Proč je fajn být double

8. října 2014 v 11:00 | hogreta |  Já, názory a úvahy
V poslední době stále častěji narážím na články, kde lidé píšou, jak strašně fajn je být single. Já, jakožto šťastná polovina double - couple, se tím začínám cítit nějaká méněcenná, tak jsem si říkala, že by nebylo špatné uvést některé věci na pravou míru a taky vypsat jakýsi seznam. A vezmu to trošku z opačného konce.



1. "Jako sigle jsem svobodná, můžu chodit kam chci, kdy chci a s kým chci."
A jako "double" máte snad na noze kouli... Přece i když je člověk v páru, tak to ještě neznamená, že se z něj stává nesvéprávná osoba. A pokud si partneři důvěřují, neměl by být vůbec žádný problém jít s přáteli třeba na nějakou pařbu. Nebo snad vás partner doma přivazuje k topení, než aby vás někam pustil?

2. "Jako sigle mám čas pro sebe a nemusím ho trávit s partnerem."
Já mám taky čas pro sebe. Chodím několikrát týdně na tréninky, tancuju, učím tancovat malé holčičky, chodím na hodiny houslí, chodím na hodiny violy, hraju doma na housle a violu, hraju doma na flétny, čtu si, učím se, cvičím, sportuju, kreslím, dělám si koupele a patlám na xicht pleťové masky,... A jo, a také svůj volný čas trávím s partnerem. Ale ne proto, že musím, ale přece proto, že chci, že mě to dělá šťastnou. Tak, jako se single lidé nescházejí s přáteli proto, že musí, tak přece i já netrávím čas s partnerem proto, že musím. V čem je ten zásadní rozdíl?

3. "Jako single se můžu třeba celé dny dívat na seriály a nikdo mi to nemůže vyčítat."
K tomu mě vždycky napadne jen: asi je to hodně bohatý "single", že si může dovolit celé dny zůstávat doma u televize, i když všechno musí platit sám (tedy se náklady nedělí na dva). Nicméně když pomineme to "celé dny", tak si říkám - to vám vážně váš partner mluví do toho, co děláte, když máte volno? To si před ním opravdu musíte obhajovat i věci, které jsou čistě vaší věcí? Nevím, s tímhle jsem se teda nesetkala. Nevzpomínám si, že by mi partner někdy vytknul, že svůj čas nevyužívám "správně" či produktivně.

4. "Jako single mám mnohem více času na své přátele."
Ano, to se asi nedá popřít. Problém však nastává ve chvíli, kdy si i přátelé najdou stálé partnery, se kterými budou chtít nějaký ten čas trávit. A to se dříve či později stane. Navíc si nemyslím, že tím, že si člověk najde partnera, automaticky přátele ztratí. Někdy je to dokonce naopak - nové přátele (v podobě partnerů svých přátel) získá. A že se s přáteli nebude vídat tak často, jako předtím? To je, myslím, docela přirozená věc, která věkem prostě vždycky musí přijít. Každý máme starostí nad hlavu, studujeme, pracujeme, zařizujeme si život. V tuto chvíli je vztah s partnerem přirozeně důležitější, než vztah s kamarádkou, protože kamarádku si, narozdíl od partnera, do obýváku nenastěhuju a děti s ní taky vychovávat nebudu. Je tedy pravda, že se člověk, který je v páru, s přáteli vídá o něco méně. Z druhé strany si zase myslím, že pak si času stráveného s přáteli mnohem více váží a mnohem více se na něj těší.

5. "Jako single se nemusím holit a nemusím o sebe tolik pečovat."
Trochu mě děsí představa, že by třeba všechny holky, které jsou single, se najednou přestaly holit a začaly chodit neupravené a třeba ještě i neumyté. Jenomže tak to není. Což dokazuje, že většina z nás o sebe pečuje kvůli sobě, ne kvůli partnerovi. Spíš mám pocit, že pokud je člověk s partnerem dlouho, tak ho partner viděl už v mnohem horších situacích, než aby ho rozhodily neoholené nohy.

6. "Jako single můžu budovat svou kariéru."
...zatímco pokud jsem v páru, jsem nadosmrti odsouzena k praní, žehlení a vaření. No, to je přece taky hloupost. Proč bych v páru nemohla budovat kariéru? Některé holky touží po kariéře, některé po rodinném životě. To je věc každého z nás. Nezáleží přece na tom, jestli jsou "single" nebo patří do páru. Kariéru přece můžu mít, ať už mám partnera nebo ne. (Narozdíl od rodiny, která se bez partnera buduje těžko.)

7. "Jako single nemusím tolik vařit."
Ano, je pravda, že když mám vařit jen sama pro sebe, většinou se mi vyvařovat moc nechce a prostě se něčím odbudu. Jenomže tohle se nedá dělat dlouhodobě. Jak bych asi vypadala, kdybych každý den k obědu jedla chleba s vaječinou? V tomhle právě vidím spíš výhodu vztahu - máte pro koho vařit, máte s kým jít na oběd, máte s kým jít na večeri, ... Navíc můžu říct, že patřím k těm šťastnějším ženám, jejíž partneři umí skvěle vařit, takže tenhle problém se mě fakt netýká.

8. "Jako single mám ovladač jen pro sebe."
Jop, pravda, pravda. Každopádně tohle jistí vysílání na internetu nebo rovnou dvě televize. A nebo DVD, které je schopné nahrávat. Není to žádný neřešitelný problém. Naopak, pokud se na programu shodneme, tak je moc fajn, že se člověk nemusí na dívat sám.

9. "Jako single nemusím žárlit."
Pokud jste v páru, tak vás snad do žárlivosti někdo nutí?

10. "Jako single můžu flirtovat s kým chci, chodit s kým chci, spát s kým chci."
Rozhodně. Ale jako double v tom nevidím vůbec žádnou výhodu. Pokud mám vedle sebe člověka, kterého miluju a vážím si ho, pak mě ani nenapadne flirtovat s někým jiným, chodit s někým jiným či spát s někým jiným. A ne proto, že "nesmím", ale prostě proto, že nechci. A když opravdu vnitřně nechci, tak mi to přirozeně ani nechybí. Takže v čem je ta výhoda? Že nedělám něco, co ani dělat nepotřebuju a nechci?

