Na vzhledu nezáleží... Nebo ano?

5. června 2014 v 8:00 | hogreta |  Já, názory a úvahy
Někteří lidé tvrdí, že na vzhledu vůbec nezáleží - a ty, kteří vzhledu váhu přikládají, obviňují z povrchnosti. Lidé, kteří si naopak myslí, že na vzhledu záleží, pak ty, kteří tvrdí opak, považují za naivní. Tak kde je vlastně pravda, záleží na vzhledu nebo ne?
Nějaká moje slabší chvilka :-D


Podle mě bývá pravda vždy někde uprostřed. U tohoto tématu to není jiné. Je totiž důležité odlišovat, zda si daný člověk svůj vzhled "způsobil sám" a nebo jestli se tak narodil. V čem je rozdíl?

Když se člověk narodí třeba jako černoch, neříká to vůbec nic o tom, jaké má názory a pohled na život. Je tedy hloupé takového člověka posuzovat podle vzhledu a mít nějaké předsudky. Barva kůže, přirozená barva vlasů a ani tvar nosu neřeknou o člověku jako takovém vůbec nic. Stejně tak o něm neřekne nic třeba nějaká nemoc, která se na jeho vzhledu projevuje.

Ale něco jiného je, když si člověk svůj vzhled zvolí. Kluk, který si rozhodne si potetovat obličej, pak nemůže říkat: "Lidé by mě měli soudit podle toho, jaký jsem uvnitř, ne podle vzhledu a tedy ne podle mého tetování." Jeho tetování je jeho volba, která o něm něco vypovídá. Stejně tak o člověku něco vypovídá, pokud se třeba rozhodne pro zelené vlasy a nebo třeba pro piercing. Ale třeba i to, zda si člověk raději obleče minisukni a nebo má raději tepláky - i to o něm toho hodně řekne. V tomto případě je soudit podle vzhledu přirozené, protože člověk vlastně ani tak nesoudí podle vzhledu, ale soudí podle volby toho daného člověka. Podle volby, která vychází z nějakých názorů, z nějakých postojů a nějakých zkušeností. A podle toho se přece už něco usoudit dá, no ne?

Šaty dělají člověka. Pokud se člověk rozhodne, že se bude oblékat jako vandrák, pak musí počítat s tím, že ho lidé za vandráka budou považovat. Každý si může zvolit, jak se bude oblékat a jestli si třeba obarví vlasy nebo jestli se nechá nějak "ozdobit". Jen u toho musí počítat s tím, že se to stane jeho součástí a lidé ho podle toho budou tak brát.

Lidé, kteří říkají, že podle vzhledu vůbec nesoudí, lžou. Každý dává vzhledu váhu. Zvoleným vzhledem totiž vyjadřujeme mimo jiné i své postoje. Když si třeba obleču na svatbu kamarádky tepláky, vyjádřím tím, že si jí a vlastně celého obřadu nevážím. Jak by se ten, který tvrdí, že na vzhledu nezáleží, tvářil, kdyby jeho kamarád na jeho svatbu dorazil v otrhaném oblečení? Asi by moc nadšený nebyl. Stejně tak ve špatně zvoleném oblečení budu mít větší problémy například udělat zkoušku ve škole a nebo získat práci. A taky se nemůžu divit, že mě kvůli šusťáků a špinavému tričku vyvedou z Národního divadla - svým vzhledem totiž vyjadřuji neúctu ke všem hercům.

Není jedno, jestli se rozhodneme pro sukni nebo pro kalhoty. Není jedno, jestli si zvolíme spíš sportovní oblečení a nebo boty na podpatcích. Není jedno, jestli máme na hlavě kšiltovku nebo klobouk. Není jedno, jestli se malujeme nebo ne. Není jedno, jestli si necháme svou barvu vlasů a nebo si je nabarvíme. Nic z toho není jedno, protože všechno je to naše volba. Volba, která říká něco o tom, jací opravdu jsme.


