postupem času přišla na to, že to říká jen kvůli tomu, aby byla zajímavá a byla středem pozornosti. Přišli na to i ostatní lidé z jejího okolí, takže se jen stala terčem výsměchu.

To, že budu dělat úplně to samé jako všichni, aby si náhodou o mě nešuškali něco špatného ;)

6 Angel Angel | Web | 23. listopadu 2014 v 19:29 | Reagovat

Myslím si, že nejde být jen originální nebo jen tou ovcí v davu. Nejlepší je zlatý střed. Nosím to, co se mi líbí, říkám své úhly pohledu na věc a na konec je jedno, jestli to je jen můj názor či názor celého světa. Líbí se mi to černé tričko, tak si ho přece koupím, i když vím, že má támhle holka od vedle stejné a nebudu se zbytečně o něj připravovat jen proto, že chci být jiná. To mi pak spíš přijde, jak ta nucená originalita u lidí bez většího počtu mozkových buněk. (Doufám, že jsem teď někoho neurazila...)

7 Marillee Marillee | E-mail | Web | 26. listopadu 2014 v 20:21 | Reagovat

Přesně tohle říkám! :D Už je tolik lidí, kteří chtějí jít proti proudu, že jen vytvořili proud nový! Ze závěrem souhlasím všemi dvaceti. A lama místo ovce mě pobavila. :-D

8 Livi Livi | Web | 27. listopadu 2014 v 9:28 | Reagovat

Jo,jo. Ovečky a závist jsou velmi oblíbené argumenty. Ale ono takového člověka obvykle rychle odhalíš, protože si svůj postoj prostě neumí vyargumentovat a podložit relevantními zdroji,takže není třeba se s ním dále rozčilovat, protože to stejně obvykle dospěje do známé hádky s blbcem a znáš to: "Hádat se s blbcem je jako hrát šachy s holubem. Nezáleží na tom, jak jste v nich dobří. Holub stejně bude jenom shazovat figurky, vy*ere se na šachovnici a ještě se bude naparovat, že vyhrál." :-P

9 Fredy Kruger Fredy Kruger | 28. listopadu 2014 v 10:37 | Reagovat

" Někdo mě volá !   co chce ??"

" Beee.. bédo !"  ( slyším hlas otce )

... ( ? ) " Vždyť otec bečí jak ovce !!
... já vidím nad sebou  berana !!"

Chlapec nespal už do rána,
( a ráno potom už  jen málo )
" Co kluku, co se ti nezdálo !
( dí matka ) :  " To ani možné snad není !"

... hoch uslyšel slabé zabečení !!
hovoří :  " Nejsem přesvědčený,
že vy, - moji jste rodiče !!"

" Podívejme se na kluka !!"
.... muž sklonil hlavu a zamrkal ....

" Potrkat chce mě ! ... potrkat !!"

" Jsme rodiče tvoji !  věř mi !!"

... hoch prchá  prásknuvše dveřmi !

10 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 29. listopadu 2014 v 10:52 | Reagovat

On i člověk, co jde proti proudu jde vlastně s proudem, jen je v jiném odděleném žlábku. :-D
S tou konspirací souhlasím a nesouhlasím. Myslím si, že lidé chodí neustále do extrémů s tím jak TV obviňují z neustálých konspirací a zatajování pravdy, na druhou stranu, kdyby to TV nedělala tak by lidé neměli důvod vše hned značkovat onou "konspirační" nálepkou. Nejlepší je jak píšeš ty - umět ty informace filtrovat a vždy je dobré taky si někde něco přečíst a nevěřit jen všemu co jedna strana řekne.

11 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 1. prosince 2014 v 17:40 | Reagovat

Přesně tak. Být originální také neumí být každý. Není to za každou cenu. Z každého musí být ten kousek. Fakt mně nebaví to "ty/vy jsi/jste jen hloupé ovce!"... jo jasně, a taky jsi koza, mám chuť říct :-D Nenechám si cpát cizí originalitu a jedinečnost. Každý je svým způsobem originální, ale po svém. A extrémy nejsou - to je ovšem jejich problém. Já sama si myslím, že patřím někam na zlatý střed. Nejsem sice z doby kamené a znám některé módní výstřelky (stačí nestrkat hlavu do písku a nezavírat se doma...), ale nenosím je (pokud je to oblečení, že.)