11. "Jako single nemusím trpět přítomnost potencionální tchyně či partnerovy rodiny."
Nevím, já třeba rozhodně nemůžu říct, že bych potencionální tchyni nějak musela "trpět". Přitom si myslím, že to mezi sebou máme mnohem složitější, než jiné snachy-tchyně (například nemluvíme stejným jazykem, pocházíme z úplně rozdílných poměrů, žijeme podle úplně jiných kultur,...). A přes všechny ty překážky a nedorozumění jsem si k ní dokázala za ta léta najít cestu. Přes to všechno myslím, že teď už se navzájem tolerujeme a dokonce si myslím, že mě má i ráda. Cítím se v její přítomnosti (a v přítomnosti partnerovi rodiny) normálně, dobře. Takže si myslím, že takové to "tchyně = automaticky semetrika" jsou jen hloupé předsudky. Dospělí lidé se snad dokážou nějak domluvit a udělat nějaký kompromis.

12. "Jako single si nemusím pamatovat data výročí a narozenin partnera"
Jako double si tato data pamatujete, aniž byste se o to nějak zásadně snažili. Kor, když už jste spolu dlouho, protože tahle data mají tu výhodu, že se nemění, každý rok je to to samé. A i kdybyste si nemohli vzpomenout, kdy přesně má váš partner narozeniny, tak co na tom? Tak si to prostě zjistím a někam napíšu, ne? Navíc teď, v době internetu, vás o tom facebook informuje úplně sám. Vždyť už tak člověk musí hlídat narozeniny celé své rodiny, takže o jedno či dvě data víc, to už ho nezabije.

13. "Jako single si můžu svobodně stahovat porno a nemusím ho ukládat do utajených složek a pak ho následně hledat."
Ony opravdu ještě existují holky, které nepochopily, že chlap je prostě chlap? A taky to, že do počítače či mobilu se tomu druhému prostě neleze?


Tááák, nějak jsme se prohrabali tím, proč si myslím, že argumenty "singles" nejsou vždy úplně přesné. Konečně bych se tedy mohla dostat k tomu, proč si myslím, že je fajn být "doubles":

  1. Máte s kým mluvit. Kdykoli, kdy vás něco napadne, i kdyby to byla sebevětší blbost, můžete to říct a neztrapníte se. A pokud je vám smutno, můžete se kdykoli svěřit.
  2. Máte s kým sdílet nejen problémy, ale i zážitky. Jasně, je super skočit si s padákem, ale taky je fajn o tom pak mluvit, sdílet to. A mnohem lépe se věci sdílí s někým, kdo to zažil s vámi.
  3. Máte s kým cestovat a jezdit na dovolené. Cestovat sám moc nejde, zaprvé je to nuda a zadruhé to není moc bezpečné. Ve dvou se to prostě lépe táhne. A pokud je to pro vás málo, vždycky s sebou můžete vzít i pár přátel, v tom vám vůbec nikdo nebrání.
  4. Máte večer komu podat ruku. Nebo se ke komu přitulit. Prostě nemusíte usínat a probouzet se sami.
  5. Můžete dělat věci, které se dělají lépe ve dvou. Chodit na večeře, chodit do kina, chodit do divadla, chodit do tanečních, chodit na kafe, ...
  6. Máte komu zavolat. Kdybyste se dostali do sebevětšího průseru, tak máte někoho, komu můžete zavolat a požádat ho o pomoct. A máte jistotu, že tento člověk udělá všechno pro to, aby vám pomohl.
  7. Když onemocníte, máte někoho, kdo vám uvaří čaj a koupí pomeranč.
  8. Máte pravidelný sex. Teoreticky kdykoli a kdekoli (a velmi pravděpodobně bez kondomu). A nemusíte u toho trpět nějakými výčitkami.
  9. Máte větší finanční jistotu, protože o finance se dělíte. Když zrovna nemáte peníze, zatáhne to partner. Když nebude mít partner, zatáhnete to vy. Nájem můžete platit napůl. Prostě máte jistotu, že neumřete hlady ani kdyby se vám povedlo utratit všechny peníze na tento měsíc už v polovině měsíce.
  10. Máte si komu postěžovat, když vás někdo naštve a nebo když se vám něco nepovede. Máte někoho, kdo vás obejme a řekne, že to zase bude všechno dobrý.
  11. Můžete plánovat společnou budoucnost a založit rodinu.
  12. Máte na koho myslet.
  13. Máte motivaci snažit se držet linii/zdravý životní styl/cvičit/pečovat o sebe/...
  14. Máte se na koho těšit. Ať už po dlouhé šichtě v práci, po škole, po týdnu na internátě nebo po rodinné dovolené.
  15. Na nákupech máte někoho, kdo vám do kabinky donese jinou velikost - a nemusíte se pořád oblékat a svlékat. Taky máte někoho, kdo může posoudit, jestli vám daná věc sluší.
  16. Když své úkoly nestíháte, máte někoho, s kým se o tyto úkoly můžete podělit (nákup, úklid, vaření, ...).
  17. Můžete si na oslavách či jiných společenských událostech dát skleničku vína, protože máte někoho, kdo vás odveze domů.
  18. Naučíte se toleranci a naučíte se dělat kompromisy. Pak vás při jednání s jinými lidmi jen tak něco nerozhodí.

... a určitě bych zvládla vymyslet ještě další body:-P.



Nicméně článkem jsem samozřejmě nechtěla říct, že když je člověk "single", tak že se má jít někam zahrabat. Doufám, že pokud nemáte partnera, tak jste po přečtení článku nedostali depresi, to jsem určitě nechtěla. Pokud ano, zadejte si do vyhledávače "Proč je fajn být single" a vyjede vám tolik odkazů, že se vám z toho zamotá hlava.


Další články, které by vás mohly zajímat:


A co závěrem? Prostě si myslím, že je pitomost řešit, co je lepší. Ať si každý žije tak, jak je šťastný. A šťastný člověk může být ať už je "single" a nebo součástí "double".


Co si o tom myslíte vy?
Jaké jsou výhody/nevýhody toho být "single"/"double"?
 