Co si myslíte vy?
Myslíte si, že na vzhledu nezáleží?
Podělte se o svůj názor v komentářích :-)
 

14 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa


Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 5. června 2014 v 9:17 | Reagovat

Minimálně určitě záleží na tom, jestli je člověk upravený a nebo jestli už měsíc kašle na mytí vlasů a praní prádla a smrdí na sto honů. A to je taky vzhled, takže na tom prostě záleží, protože ten nemytej umaštěnec sice může mít chytré a sympatické názory, ale budu se k němu štítit přiblížit, tak k čemu mu to bude. Jestli záleží na sladěnosti barev a stylu a bezchybném líčení, to už je jiná.

2 dobry-jmena-uz-jsou-pouzity dobry-jmena-uz-jsou-pouzity | E-mail | Web | 5. června 2014 v 9:38 | Reagovat

Já si všímám hlavně toho, jestli se ten člověk o sebe stará - čisté oblečení, umyté vlasy, celková upravenost. Na vzhledu samozřejmě záleží, ale člověk by se jím neměl 100% řídit, občas totiž dost mate.

3 Zaarsa Zaarsa | Web | 5. června 2014 v 9:41 | Reagovat

Tak 50 na 50

4 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. června 2014 v 9:53 | Reagovat

Tohle mi připomnělo typické dnešní náctileté, které se i za všedního dne do školy oblíkají a malují, jakoby šli do klubu. Někdo o nich potom řekne, že vypadá jako k*rva a přitom je to holka, která nikdá nepolíbila žádného kluka…

5 K. K. | Web | 5. června 2014 v 11:24 | Reagovat

Když jsem to četla, vzpomněla jsem si na jedno video, které jsme minulý týden shlédly s kamarádkou. Nedaří se mi ho teď najít. Někdo prováděl výzkum. Oblékl se do otrhaného špinavého oblečení a následně předstíral kolaps na náměstí, zatímco skrytá kamera natáčela reakce kolemjdoucích. Lidé kolem muže chodili a dělali, že nic nevidí. Nikdo nezavolal pomoc. Dokonce to bylo poblíž nějaké kavárny, kde na zahrádce sedělo plno zákazníků. Bez reakce... O pár dní později se muž oblékl do obleku a na stejném místě opět předstíral kolaps. Lidé se k němu seběhli během několika vteřin, aby mu pomohli.

Jasně, že nejde tvrdit, že na vzhledu vůbec nezáleží, ale nedá se to přehánět. Považuju se za slušného člověka a úplně blbá si taky nepřipadám. Uvažuju o tom, že si do svých přirozeně černých vlasů nechám udělat zvýrazňovačově růžový proužek, do nosu nastřelit pearcing a zezadu na krk chci tetování. Budu potom méně slušná nebo blbější? To přece ne.

Znám plno lidí, kteří se oblékají velmi slušně a přitom jsou to bezcharakterní krysy. Naopak se bavím s několika těžkými pankáči a jsou to ti nejhodnější a nejinteligentnější lidé, jaké znám. :-)

Chápu, že máme tendence hodnotit se podle vzhledu, ale to, že jsme se dostali do té fáze, kdy nepomůžeme lidem, kteří omdlí na ulici, jen proto, že mají díry v džínách, je velmi smutné a za všechny takové lidi se stydím.

6 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 5. června 2014 v 13:10 | Reagovat

