Španělsko 2014

16. července 2014 v 8:00 | hogreta |  Z deníčku
Tak, je to pár dní, co jsem se vrátila z dovolené s přítelem. Teda my jsme dorazili už před pár dny, zatímco naše zavazadla si dala na čas a dorazila až pár dní po nás (aneb Španělé nakládají zavazadla do letadel dosti prazvláštním způsobem). Ne, že bych nebyla zvyklá, že moje zavazadla jsou vždycky skoro poslední na páse, ale že by zavazadla nedoletěla vůbec, to se mi fakt stalo poprvé. Ale až na tento malý závěrečný kotrmelec to byla krásná dovolená. Ale celé, od začátku.

Na konci června jsme se s přítelem rozhodovali, kam na dovolenou. Původně jsme si plánovali nějaký poznávací výlet, každopádně hned co začala u nás v Česku vedra, tak jsme to celé přehodnotili a schodli se na tom, že v takovém počasí někde chodit, to se nám fakt nechce, to se raději rozplácneme na pláži. A tak jsme začali vybírat zájezd, nějaký ten last-minute. Vzhledem k partnerovu občanství jsme měli dost zúžený výběr, navíc dovolat se v naší republice nějakého poradenství nebo vůbec nějakých informací, to je skoro zázrak. Nikdo nám nebyl schopný říct, do jakých zemí mimo Schengen potřebuje vízum a do kterých ne. V cestovní agentuře nám řekli, že se musíme zeptat na ambasádě, že na tohle nemají kompetence (přitom nám stačila odpověď ano nebo ne, tak jaképak kompetence). Na ambasádě samozřejmě dělali mrtvého brouka a žádných informací jsme se nedočkali, pravděpodbně tam takové prkotiny neřeší. V cestovní kanceláři nám paní slíbila, že se to pokusí zjistit a informace pošle. Bohužel taky nebyla schopná říct nic konkrétního a její "asi ano" nám moc nepomohlo, protože stát s "asi vás do země pustí, ale možná taky ne" na letišti se zaplaceným zájezdem a letenkou, to by byl asi zážitek. Nakonec jsme tedy vybrali zemi patřící do Schengenského prostoru, tedy Španělsko. Přesněji Mallorcu. A rozhodně jsme udělali dobře.

Přítel, na výletě v městě Alcudia

Večer u bazénu

Mno, nevypadám u toho zrovna profesionálně... :-D

Pollensa Park Hotel & SPA

Náš hotel se jmenoval Pollensa Park Hotel & SPA a měl 3 a půl *, přičemž si myslím, že by si klidně zasloužil o hvězdičku víc (ve srovnání s hotely, které jsem navštívila dříve). Jeli jsme na týden, hotel byl v městečku Port de Pollenca, které je asi deset kilometrů od známého turistického města Alcudia (kam jsme si taky udělali výlet). Za celou dobu nebylo na co si stěžovat. Měli jsme all-inclusive, strava super (od návratu jsem zatím nenabrala odvahu se zvážit), pití super, služby super. Animační program taky super, všechno to byli takoví pohodoví lidé, se kterými jsme se poměrně brzo zkamarádili. A tak máme spoustu zážitů, třeba jsme se účasnili soutěže ve střelbě z luku (a to žádného vyrobeného, ale opravdu sportovního), soutěže v pinpongu, hráli "šuler" a nebo jsme třeba v poledne tancovali salsu u bazénu. Tedy "tancovat salsu ve Španělsku" si ze svého pomyslného seznamu věcí, které musím v životě zažít, můžu odškrtnout. Stejně tak si můžu odškrtnout "vařit paellu se španělskou šéfkuchařkou" nebo "býti fialovým poníkem". A "tancovat jako fialový poník Gangnam style". Pongus Pongus Petra.

Schválně, jestli mě na fotce najdete

Ano, jsem ten fialový poník Pongus! Tady na fotce s partou animátorů. Teda necelou - ta nejhezčí holka měla ten den zrovna volno.
Už jste někdy viděli fialového poníka tancovat Gangnam style? Ne? Pak tady:

Vyhrála jsem nějaké koktejlové hry, a tak jsem dostala certifikát

V hotelu bylo i fitko a byly tam i lázně - nějaká ta výřivka, sauna, bazén s teplou vodou, hydromasážní sprchy,... Každopádně saunit jsme se s přítelem vydrželi asi tak pět minut, jakože fakt si myslím, že chodit do sauny v létě u moře je vážně ujeté. Ve vířivce jsme toho času strávili přece jenom trošku víc. U hotelu byl samozřejmě i bazén, nějaké ty tenisové kurty a tak, a venkovní bar se všemi možnými i nemožnými nápoji a nějakou tou svačinou či zmrzlinou. Jakožto all-inclusive host jsem si mohla všechno brát a čepovat sama, přičemž jsem zjistila, že český či německý host se pozná mimo jiné podle toho, že umí načepovat pivo. Ostatní hosty jsme potkávali buď s kelímkem plným piva tak, že připomínalo spíš moč, a nebo s kelímkem plným pěny.