18 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Lennroe Lennroe | 8. října 2014 v 11:19 | Reagovat

Jsem ráda, že to konečně někdo napsal. Já jsme momentálně jedna z těch happy single a druhou puzzli k sobě nehledám, nicméně léta jsem byla happy double a musím ti dát za pravdu. Jen bych možná uedla na pravou míru, hodně z těch bodů v první části, poukazuje na to, že oartner přece člověka neomezuje. V mnoha případech to ale není tak docela pravda, je mnoho párů, které fungují na základě dost podivných pravidel a partner je opravdu omezuje, ať už záměrně nebo nechtěně.
Myslím, že hodně těch článků o tom, jak jsou singles spokojenía je to bezva, vzniká proto, že se snaží přesvědčit sami sebe, že nikoho nepotřebují a že jim vůbec nevadí, že s nikým nejsou. Ať tak nebo tak, nejdůležitější je stejně naučit se být spokojený s tím co člověk zrovna má (čímž nemyslím, o nic víc se nesnažit) ale člověk nemůže být věky nespokojený, než se mu podaří něčeho dosáhnout.

2 Míša Míša | Web | 8. října 2014 v 11:40 | Reagovat

NO, já s tebou souhlasím, ale právě jsi popsala extrémně dobře fungující pár. Jsou páry, které spolu drží, i když jim to ne uplně klape a nemají mezi sebou tolik svobody a pochopení. Ale jsou spolu, z důvodů lásky, peněz, dětí, majetku....

3 :-) :-) | 8. října 2014 v 11:44 | Reagovat

Výhodu vidím ve svobodné vůli. Přijde mi trapné psát výhody double/single. Každý jsme svým způsobem single a nikdo není stejný. To platí i u párů.

4 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 8. října 2014 v 13:17 | Reagovat

Člověk je tvor společenský, proto je pro něj žití v páru od určitého věku tak nějak přirozenější a většině z nás to vyhovuje víc. :-)

5 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 8. října 2014 v 13:47 | Reagovat

S tím pornem to prostě nechápu! To si vážně některé slečny naivně myslí, že zrovna jejich přítel se nikdy ani koutkem oka nepodíval na tenhle... film?

Jinak bych řekla, že s takovým tím :"Když někoho mám, tak nemůžu sama někam jít s přáteli" to funguje u dost vztahů. Ať už vás ten druhý vydírá tím, že on bude chudák sám doma zatím co vy si budete užívat nebo vám vaše kamarády dokonce striktně zakazuje. Pak už je to ale jenom na nás, jestli si dokážeme dupnout a nějak takové chování zarazit, nebo radši o všechny známé přijdeme, abych ten druhý byl šťastný.

6 Aireis Aireis | Web | 8. října 2014 v 14:22 | Reagovat

Asi můj přítel není z této planety, ale co se porna týče, tak mi řekl, že od toho tu jsem já a přes dva roky se na něj nepodíval. Samozřejmě je tu šance, že kecá :D

Každopádně článek je tak trochu výpis toho, jak vypadá dokonalý vztah. Ten však existuje pouze ve filmech, občas se těm argumentům "singles" nedivím. Znám slečnu, která by se nad tímto článkem oklepala hrůzou, jelikož její postoj je zcela opačný a nemyslím si, že by kvůli tomu byla špatná a v mých očích jsem na ni změnila názor. Naopak, občas bych chtěla mít část její povahy. :-)

7 Niké Storch Niké Storch | E-mail | Web | 8. října 2014 v 14:59 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím ve všech bodech! Svého přítele miluju, býváme spolu často, jsme si oporou a přesto si najdu chvilky i jen čistě pro sebe nebo pro mé přátele...to, že mám vztah, neznamená, že jsem vězeň...právě naopak...je hezké vědět, že ačkoliv jsem s někým, stále si připadám volná :)

8 Kika Kika | E-mail | Web | 8. října 2014 v 15:54 | Reagovat

Už jak jsem viděla ten nadpis, tak jsem nadšeně klikla a těšila se a vůbec jsi mě nezklamala! Je to skvělý článek, já chápu, že je spoustu "zhrzených" single žen, kterým všechny ty ženské časopisy musí dát vědět jak se mají vlastně super. Ale ty výhody mě v podstatě vždycky více či méně rozčilovaly. Souhlasím s Tebou (a to jsem tak nějak obecně proti vztahům - ale úplně z jiných důvodů) - tohle co je vychvalováno jako plus single mají většinou i páry (teda alespoň s tím co jsem se setkala já) Taky nevím, proč bych najednou musela věnovat celý svůj volný čas partnerovi, nebo se hlásit jakmile budu mít 5 minut zpoždění :D Jediné teda co musím uznat je, že oslavy a návštěvy přítelovi rodiny jsem nikdy neměla v oblibě (nejsem takový ten typ co si tchýně zamilujou)

K těm Tvým bodům, nejvíc bych si cenila toho, že se máte vedle koho probouzet (ale to nahradí i pes :D), s tím nájmem - myslím, že věková skupina co tohle čte stejně neplatí svůj nájem za celý byt, ale pokoj, nebo spolubydlení, to pak je jedno jestli  je člověk v páru (a bydlí v 1+1, nebo v samostatném pokoji) nebo v páru není.. :-O

9 Gwendolyn Gwendolyn | E-mail | Web | 8. října 2014 v 16:37 | Reagovat

Úplne súhlasím, ale keďže mám za sebou iba jeden polročný vzťah (a je mi to jedno :D), nemôžem veľmi súdiť. Ale ak je to tak, ako v článku, tak sa strašne teším na nejaký dlhodobý vzťah. :D

10 Elwin Elwin | E-mail | Web | 8. října 2014 v 16:58 | Reagovat

díky za tenhle článek!!! Ne, vážně, taky jsem už měla dost toho, jak lidi, co jsou sami, strašně obhajují, proč je jim tak líp, tak strašně, až to vypadá, že si to snaží vsugerovat, což je smutné. Takže k první části - tleskám a souhlasím!
A i druhá část je výborná, souhlasím s každým bodem a přesně proto jsem ráda, že mám vedle sebe partnera, který takový je a na kterého se můžu spolehnout. A naopak, samozřejmě :)

11 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 8. října 2014 v 17:11 | Reagovat

Někdy si říkám, že všechny moje single kámošky co se obhajují přesně tímhle, že mají čas na sebe, nemusí na nikoho brát ohled a tak, si nevědomky od sebe potenciální partnery odpuzují tím postojem.