No, samozrejme máš pravdu v tom, že piercingy, tetovania či jednoducho štýl a spôsob obliekania či maľovania sa, je voľba samotného človeka. Predsa však nikto nemá právo odsúdiť niekoho len preto, že má zelené vlasy napríklad. Každý má iný vkus, niekomu sa to jednoducho páči, niekomu to pripadá normálne a pekné.
Problémom v dnešnej dobe je to, že ľudia nie sú schopní a ochotní tolerovať vkus a voľbu druhých ľudí a ak je niečo iné, než to, čo oni považujú za normálne, je to hneď zlé. Každý by mal mať právo na voľbu, najmä ak tým nijako neubližuje nikomu (čo oblečením, tetovaním či nafarbenou hlavou určite nerobí).
A ešte väčším problémom sú predsudky a to, že mnohí ľudia nevedia premýšľať vlastnou hlavou, neriadia sa vlastnými skúsenosťami ale žijú proste v názoroch iných. Susedkinej kamarátky syna bratranec povedal...bla bla...a na základe jednej osoby, ktorá napríklad mala zelené vlasy, sú odsúdení všetci, čo si farbia vlasy na divnú farbu (sakra, čo mám vkuse s tými zelenými vlasmi? :D).
Problémom, čo sa alternatívne vyzerajúcich ľudí týka, že keď niekto z nich niečo spácha, sú jednoducho vidieť. Koľko normálne vyzerajúcich ľudí môže byť vrahmi, zlodejmi a podobne, no to sa akosi stratí a predsudky sa nezrodia.
Ono, každý má právo na vlastný názor, každý má právo ohodnotiť druhého podľa jeho výzoru, a áno, robia to vlastne takmer všetci do istej miery, no ak kvôli niečomu takému začne druhého urážať či slovne alebo fyzicky napádať, tak si myslím, že je jedno či má napadnutý piercingy od hlavy po päty...je to človek, má svoje práva. A ten druhý ich porušil. No mnohí obvinia práve napadnutého, preto, ako vyzerá a to je  chyba v systéme jednoducho.
Na vzhľade záleží, to áno, a každý by sa mal riadiť určitými spoločenskými pravidlami (neprídem na pohovor do práce oveľaná reťazami a s obojkom na krku :D), ale predsa by hodnotenie len podľa vzhľadu nemalo byť tým jediným, na čo sa prihliada. Lebo nuž...aj ten skvelý lekár môže pod plášťom skrývať potetované ruky (a existujú aj takí, hoci nie u nás :D) a ten vždy pekne a slučne oblečený mladík môže byť napríklad totálny násilník.
Výzor je niečo, čo napovie o vkuse dotyčného a o tom, čo má rád, ale nie o tom, aký je to v skutočnosti človek.
(Ale to samozrejme hovorím o štýle obliekania a nie o tom, keď niekto chodí napríklad neumytý, smradľavý a otrhaný alebo podobne).
A ešte niečo...byť ten podivín a robiť niečo, čo ľudia od takého človeka jednoducho neočakávajú je inak celkom sranda. Ja sama sa ku vyhýbam "normálnemu" štýlu a vždy ma vie pobaviť prekvapený výraz napríklad ľudí v autobuse, keď milo pustím sadnúť staršiu dámu, alebo keď sa s úsmevom pozdravím predavačke, keď pomôžem či poradím. Alebo keď poviem, že nefajčím a nepijem (a nikto mi nikdy nechce veriť :D).
A fakt...totálne som sa rozpísala, stratila som sa niekde na začiatku a som si istá, že som odbočila od témy, tak snáď nevadí :DDD

7 Karryanna Karryanna | E-mail | Web | 5. června 2014 v 13:37 | Reagovat

Rozhodně souhlasím s tím, že pravda bývá někde uprostřed. I s tím, že je přirozené soudit podle vzhledu, zvlášť když reprezentuje volbu člověka.

Jeden z problémů vidím v tom, že někdy není moc poznat, za co si člověk může a za co ne. Spousta lidí má třeba tendenci předpokládat, že řekněme prostorově výrazný člověk se pořád cpe a nesportuje. Přitom spousta takových lidí za svou postavu zcela reálně nemůže. Ale ano, asi ještě větší spousta si za to nejen může sama, nýbrž se ani nesnaží s tím něco dělat. Jenomže soudit člověka podle šířky pasu je dost ošemetné, protože právě není jak vědět, do které skupiny dotyčný patří.

Ale když už jsi zmínila tepláky na kamarádčinu svatbu… Jeden můj kamarád měl na své svatbě velmi volný dresscode, jen od přímých účastníků obřadu se opravdu očekávalo společenské oblečení. Já tam byla načančaná, protože na společenské oblékání prostě dám; ve společenské sukni a vysoce společenské halence jsem byla i na zkoušce, kam zkoušející přišel ve volném triku a šorťasech. Ale část lidí ne, a nějak nevím, jestli to bylo špatně. Lidem, které si pozvu na svou svatbu, asi naznačím, že bych na nich něco společenského viděla ráda… ale vlastně nevím, jestli si víc vážit toho, že přijdou oblečení podle společenských konvencí, nebo že přijdou v tom, v čem se cítí dobře. Protože mně ve finále nejvíc zalichotí právě to, že si to užili a bylo to pro ně celé fajn. A pokud jim k tomu pomůže nespolečenské oblečení, vadí to?