12 Orida Orida | Web | 3. prosince 2014 v 11:23 | Reagovat

Ale Shaun je super! Tá rozprávka priniesla do môjho života veľa zábavných chvíľ.

To je tá móda "hipsterov", ktorý nechcú byť "mainstream" ako sa hovorí v jazyku internetovom.

Nič proti originalite, niekedy je možné vidieť vážne zaujímavo a kreatívne vytvorené oblečenie. Ale ja som tiež skôr toho názoru, že je treba nosiť čo sa mi páči a čo je mi pohodlné a na nejakú módu sa im môžem zvysoka.... To ma vždycky dopáli, keď za mnou mamina príde s tým, že "ale toto teraz dievčatá nosia, nechceš to?"

Toľko otázok, toľko otázok!
Myslím, že ľudia sa ako ovce správali vždy, nie len pri otázke módy. Ale holt, to je to jadro spoločnosti, ktoré sa nechá manipulovať falošnými politikmi a potrebuje vedieť, ktorá celebrita si keby obula malé topánky.

13 Tess Tess | Web | 3. prosince 2014 v 23:25 | Reagovat

Mě to stačí vidět v naší třídě to je naprosto ukázkový případ:D

Snad kde kdo se chová jako ovce a pokud říká že ne, tak to jen utvrzuje že ano..

a mimochodem v dnešní době bych chtěla vidět, potkat člověka který je aspon trochu originální, protože to se celkem nějak vytratilo :D

14 Kika Kika | E-mail | Web | 6. prosince 2014 v 20:37 | Reagovat

Po přečtení pár článků na téma týdne mám úplně stejný pocit jako Ty. I když je mi teď víceméně úplně jedno co si kdo myslí (a trochu se za to stydím), tak obecně mi vadí víc, když se někdo snaží být za každou cenu v opozici, než když za každou cenu přijímá to "obecně správné". A televize je kapitola sama pro sebe, jak já jsem ráda, že ji nemám!

15 Twigy Twigy | 8. prosince 2014 v 0:07 | Reagovat

Víš jak si hipster spálí jazyk?
Napije se čaje před tím, než to bylo cool :-D

Jednou se jedna slečna ve fóru ptala, jestli si hipsteři kupují určitý typ telefonu, ať si ho může koupit taky. Hrozně chtěla být hipsterem...

Fakt je ten, že člověk by měl myslet. Od toho tu schopnost má. Ale i když je svůj, tak je na tom stejně jak broskvička. Můžu být nejkrásnější, nejšťavnatější broskvičkou na celém světě a stejnak se vždy objeví někdo, kdo prostě broskve nerad :-)

16 Nessi Nessi | E-mail | Web | 8. prosince 2014 v 16:09 | Reagovat

Já jsem prostě taková jaká jsem :-)  někdy souhlasím někdy ne ,ale že ybch prostě musela jít vždycky stejně nebo bždycky jinak tak to mi přijde hloupé :-(  ;-)

17 Loretten Loretten | Web | 28. prosince 2014 v 0:18 | Reagovat

Máš ode mě komentář na krásné, ale musím říct, že mě tvůj blog začíná v pozitivním slova smyslu bavit. :) Jen tak dál. ;-)

18 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 30. prosince 2014 v 14:27 | Reagovat

Když je tvůj argument, že je ti jedno jestli se daná věc teď nosí nebo nenosí. Že je ti jedno, jestli si to myslí většina a nebo jestli si to myslíš sama, tak tohle téma vůbec neřeš, ne? Páč mi to jinak přijde trochu jako obhajoba toho, jak seš vlastně ty sama originální tim, že nepoužíváš tu frázi "alespoň nejsem ovce"... Ačkoliv to vyvracíš.
Stejně sme uplně všichni ony zmíněné ovce...

19 nicknomes nicknomes | 15. března 2015 v 1:22 | Reagovat

Přesně moje řeč:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
-
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
-
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.



©2011-2015