12 Ang Ang | Web | 8. října 2014 v 17:19 | Reagovat

Ono jde spíš o to, ujistit sami sebe, že být single není špatný. Co naplat.

13 Náhodný kolemjdoucí Náhodný kolemjdoucí | 8. října 2014 v 18:55 | Reagovat

Celkem pěkně napsáno. Obecně většina článků, které variují stále stejné plky na téma "proč je fajn být single", jsou zcela povrchní sračky, které píší ty samé autorky, které za týden poté pro změnu publikují články "proč je fajn být ve dvou". A nikdo soudný je nemůže brát vážně. Protože objektivně vzato, na tom být single není nic špatného, stejně jako na tom být zadaný. Problém jsou až krajní varianty, kdy je buď člověk sám, a vadí mu to, nebo když je naopak v neuspokojivém vztahu, jen aby sám nebyl. Ty mě svými články dlouhodobě ujišťuješ o tom, že tvůj vztah s tvým přítelem je vzácně šťastný a harmonický, takže ti lze jen přát, aby ti tvé štěstí vydrželo i dál (jeden nikdy neví, žeano). Já se přiznám, že mě na tobě nejvíc fascinuje tvoje deklarovaná věrnost, kterou ti překvapivě věřím, protože jsem alergický na takové to moderní salónní plkání, že člověk je a priori promiskuitní. Ale kulový, vždycky se najdou výjimky, a ty jsi toho nejlepším dokladem.

Jedna moje ex, se kterou jsem chodil před 3 lety, od našeho rozchodu permanentně na Facebooku deklaruje, jak je coby single spokojená. Podlamuje to moje původní přesvědčení, že chyba byla tehdy ve mně, a podléhám stále více dojmu, že chyba je v první řadě v ní a její neschopnosti mít s někým funkční vztah. To, že je 3 roky od našeho rozchodu single a pořád tvrdí, jak jí to vyhovuje, mě pouze ujišťuje v tom, že si lže sama sobě do kapsy, a nechce si to přiznat. Jistě že být single má taky něco do sebe, ale odsaď pocaď - po určité době člověku prostě dojde, že ve dvou se to lépe táhne. Pokud ne, tak je nedospělé děcko, které utíká před zodpovědností, kterou každý vážný vztah vyžaduje.

Ještě mě na tvém článku zaujala ta údajná výhoda, že dlouhodobý vztah obnáší mít pravidelný přísun sexu bez kondomu. Tady by mě vážně zajímalo, jak moc jsem v tomto ohledu výjimkou, resp. jak běžné je to, co píšeš. Aktuálně mám více než roční báječný vztah s dívkou, s níž se velmi milujeme, a celou tu dobu spíme s kondomem. Ona ze zdravotních důvodů nemůže brát hormonální antikoncepci, a já bych ji k tomu v životě nenutil, ani kdyby ji brát mohla. Kondom je tak pro nás jediná přijatelná varianta antikoncepce, protože přerušovanou soulož prostě soudný člověk nemůže považovat za antikoncepční metodu - riziko otěhotnění je zde prostě příliš vysoké - a cokoli jiného je v našem případě nepoužitelné (sterilizace, nitroděložní tělísko, náplast, pesar, postinor... všechno je strašný bizar). Kondom je levný, spolehlivý a mně osobně nevadí, byť nezastírám, že občas by se mi líbilo mít sex i bez něj - ale toho se asi dočkám, až budeme chtít dítě, a nevadí mi to, protože chci s touto dívkou zůstat už napořád. (Měl jsem i partnerky, které HA braly, a spali jsme spolu tedy bez kondomu, a nevidím v tom zas tak velký rozdíl - jasně, je to fajn, ale není to pro mě důvod, proč měnit holku).

14 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 8. října 2014 v 20:41 | Reagovat

jsem double už 25 let a neměnila bych. Stačí jen pár dnů singl a hned je mi smutno :-)

15 Taychi Taychi | E-mail | Web | 8. října 2014 v 20:59 | Reagovat

Přesně tak. My tomu s partnerem říkáme nějak takto: Když jsme spolu, jsme dokonalá bytost. Když jsme každý sám, jsme dokonalými lidmi. Na přátele mám úplně stejně času jako dříve. Chodím, kam chci, dělám, co chci a hle dokonce nemusím nikomu sdělovat, jak trávím volný čas. :-D

16 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | Web | 8. října 2014 v 21:16 | Reagovat

Když nepočítám tyhle typy článků (single/double) psány puberťačkama, tak asi znám důvod proč některé slečny píšou, že je jim fajn být sama. Ne proto, aby si nějakým způsobem "rýply" do zadaných, ale prostě proto, že je už nebaví to věčné "Proč s nikým nechodíš? Nejsi vadná?" atd a pod hrnoucí se ze všech možnýách stran.

Proto říkám, že je to jak píšeš na konci článku - záleží jen na každém jestli se aktuálně cítí lépe sám nebo s někým. :)

17 Adina Adina | Web | 11. října 2014 v 13:37 | Reagovat

Pěkně napsáno - aktuálně jsem ten "single" člověk, ale jak se píše v anketě, když se objeví někdo vhodný, bránit se nebudu.
Jako být single má své nevýhody, tak být "double" má také svoje. Nic není černé nebo bíle.
Na tom být single vidím jako největší nevýhodu tu samotnou podstatu - být single a na tom být double shledávám tou nevýhodou to, být vlastně v páru... Je tam mnoho věcí o které člověk přijde, když má toho svého stálého partnera 8-) Neumím to asi vhodněji vysvětlit - každé má prostě něco a každý to může vidět jinak.