8 Aati Aati | Web | 5. června 2014 v 14:33 | Reagovat

Já myslím, že máš celkem pravdu. Až na to, že to podle mě jen budí takový ten "první dojem". O hodně holkách jsem si myslela, že jsou namyšlené (podle oblečení a přehnaného malování), ale když jsem je poznala, zjistila jsem opak. Myslím, že je to i o tom, že je člověk dnes přímo dotlačen k tomu vypadat tak a tak, a to zase svědčí hlavně o sebevědomí. Ale kdoví :)

9 Wnaty Wnaty | Web | 5. června 2014 v 16:11 | Reagovat

Vzhled určitě není vše, ale je to přirozená součást člověka. Já osobně si jdu po tom, jak se o sebe člověk stará, protože s tím jak se narodí už moc nezmůže, ale pokud se myje, češe, čistí si zuby, mění si oblečení, atd.. s tím něco on sám zmůže. A pak i podle jeho "tradic"- jak stoluje, používá určitých služeb a chování... na chování si potrpím mnohem víc, než na vzhled. S tvým názorem souhlasím, skvěle si to vystihla :).

10 macatamamina macatamamina | Web | 6. června 2014 v 7:46 | Reagovat

Týjo, fakt tleslám. Hodně dlouho jsem si nepřečetla takhle dobrý článek. S tvým názorem naprosto souhlasím a myslím, že na vzhledu záleží opravdu hodně. Ano, to jak vypadáme má vliv nejen na práci a školu, ale i na přátele. Já chápu, že ne každej je krásnej od přírody, ale jak říkáš, jde o to, jak se umí člověk prodat. Taky nejsem zrovna kočička, ale aspoň o sebe dbám a to by měli dělal všichni. S tím potetovaným obličejem jsi mi něco připomněla. Zrovna nedávno byl ve zprávách pán, co měl potetovaný obličej a ještě měl v obličeji snad stovku piercingů, roztahováků, cvočků a tak... Hledal spolubydlícího a k tomu pánovi pochopitelně nikdo nechtěl. No jo, když byla jeho volba si przni obličej až takhle extrémním způsobem, nemá si co stěžovat ;-)

11 G. G. | 6. června 2014 v 11:19 | Reagovat

Co o člověku řekne, že má tetování? A co přesně (navíc ve velkém množství) o něm řekne, že má raději minisukně nebo tepláky...?

12 Naomi Arisugawa Naomi Arisugawa | Web | 6. června 2014 v 11:39 | Reagovat

Podle mě rozhodně vzhled není vše. Ty lidi, co tvrdí, že je to to nejdůležitější, bych nejraději poslala do blázince, ať jim tam srovnají uvažování. Ale myslím, že vzhled o člověkovi něco řekne. Teď nemyslím barvu pleti, ale právě to ''šaty dělají člověka'' když se milionář obleče jako bezdomovec, málo kdo mu to uvěří. Ale pokud se tak vážně obleče, rozhodně to o něm něco vypovídá.

13 macatamamina macatamamina | Web | 6. června 2014 v 12:17 | Reagovat

Jen takhle to člověku neřekne nic. Ale pokud tohle zvolíš třeba na pracovní pohovor, je to už na pováženou- v minisukni působíš lacině a dokonce se nabízíš. Kdežto v teplákách působíš dojmem, že si nedáváš na práci záležet. A tetování ve velkém množství? Pokud si člověk nechá potetovat celej xicht, nemůže si pak stěžovat na reakce okolí, pokud si někdo nechá udělat malé tetování nebo si dá tetování na místo, kde není vidět, tak proč ne.[11]:

14 hogreta hogreta | E-mail | Web | 7. června 2014 v 0:24 | Reagovat

[11]: Nemůžu ti přece říct něco konkrétního, když se nebavíme o konkrétní situaci. Nemůžu říct, co o člověku řekne tetování, když nevím, o jaké tetování se jedná a na jakém je místě. Stejně tak je něco jiného, když si dívka oblékne minisukni, když jde na zkoušku, něco jiného, když jde na párty a něco jiného, když jde na celodenní výšlap do hor.