Hotelový bazén a venkovní bar

Přítel vaří španělskou paellu

Písečná pláž byla kousíček od hotelu, asi dvě minuty cesty. Byla až překvapivě čistá, stejně tak voda byla průzračná. Prostě super. Centrum městečka bylo asi deset minut chůzí. A další turistické a historické městečko - Alcudia - bylo vzdáleno asi deset kilometrů od nás, takže jsme to měli asi tak 12minut autobusem, tak jsme si tam taky udělali výlet.

Já pod vodou

Prostě dovolená, jak má být. Bylo tam krásně a celkově jsem byla hrozně spokojená. Aby taky ne - i když jsme to s přítelem koupili jako last-minute za hodně slušnou cenu, tak původní cena toho zájezdu byla přes 30 000 na osobu za týden. A tomu to taky odpovídalo. Tedy až na to, že my zaplatili mnohem, ale opravdu mnohem míň. Zpětně si říkám, že jsme fakt měli štěstí a narazili jsme opravdu na bombastickou nabídku. A je super, že nakonec vyšlo, že to bylo Španělsko, protože tady jsme s přítelem ještě nebyli. Nutí mě to kalkulovat, kde jsme vlastně všude spolu byli. Anglie, Lotyšsko, Litva, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Řecko, Španělsko, Vietnam... Tak kam to bude příště? :)

Na výletě do města Alcudia

S přítelem na pláži v Port de Pollenca

Užila jsem si to naplno. A hlavně jsem si to užila s člověkem, kterého miluju. Někdy si říkám, že jsem asi nejšťastnější člověk na světě:).

Unga unga

Další články, které by vás mohly zajímat:

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Kattie Kattie | Web | 16. července 2014 v 21:01 | Reagovat

Moc pěkné fotky, a pěkný článek. Taky bych někam jela:)

2 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 16. července 2014 v 21:19 | Reagovat

Je vidět, že jste si to užívali plnými doušky a to je bezva :-)

3 redstain redstain | Web | 16. července 2014 v 21:22 | Reagovat

Závidím ti,taky bych se chtěla podívat do Španělska :) Už jen podle fotek (který jsou krásný) je tam určitě moc pěkně.
A vím,že jsem na tvůj blog chodila,když jsem měla ještě starý blog...to už je nějaký ten rok no..a i v té době jsi měla svého přítele. Chci tím říct,že je to hrozně pěkný,že Vám to tak dlouho vydrželo a že jste spolu určitě moc štastní. Přeju Vám to :)

4 Teez / world-teez Teez / world-teez | Web | 16. července 2014 v 21:37 | Reagovat

Wow závidím musela to být úžasná dovolená. Ve Španělsku jsem nebyla, ale moc ráda bych se tam podívala, protože když tam byla kamarádka byla spokojená stejně jako ty :) Ten Hotel vypadá opravdu luxusně a celá dovolená musela být naprosto super. Máš moc krásný fotky a všude ti to sluší a jste s přítelem moc krásný spolu :) Moc Vám to přeju a jsem ráda, že jste spolu šťastný :)

5 ChristinaD ChristinaD | E-mail | Web | 16. července 2014 v 22:56 | Reagovat

Páni. Vy už jste procestovali snad půlku světa! :) Co se týče cestování s přítelem, jediný plánovaný zájezd do zahraničí bude nejdřív tak za rok, a to na Slovensko v rámci svatební cesty. Já s ním zas tak dlouho nejsem, takže se dá pochopit, že jsme spolu nikde v zahraničí zatím nebyli, a taky zatím nevydělávám a chtít to všechno platit po něm, to by bylo ode mě vážně hodně hnusný. :)
Moc vám to na těch fotkách sluší a je super, že jste sehnali zájezd s velkou slevou. A ve Španělsku (i v těch jiných zemích) je určo strašně moc krásně. :) Já byla jen v Chorvatsku a v Německu. :(