18 Andy Andy | E-mail | Web | 11. října 2014 v 15:10 | Reagovat

tebou napsaný osmý bod mě upřímně rozesmál haha, ale je to pravda,
herňajz, už by to chtělo někoho si najít :-) :-D

jinak myslím, že většina článků "proč je fajn být single" vzniká právě proto, aby se třeba ti, co jsou po rozchodu naučili hledat pozitivní stránky tam, kde žádné nevidí, ať už to jsou kraviny, nebo ne :-)

19 Zuza Zuza | Web | 11. října 2014 v 23:58 | Reagovat

Já si o tom myslím to, žes to přesně vystihla a ani mě nenapadá co bych mohla dodat dalšího :3 Taky se vždycky nad výčtem výhod být single poněkud pozastavuju...

20 asanita asanita | Web | 12. října 2014 v 12:35 | Reagovat

Krásný článek čekala jsem, kdy někdo z blogerů, které čtu něco takového napíše a ty jsi nezklamala.
Krásně shrnuto. Rozhodně jsi napsala článek, který stojí za zamyšlení. :-)

21 Elaine Elaine | Web | 12. října 2014 v 19:08 | Reagovat

Jsem single a seriály nesleduju, žiletky kupuji ve velkém a pamatuji si data narození nejen svých přátel, ale občas i jejich sourozenců. I bez fejsbuku. Tak!
Ony ty "výhody" být single jsou vcelku zvláštní, a řekla bych, že se hodí více na akutní porozchodovou fázi, než z dlouhodobé perspektivy. Aspoň já, vztahový antitalent, jsem v nich výhodu nikdy neviděla.
Nevím, co má víc výhod, a upřímně, asi to ani nevymyslím. Až budu někdy v budoucnu double, tak to určitě porovnám. Jen nevím, kdy to bude, protože manuál na to, jak být double nevydávají. A bez něj, bez něj jsem úplně ztracená.

22 Orida Orida | Web | 12. října 2014 v 19:33 | Reagovat

Proste ako sa hovorí, s chlapmi zle ale bez nich ešte horšie ;)

23 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 13. října 2014 v 15:05 | Reagovat

Souhlasím s Tebou. Já si hlavně myslím, že ty články - pokud je opravdu nepíše nějaká puberťačka - nejsou ani myšleny vážně, jen to má někdo za úkol napsat, nebo se sám potřebuje utěšit, jelikož jemu samotnému nějaká společnost chybí.

Vždy z těch článků vyzní, že být v páru je strašně nesvobodná věc, že člověk nic nemůže... Pokud někdo takový pocit má, asi by fakt měl přemýšlet o rozchodu. Pro mě je láska naplňující a to i láska, kdy miluji jen já a zadaná nejsem. Aneb strasti lásky ke katolickému knězi, který nikdy nebude moci mít partnerku :)) Trápí mě to, ale přesto mi to víc dává, než bere. A co teprve kdybych s ním byla.

Ještě bych se zastavila u té žárlivosti - tu prostě nikdy nepochopím. Nějaké kontrolování, kdy kde partner byl, čtení esemesek a mailů a prostě naprostá nedůvěra. Podle mě k lásce nepatří a vlastně bych odpustila i nevěru. Protože ve vztahu nemá ego co dělat a každý má právo občas udělat chybu.

Já se přiznám, že je mi 18 a nikdy jsem nebyla ve vztahu. Hlavně proto, že už asi tři roky miluju onoho kněze a nějak nedokážu najít nikoho, kdo by tomu skvělému člověku sahal alespoň po paty. A ne že bych se trápila tím, že nejsem zadaná, ale vidím ve vztazích ty výhody, které píšeš Ty... teda až na ten sex bez kondomu, protože jsem zásadně proti HA. :D

24 Pufflie Pufflie | E-mail | Web | 13. října 2014 v 16:42 | Reagovat

No sláva a já už se bála, že "singles" trend pohltil skoro všechny :)

25 Livi Livi | Web | 14. října 2014 v 17:32 | Reagovat

Mně být sama vážně celkem vyhovuje, proto mě spíš otráví, když si kamarád začne myslet, že z toho bude něco víc. Takže předem říkám: "Nic víc v tom není a nebude." Nepotřebuji si to ničím obhajovat, ale... ruku na srdce... nezdravě často lidi začnou prudit s tím věčným: A proč s nikým nejsi? A nechtěla bys dohodit mého kamaráda xy. Ale vždyť vy se k sobě tak hodíte a blablabla." Bohužel, prosté: "Nechci vztah," neberou jako odpověď a korunu tomu nasadila jistá slečna, která prohlašovala, že: "Singl jsou jen odporní lidé, o které není zájem, a proto radši říkají, že nikoho nechtějí." Hmmm, asi jsem to měla připomenout jejímu příteli, když se po mně neúspěšně sápal, než se mu nabídla ona. :D Článek je pěkný, ale jak už tu padlo: ty  popisuješ celkem ideální vztah. V mém okolí je dost dvojic, které fungují ve stylu: ovladač a autíčko na dálkové ovládání; kamarádce na maturiťák nesmíš; na fotbal s kamarády nepůjdeš; s dlouholetou kamarádkou se přestaneš bavit, jinak ti budu dělat scény...můj ex to na mě zkoušel taky a než takový vztah, tak to budu vážně radši sama. ;-) :D

26 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 14. října 2014 v 17:52 | Reagovat

Já jsem taky pro "double" život, ale bohužel jsem ještě nenarazila na toho pravého, takže "single" pro mě vycházelo lépe :D

27 L. L. | Web | 15. října 2014 v 17:31 | Reagovat

ja ten tvuj blog zboznuju .. :3
je pravda ze nektere veci ktere mas napsane v bode proc je lepsi byt single jsou pravdive, treba ja bych na zadnou party bez pritele opravdu jit nemohla :D
ale naopak vsechny vyhody co mas napsane v tom, proc je lepsi byt ve vztahu jsou pravda a bez toho by to prost eneslo :-)

28 christiiinka christiiinka | Web | 18. října 2014 v 10:49 | Reagovat

Ty jsi jim normálně rozcupomala všechny argumenty :D. Fakt moc pěkný článek, já myslím, že je to jasné všem, že být tomu být "double" se samota nevyrovná. Nedokážu si po těch letech přestavit, že bych byla sama, bez svého přítele a parťáka, to je jako by mi chyběl kus nohy... Ale kdybych byla single, možná bych si vymýšlela taky takovýhle články, spíš pro útěchu než cokoliv jinýho.