Každopádně jsem článkem rozhodně nechtěla naznačit, že tahle volba řekne o člověku něco špatného, to vůbec ne. Ale něco přece jenom řekne. Řekne to třeba něco o jeho sebevědomí, něco o jeho názoru na svět, něco o jeho sportovním založení, něco o smyslu pro módu, něco o...

Takže jsem tím chtěla říct, že je vlastně přirozené podle těchto věcí svým způsobem "soudit" (ale nemyslím tím v negativním smyslu). Holka s růžovými vlasy, tetováním, piersingem a minisukní si těžko bude rozumět s přírodní holkou, která minisukni v životě neoblékla, protože v ní neumí ani sedět a ani po piercingu a ani po tetování netouží. Tím ale nechci říct, že jedna z těch dívek je horší než ta druhá, klidně to obě můžou být milé holky. Ale chci říct, že je každá trošku někde jinde a je tedy přirozené, když se jen pozdraví, ale o nějaké větší přátelství se snažit nebudou, protože na první pohled obě vidí, že jejich pohled na život a jejich názory budou asi dost odlišné.

15 womm womm | E-mail | Web | 7. června 2014 v 23:50 | Reagovat

Podľa mňa na vzhľade záleží hrozne. Jednak je človek tvoj spoločenský, ktorý potrebuje zanechávať dobrý dojem aby sa niekam dostal.
Aj pri hľadaní tej pravej/toho pravého... veľmi často je vzhľad to prvé čo upúta. Možno by o Teba tá pravá možno ani nezakopla...Nie je to to najdôležitejšie ale je to sakra dôležité.
Súhlasím s tým, že ľudia ktorí tvrdia,že neposudzujú podľa vzhľadu hovoria hlúposti. Neobídu človeka, ktorý sa im zdá nebezpečný? Ale obídu. Ale buďme dalej všetci duchovne uvedomelí svätci... škoda, že žijeme v žumpe, z ktorej robíme palác... ;-)
Pekný článok :)

16 artworldmisalkaa artworldmisalkaa | Web | 9. června 2014 v 18:39 | Reagovat

Samozřejme, že nas na cloveku jako prvni zaujme vzhled. Ale rozhodne to neni to na co se divame JEDINE. I za krasnym obalem, se muže skryvat ''hnus'' :-)

17 Joe Joe | E-mail | 9. června 2014 v 18:40 | Reagovat

Češkám např. na vzhledu hodně záleží (až na výjimky), tedy hlavně na výšce, i když to u žen platí obecně. Vím to z vlastní zkušenosti, měřím 168 a jsem drobný a i přesto, že vystupuji sebevědomě a nevadí mi to (naopak jsem za to rád), tak pro min 80 % holek je to bohužel primární problém přes který vlak nejede. Nejméně to vadí Asiatkám, též z vlastní zkušenosti. Je to stejné, jako když ženy v průměru řadí na poslední místo atraktivnosti Asiaty. Což je statistický fakt, je zbytečné namlouvat si opak. A když už si nějakého vyberou, tak většinou spíše nadprůměrného, co se týká vzhledu. Samozřejmě, že to neplatí u všech žen, ale každému se nechce složitě hledat a paběrkovat, nebo to něčím přebíjet.

18 malaika-hatia malaika-hatia | Web | 10. června 2014 v 10:31 | Reagovat

Takže jinými slovy na vzhledu záleží. Protože všichni, ať už si to připouštíme nebo ne, soudíme ostatní podle vzhledu a každý (i ten černoch) se svou vlastní vůlí rozhodl se obléknout tak, jak se oblékl..
Upřímně, já samozřejmě vnímám první dojem, vnímám to, jak ten člověk vypadá, ale mám tak špatný odhad na lidi, že si vždycky s tím "souzením" počkám, až toho dotyčného trochu poznám. Přece jen i přestože na vzhledu rozhodně záleží, není to ani zdaleko všechno.. ;-)

19 Tonda Mika Tonda Mika | E-mail | Web | 10. června 2014 v 15:45 | Reagovat

S tím tvarem nosu to nemusí být úplně pravda. Existuje poměrně rozsáhlá studie, která tvrdí, že je možné podle obličejových rysů poznat povahu člověka.