6 Andy Andy | E-mail | Web | 18. července 2014 v 18:19 | Reagovat

jeee, no to vám závidim, já se z republiky asi letos nedostanu, leda že by mě teda někdo unesl, a to neni zrovna vábivá představa, hmm... leda že by to byl ňákej pořádnej kusanec a vzal by si mě za ženu a odtáhl mě do nějaký země snů.. hihi. nojo..
jinak poník Pongus, moc roztomilý :DD a taneček se ti povedl, fakt je to roztomilý!! :-D
a moc krásný fotky :-)

7 Ann Ann | E-mail | 20. července 2014 v 19:59 | Reagovat

Jak já ti to moře závidím :D a ještě all inclusive. A ještě být poníkem :D. Jinak se skláním před počtem procestovanech míst, já taky moc ráda cestuju, ale Španělsko ještě na kontu nemám. Jenom by mě zajímalo (a doufám, že tu otázku nebudeš považovat za moc vlezlou), jak to s přítelem řešíte s financema? Jste dopředu napevno domluvení, kdo co zaplatí, nebo to tolik neřešíte?

8 loving-you-is-easy loving-you-is-easy | Web | 20. července 2014 v 21:00 | Reagovat

Jak se vidět za ty úvodní komplikace s vizem, to stálo, taky bych ráda někdy zažila tak krásnou dovolenou :) máte krásný fotky :33 ten hotel, bar a vůbec všechno..prostě nádhera ;-)

9 hogreta hogreta | E-mail | Web | 20. července 2014 v 22:06 | Reagovat

[7]: Ahoj, tak většinou jedeme na půl, každý platí za sebe. Co se týče těch all inclusive, tak tím podle mě člověk strašně ušetří, protože jídlo v takových destinacích je fakt drahé (jeden člověk se v restauraci nají tak za 20 Eur) a taky i to pití dost stojí. Takže když si koupíme all inclusive, tak pak už většinou kupujeme jenom suvenýry pro rodinu, a to každý koupíme za své.

Takže se vždycky snažíme jet tak nějak na půl, protože oba studujeme, takže těch peněz máme přibližně tak stejně. Kdyby jeden z nás měl třeba trvalou práci (a ne třeba jen nějaké příležitostné brigády), tak by to asi zase bylo jinak. Popřípadě to máme tak, že třeba jednou zaplatí něco on a mě pozve, podruhé něco zaplatím já a pozvu jeho - a prostě se střídáme:).

A děkuju všem za komentář:)

10 hanienes hanienes | Web | 21. července 2014 v 19:30 | Reagovat

Super, že jste si to tam užili :) To s těmi zavazadly mě mrzí :/ Ale muselo to tam být úžasné, už podle fotek. Taky bych se jednou chtěla podívat do Španělska, prý je tam krásně :)

11 Takara Takara | Web | 22. července 2014 v 10:21 | Reagovat

Super dovča! Taky bych nějakou dovču brala :-D

12 Robin Robin | E-mail | Web | 22. července 2014 v 20:39 | Reagovat

Velmi pěkný článek. Španělsko máme na seznamu zemí, takže i tip na hotel se hodí :)

13 Klaudia Klaudia | E-mail | 28. července 2014 v 12:54 | Reagovat

Mňa síce Španielsko neláka, no podľa fotiek to tam vyzerá úžasne :) To ti normálne dovolili robiť toho maskota a priateľovi variť jedlo? :O Inak by som ti odporučila Škótsko, že vraj je tam nádherne. Ja som sa vždy chcela pozrieť do Švédska,Austrálie, Južnej Afriky (Kapské Mesto)a hlavne do Írska. Už som si našla nejaké jazykové pobyty v Kapskom Meste (tam ma láka hlavne table mountain, safari a ľudia tmavšej pleti :D + sa tam oslavuje Mandelov deň). Íri sú strašne milí, milujem ich kultúru a majú tam mnoho pamiatok a asi by som vykúpila všetky suveníry :D. Bohužiaľ mám len 15, čiže možnosť cestovania do týchto krajín je 0 :/

14 Martina Martina | Web | 3. října 2014 v 23:25 | Reagovat

Muselo tam být hezky :-)

15 christiiinka christiiinka | Web | 8. listopadu 2014 v 10:55 | Reagovat

S tou ambasádou je to teda dost na houby, vzhledem k tomu, že někde mají opravdu zajímavé (chci říct divné :D) podmínky pro vydání víza. Třeba že do Emirátů nesmí letět nikdo, kdo má razítko z Izraele (máme tam kamarádku a ikdyž si nemyslím, že na mě někdy emiráty čekají :-D stejně by mě to nenapadlo). Vaše dovolená takhle vypadala nádherně :-) zrovna letos jsem se vztekla, že poletíme taky na Mallorcu a včera podepsala first minute smlouvy, tak doufám, že to v létě bude taky pěkné:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.