29 ANNihilation ANNihilation | Web | 31. října 2014 v 9:56 | Reagovat

Jo, jo, jo. :) Vtipné uvedení věcí na pravou míru, řekla bych. Většina argumentů singles jaksi nejsou argumenty (nebo mám pocit, že v životě chodili jen s tyrany). Ale zase když je člověk sám, tak si musí říkat, že to je dobrý. Ono to má taky svoje pro a proti, asi jako všechno. I život v páru je prostě někdy na přesdržku.

30 Marillee Marillee | E-mail | Web | 31. října 2014 v 11:10 | Reagovat

S tím nemůžu než souhlasit! :D Krásně vystižený, život po boku jiného člověka není přítež, pokud ho milujeme. :-)

31 Moi Moi | 31. října 2014 v 11:18 | Reagovat

Je to o volbě partnera. Když najde člověk k sobě tu správnou polovičku, je vše lepší - důležité jsou také kompromisy a tolerance. Na druhou stranu je lepší být singl než být se špatným partnerem. Já jsem happy double a pod vše, co jsi napsala, bych se podepsala. :) Výstižně popsáno!

32 Lany Lany | Web | 31. října 2014 v 11:28 | Reagovat

Super článok! Aj mňa už občas vytáčajú tie 'single ladies', ktorých tvrdenia už niekedy naozaj nemajú anii hlavu, ani pätu :-)

33 Jana Jana | E-mail | Web | 31. října 2014 v 11:51 | Reagovat

Krásně napsaný, ale ... :D Můžeš jít jen tak s kolegou z práce do kina? když oba dva chodíte do práce a vrátíte se večer domů a chcete mít SVOJI pohodičku - třeba film ve vaně jeden a druhý chipsy v gauči? Je to divné, připadáte si divně, že "netrávíte čas spolu, jak byste měli". Co se týká péče o vzhled - souhlasím s Tebou :D A kariéra je dost ošidná. Příklad- mně nabídnou super dobře placenou pozici v Ostravě, ale partner má firmu v Praze - co teď? Buď jeden nebo druhý "musí" udělat kompromis. V ostatních věcech souhlasím s názorem, že "tyto singl jsou opravdu zhrzené ženské či chlapi".

Mně se ten článek strašlivě líbí, ale přijde mi to jako lehce naivní pohled na celý partnerský život. Třeba pravidelný sex - po celodenní práci na to nemá chuť ni jeden a když nechci brát antibaby, tak bez kondomu to "nejde". A nebo jsem jen moc stará :D Každopádně jsem ráda, že konečně někdo ukazuje singlákům, že by se měli krotit :)

34 Šárka Šárka | Web | 31. října 2014 v 12:22 | Reagovat

Velmi pěkný článek :) Můj názor je ten, že být single je výhodné (a zábavné) pouze krátkodobě, také jsem si říkala, že budu radši sama, že je mi tak lépe (po hodně špatném vztahu), ale pak mi stejně začalo být smutno, nehledě na ty ostatní věci...
Je pravda, že jako zadaná nemám 100% volnost, ale musím se také prizpůbovat partnerovi, to mě samozřejmě ale neomezuje natolik, abych nemohla někam chodit, jen prostě předem oznamuji, že chci jít s kamrádkou zapařit a on jde třeba zase s kamarádama do hospody... Času na sebe mám spoustu, ale dost času trávíme spolu - za prvé spolu bydlíme a za druhé máme některé společné zájmy. Když si chci číst nebo koukat na film, nikdo mi to nevyčítá, nedávno jsem proležela v posteli celou neděli s knížkou v ruce a noťasem na klíně a bez výčitek. Co se týče vaření, vaříme si jen o víkendu (v týdnu oba jíme v práci) a rozhodně to u nás není tak, že já bych vařila a uklízela, protože jsem ženská, tohle rozdělení prostě nesnáším. Jednou jsou členové domácnosti oba, tak by se o ní měli oba starat - přítel s tím nemá problém. Prostě kdo je zrovna doma, tak udělá co je potřeba od vysávání, vytírání, přes zapnutí pračky, umytí nádobí nebo uvaření. Takže je to další výhoda, nemusím tolik času trávit úklidem, jako kdybych byla sama. Co se týče financí, že místo 1 příjmu jsme v jednom bytě s 2 příjmy, tak to je bez debat velká výhoda. Dále pak tu bylo zmíněno holení nohou apod., když jsem byla single, neustále jsem si holila nohy a vše co bylo třeba, kdyby náhodou, prostě nikdy nevíte 8-) no a když jsem zadaná, tak na holení nohou (jen nohou) např. přes zimu celkem kašlu a oholím je až když už se sama sebe leknu :-D a přítelovi je to fakt ukradené 8-) samozřejmě jinak o sebe pečuji úplně stejně, jako předtím, akorát se tolik nelíčím, jako single jsem se líčila i když jsem šla jen na nákup , co kdybych někoho potkala, že?
Dále bych ráda zmínila budování kariéry, jako single jsem se k tomu neměla, protože mě nikdo nepodporoval, jako zadaná mám však skvělou podporu a za dva roky jsem změnila práci, beru o  6tis. čistého více a zrovna dneska mám novou nabídku na absolutně skvělou práci, mám ale možnost to promyslet jen o víkendu - no a hádejte kdo mi práci nabídl? Člověk, který spolupracoval s mým přítelem (každý dělal v jiné firmě, které mezi sebou obchodovaly). Takže pro mě je v mé kariéře rozhodně velká výhoda, že jsem zadaná :-)
No prostě celý ten článek je pravdivý a naprosto s ním souhlasím, nevidím výhody v tom být dlouhodobě single od té doby, co mám svého nynějšího partnera :-)

35 Egoped Egoped | E-mail | Web | 31. října 2014 v 12:46 | Reagovat

Slečna autorka by mohla dělat reklamu na štestí - bez ironie! :) Není to poprvé, co jsem sem zavítal a viděl takhle optimistický pohled na svět, lépe řečeno partnerství. Taky věřím, že to je všechno myšleno opravdu a řídíš se tím. Závidím, život by byl hned tak jednodušší.