Jinak soudit kohokoliv za cokoliv jen během prvních vteřin vizuálního kontaktu je podle mě velmi nemoudré a krátkozraké. Nemůžeme přece vědět, v jaké se právě nachází situaci a proč vypadá tak, jak vypadá. Stačí, když si člověk toto uvědomí, jakmile jeho mozek hodlá dát nálepku jinému člověku, a hned bude na světě o pár nedorozumění méně :-]. Škoda, že většina lidí jede na automat...

PS: Ve větě "...třeba pro piercing" máš před "třeba" jedno "pro" navíc.

20 Morell Morell | Web | 11. června 2014 v 8:00 | Reagovat

Vzhled je relativní věc, stejně jako to, jak působí na sebevědomí. Navíc je to hodně o zvyku a jak nás vychová prostedí. Jeden čas jsem měla nedůveru k lidem, kteří byli v takových těch společenských hadříkách, snažím se lidi moc dle toho nehodnotit.
Stejně je to všechno únavné, všichni chodí v něčem, co se vyrábí hromadně a málokdo se snaží o kreativitu a vylepšuje si oblečení, aby byl skutečně unikátní. Ještě, že je dost druhů od akždýho oblečení, že jen vzácně jeden uvidí další lidi ve stejným oblečení.

Tvůj článek se mi líbí, dobrá úvaha. Řekla bych, že není úplně přesný. Tvé VOLBY, které člověk dělá pro svůj vzhled jsou projevem jeho individuality, ukazují, že takový člověk má svobodu a že se nebojí si o ní říct. Dost lidí to děsí, třeba to tetování. Nemít tetováníje ale také jenom volba. Nemalovat se je také volba. Dlouho jsem řpemýšlela, jestli pomáhají lidem najít podobné lidi, ale není to rpavda, vzhled nemá vtah k tomu, jací jsme nebo jak se chováme, je to jen naše kreativita a možná vyjadřuje co obdivujeme, ale tady dost pochybuju...

21 Nikča Nikča | E-mail | 11. června 2014 v 17:08 | Reagovat

Myslíš, že záleží i na jméně? Spousta lidí mi nejspíše bude odporovat a neříkám, že nejsou výjimky, ale myslím, že určitým lidem se líbí určitá jména a dítě přece dědí vlastnosti po rodičích... Abych uvedla pár příkladů znám několik Klár a všechny jsou taková speciální osobnost o žádné se nedá říct, že je všední ačkoliv ne se všemi si rozumím. Potom třeba každý Radek kterého znám je svým způsobem vtipálek, nebo zkrátka zábavný člověk. A znám asi 9 Bár a z těch je jen jedna se kterou si rozumím. Neříkám, že všechny Báry jsou špatné, nebo všichni Radci vtipní, ale z mých zkušeností lidé stejného jména mají něco společného, i když jsou samozřejmě je každý úplně jiný. Ovšem někdo může namítnout, že zná spoustu Marků, co jsou vtipní, takže se měli jmenovat Radek? To určitě ne, ale vážně se mi několikrát ověřilo, že když se seznámím s novým Radkem, můžu počítat, že ten kdo bude jeden z těch zábavných lidí (i když třeba jen v některé společnosti) a rozhodně nikoho kvůli jménu neodsuzuji - s jedinou Bárou se kterou si rozumím jsem se seznámila nedávno... Spíš jen, že by mě na toto zajímal názor, ráda bych i třeba udělala nějaký výzkum, jestli určité typy lidí, vybírají určitá jména, nebo je to zkrátka náhoda, že znám tolik v něčem takto blízkých lidí...