"Pokud mám vedle sebe člověka, kterého miluju a vážím si ho, pak mě ani nenapadne flirtovat s někým jiným" - tebe ne. Co když ale mám stejné city k partnerce a i tak mě přitom napadá flirtovat s někým jiným? Tohle se těžko vysvětluje někomu, kdo to nepoznal.

36 Egoped Egoped | E-mail | Web | 31. října 2014 v 12:49 | Reagovat

Ještě jedna věc trochu bokem: Kdybys měla vyjmenovat nějakou opravdu jen negativní část vztahu ve dvou, co by to bylo? Celý článek je o obraně "doubles", tak by bylo fajn vidět i z tvého pohledu odvrácenou stranu :)

37 Em Age Em Age | Web | 31. října 2014 v 12:50 | Reagovat

Naprosto souhlasím. :-) <3

38 P.S. P.S. | Web | 31. října 2014 v 13:03 | Reagovat

Souhlasím s tebou...podle mě má oboje svoje výhody i nevýhody. Ale ať už je člověk sám nebo ve vztahu, měl by se naučit najít si svoje výhody a těch se držet. Naučit se jak být šťastný (protože ani ve vztahu to není samozřejmost). :-)

39 Colliode Colliode | 31. října 2014 v 13:54 | Reagovat

Ono jde vždy o to, jaký ten vztah je... Už jen z těch bodů happy singles je patrné, že jejich zkušenosti nebyly růžové a ruku na srdce - kdo by potom nebyl šťastný, že to už dělat nemusí?

Mě tyhle články nijak nedráždí a nepopuzují z jednoduchého důvodu, že jsem na žádný ještě nenarazila.

Souhlasím s tebou do puntíku ohledně tvých argumentů, to ovšem ještě neznamená, že je to pro každého to, co zrovna chce.

40 lady Lianna Ellusive lady Lianna Ellusive | E-mail | Web | 31. října 2014 v 16:09 | Reagovat

Je to rozhodně pravda. Mě ale nikdo nechce:-)

41 zpravar zpravar | Web | 31. října 2014 v 17:34 | Reagovat

Proc je vyhoda byt single? Protoze se lidi ze sve nevyhody snazi udelat vyhodu, aby jim nebylo lito, ze jsou porad sami, aby si nevycitali, ze na akce jezdi sami, ze sami usinaji a ze nemaji komu polozit hlavu na rameno. Alespon muj pripad..  :)

42 hogreta hogreta | E-mail | Web | 31. října 2014 v 19:15 | Reagovat

[35]: Tak k tomu flirtu - já mluvila o sobě, já osobně třeba nemám potřebu flirtovat s jinými. Ale pokud máš dost tolerantní partnerku, tak myslím, že flirtovat s jinými není až takový problém, mi to třeba u partnera ani nijak zvlášť nevadí. Když člověk ví, že má nějaké hranice a jde tak opravdu jen o flirt... :) A pokud jde už o něco více, než o flirt, tak si myslím, že je v tom partnerství nějaký problém. Pokud je člověk v partnerství spokojený, nemá potřebu hledat jinde:).

[36]: Abych řekla pravdu, ne, asi mě nenapadá vůbec žádná zásadní nevýhoda. Samozřejmě, že jsou věci, které mě občas naštvou, ale to jsou většinou jen maličkosti, nedorozumění, která jsou prostě přirozená, když spolu dva lidé tráví hodně času (a je vlastně úplně jedno, jestli jsou partneři, kamarádi, rodina...). Není to ale nic, co bych mohla jmenovat, protože se to nedá nazvat takovouhle "obecnou nevýhodou".

[33]: Mno, taky si po přečtení některých komentářů začínám myslet, jestli to není tak trochu "zidealizovaný" nebo "naivní" pohled, ale to mě u psaní článku vůbec nenapadlo, píšu to prostě podle toho, jak žiju já - my takhle s partnerem fungujeme už skoro sedm let, takže si nemyslím, že bych si něco "cucala z prstu" :). A upřímně - unavení po celém dnu samozřejmě jsme, ale že bychom byli až tak unavení... :-D

Jinak samozřejmě všem děkuji za reakce :)

43 Little Little | Web | 31. října 2014 v 20:43 | Reagovat

Ačkoli jsem jedna z těch "single", s článkem do puntíku souhlasím :-)
Povedené a pravdivé.

44 Lóra Lóra | Web | 31. října 2014 v 21:52 | Reagovat

Jsem singl 8 let a 8 let mám první a poslední dítě. vyhovuje mi být singl, jen je to těžší s penězmi, ale to není tím nejhorším co by mohlo být, peníze se řeší, i když moje kamarádky samy nejsou. Jako singl musím říct, že mi je jen občas smutno .... a zakousnu to čokoškou :-?

45 charlottechocolate charlottechocolate | E-mail | Web | 31. října 2014 v 22:34 | Reagovat

Děkuju! Konečně někdo rozumně sesumíroval moje poznatky a postřehy k "je super být single!" :-) V životě to je snadné - když jsem single, vychutnávám si samotu a svobodu. Když jsem double, užívám si to sdílení s někým milovaným. :-)

46 S. S. | 31. října 2014 v 22:59 | Reagovat

Já se spíš divím, že někdo vůbec čte články typu : Je fajn být svobodný/je fajn být ve dvou. V obou případech je asi čtou lidi nespokojení nebo znudění. :)

47 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 1. listopadu 2014 v 0:30 | Reagovat

Éch, asi pujde o to, co komu víc vyhovuje, ne?
Je fajn být hlavně spokojenej sám se sebou a je jedno jestli single, double nebo triangle, či jak bych to řekla (muslim approves lel).

48 Lenna68 Lenna68 | Web | 1. listopadu 2014 v 2:35 | Reagovat

Na světě je nejkrásnější možnost svobodné vůle. :-)

49 Takara Takara | Web | 1. listopadu 2014 v 3:44 | Reagovat

Pro obojí platí jen jedno pravidlo: Jaký si to uděláš, takový to máš...Znám páry, kde polovička nemůže udělat ani krok bez své druhé polovičky...do jaké míry jim to vyhovuje, je otázka a někdy i otázka rozchodu. Body které si zmínila, jsou krásnou ukázkou zdravého partnerství. Řada lidí, kteří preferují život singles se tak rozhodla, protože jim to v partnerském životě neklaplo a nebo hodně zaskřípalo, že si řekli: "než tohle, to radši budu sám/sama" Myslím si, že tvůj příklad je o tom, že vám to klape a podmínky máte dobré(taky jste se o ně společnou prací na vztahu zasloužili, to není něco, co by automaticky padalo do klína:D )...jakmile by do toho přibyla např. příšerná tchýně, už by to bylo zase trošku jinak...Párů je strašná spousta a lidské povahy jsou taky různé...za sebe můžu říct, že než jsem se dopracovala k tomu, co mám teď, tak jsem si prošla pár vztahy, které by si člověk za rámeček nedal...a úvahy, že se na to raději nevy**ru, byly na místě... :-D jak 2, tak 1, má své pro a proti...nicméně za sebe musím říct, že procházet životem ve dvou je o něco příjemnější :-)

50 Alice Alice | Web | 1. listopadu 2014 v 8:33 | Reagovat

Moc pěkný, souhlasím s tebou ... :-)  :-)

51 Janča Janča | E-mail | Web | 1. listopadu 2014 v 13:16 | Reagovat

Článek je vážně skvěle pojatý. Jak zpochybňuješ výhody singl lidí, to je úplně super. Občas potřebují obě skupiny slyšet, že ty single výhody nejsou tak úplně výhody a ještě k tomu se v partnerství dá najít spusta dalších.
Já nechápu, jak někdo může nadávat na tchyně/tchány. Já mám s rodiči přítele normální vztah a jeho mamka je dokonce občas všímavější než ta moje :D a naopak. Takže v tomhle vidím spíš výhodu. Nicméně chápu, že jinde to může být jiné.

52 zuzana koubkova zuzana koubkova | Web | 1. listopadu 2014 v 13:25 | Reagovat

Nejvíc mě dostal bod, že single se může celý den dívat na seriály. Představa, že jsem sama, trčím doma a koukám celý den na seriály - no, to už snad rovnou spáchám sebevraždu ??? Jinak je samozřejmě lepší být single, než žít v nefunkčním vztahu. Ale když má člověk vedle sebe někoho, koho miluje a kdo miluje jeho, co může být lepší?

53 Daisy Daisy | Web | 1. listopadu 2014 v 14:05 | Reagovat

Čistá pravda :) Jen jediné bych napsala jinak - Kdo žárlí, ten miluje.. Single lidi tohle většinou píšou jen ze závisti :))

54 sarush ef sarush ef | Web | 1. listopadu 2014 v 14:12 | Reagovat

Naprostej souhlas.

55 Lukáš Lukáš | Web | 1. listopadu 2014 v 15:23 | Reagovat

[3]: a já si myslím, že je to ve skutečnosti mnohem jednodušší.

56 Alue Alue | Web | 1. listopadu 2014 v 16:02 | Reagovat

Souhlasím... A není moc co dodávat, prostě být ,,spolu" je základní přirozená lidská potřeba, každý to chce a vykládat že je lepší být sám, protože díky tomu můžu být lenoch a sobec, je spíš výmluva, proč si nepřiznat že dělám něco blbě a nikdo o mě nestojí. Hlásit jak je to super je přece jednodušší, než se sebou něco dělat, aby vedle mě někdo vydržel.

57 hogreta hogreta | E-mail | Web | 1. listopadu 2014 v 16:41 | Reagovat

[53]: "Kdo žárlí ten miluje" je podle mě fráze, kterou si vymyslel člověk, který tím chtěl svoji žárlivost omluvit:). Ve skutečnosti žárlivost nemá s láskou nic společného. Člověk může milovat a žárlit, ale klidně může i milovat a nežárlit nebo dokonce žárlit a nemilovat. Žárlivost je pouze potřeba vlastnit a na množství lásky není nijak závislá.

58 vanilla-rain vanilla-rain | 1. listopadu 2014 v 18:47 | Reagovat

jéééj krásny článok aj blog, až budem mať čas po ňom budem určite blúdiť a čítať aj staršie články, lebo mi dosť sedí tvoj štýl blogovania a písania :) super!

59 Feelingroovy Feelingroovy | E-mail | Web | 1. listopadu 2014 v 20:33 | Reagovat

To porno mě pobavilo- jakožto chápající holka mě nikdy nedělalo problém to, na co má drahá polovička kouká-občas jsme koukali spolu a kritizovali vzhled a provedení...:D
Nicméně s Tebou souhlasím - být s někým je lepší... Problém je, kde někoho najít... :)

60 dee. dee. | E-mail | Web | 2. listopadu 2014 v 11:50 | Reagovat

Všechno, co jsi sem napsala se dají lehce obejít.. ve vaření se můžete střídat, nebo můžete vařit spolu, na kamarády si uděláte čas tak jako tak, když je máte společné (když nejsou společní přátelé ve vztahu, tak je to špatné..) a koneckonců, kdyby mě někdo nenakopával, tak nic nedostanu a nevyjdu ani z postele, z pohodlí.. takže kariérou se ohánět je taky blbost. Je to takové, jaké si to uděláš! :-)

61 Radfordová Radfordová | Web | 2. listopadu 2014 v 21:21 | Reagovat

myslím, že výhody toho být "single" se sepisují jako útěcha, kterou někdo ve vztahu nepotřebuje... což je samozřejmě pochopitelná věc.
/upřímně nechápu lidi, kteří se ještě nenaučili používat anonymní okna, když koukají na porno :D/

62 Kája Kája | Web | 16. července 2015 v 18:50 | Reagovat

Něco podobného mi leží v rozepsaných, nejsem schopna to dokončit a zveřejnit, protože mi připadá, že se v něm nevkusně rozplývám. Každopádně články nezadaných holek se mi už pěkně hnusí. Nechci je házet do jednoho pytle ani je nějak křivě obviňovat, ale myslím si, že nám spíše závidí a snaží si to nějak kompenzovat...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
-
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
-
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.



©2011-2015