22 Kerr Kerr | Web | 11. června 2014 v 22:36 | Reagovat

Máš naprostou pravdu. Takhle jsem se nad tím vůbec nezamýšlela, ale souhlasím s tebou. Já sama se koukám, tak jako většina tady, spíše na upravenost člověka. Pokud má mastné vlasy, špinavé nebo roztrhané oblečení, zablácené boty a neupravené nehty, prostě se mi hnusí. Stejně tak, jako když člověk smrdí potem nebo si nechá nabarvit vlásky, ale o odrosty se nestará. O tom člověku to velmi vypovídá, je jasné, že pokud nezvládne ani základní funkce jako použití deodorantu nebo vyprání oblečení, nebude to puntičkář. Nadruhou stranu jak říkáš, pokud se někdo nechá potetovat, dá si piercing nebo cokoliv podobného, nemůže si pak myslet, že žádné ohlasy (ať už kladné nebo záporné) nepřijdou:) Moc dobrý článek!

23 Polly Polly | Web | 12. června 2014 v 10:48 | Reagovat

pre mna ta pravda uprostred je to, ze na vzhlade zalezi, ale nie je to o tom mat krasne saty, alebo naopak byt uplne v otrhanom obleceni.... podla mna ked je clovek jendoducho upraveny a cisty, tak to rozhodne robi minimalne prijemny prvy dojem a hned su k vam ludia priatelskejsi....podla mna zena nemusi mat drahe saty, super uces od kadernika, znackove topanky.... ale ked je upravena a nie zanedbana, tak vzhlad jej predsalen otvara viac dveri.

24 lazymonkey lazymonkey | E-mail | Web | 12. června 2014 v 11:29 | Reagovat

Šaty robia človeka. Nech si každý hovorí čo chce, je to tak. Nedávno som sa vracala z 40km cykloturistiky, v starých kraťasoch, upachtená, so špinavými rukami lebo mi po ceste spadla reťaz a s mastnými vlasmi. Kamarát mi zavolal či sa nezastavím na kus reči, a tak sme sa stretli na terase na námestí. Kým ma neochotný čašník obslúžil čakala som 15 minút. V ten istý večer, ten istý čašník, len sexi šatočky, opätky, make-up a dobrý účes. Výsledok = drink na účet podniku. :-D

25 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 12. června 2014 v 11:44 | Reagovat

Samozřejmě, že na vzhledu záleží. Nebudeme si přece povrchně lhát a popírat sami sebe....

26 Lukáš Lukáš | Web | 12. června 2014 v 12:09 | Reagovat

[1]: souhlasím, moje řeč :) I když to o čem jste Vy mluvila, to už je spíše hygiena než samotný vzhled jako takový.

[25]: je vzhled a vzhled - někdo vzhled nemá rád současnou módu (čímž někdo chápe především to slovo "vzhled")

27 Natas Natas | Web | 12. června 2014 v 13:44 | Reagovat

V mnoha ohledech na vzhledu záleží, co si budeme nalhávat. Když jdeme na pracovní pohovor - záleží na vzhledu. Když jdeme na svatbu, křtiny nebo pohřeb - záleží na vzhledu, asi by nás hnali, kdybychom přišli jako otrhanci nebo rovnou v kostýmu klauna, ten se hodí na narozeninovou párty. Napadají mě tzv. měříci pohledy v MHD, kdy se cestují vzájmně měří, měřila si mě v metru dáma s rudou pusou a v kostýmku, dívala se na mně tak divně, nevím asi se jí nelíbilo mé tričko, nejvtipnější na tom ovšem bylo, když začala pomlaskávat a vyhazovat zubní protézu, to jsem nevydržela a začala se smát dámě do obličeje, to je vada na kráse. Jedna spolucestující směr Berlín cestou neustále něco jedla, dáma středního věku, slušně oblečená, ale ten první dojem jaksi rušil fakt, že jak se cpala bombonama a sušenkama, neustále si vyndala zuby, šup a měla je v dlani, šup a měla je v puse. To mě tak napadá k článku a k prezentaci lidí. Ilustrační fotka super, měla jsem stejnou kabelu i kočátek. :-D

28 Vendy Vendy | Web | 12. června 2014 v 13:54 | Reagovat

Na vzhledu záleží, a to hodně, je to smutná pravda, ale je to fakt, který prostě platí. Neznamená to, že takový první dojem musí být konečný, ale hodně dokáže ovlivnit i třeba při výběru povolání. Zažila jsem několik kolegyň, které na první pohled vypadaly jako namyšlené barbíny, a přitom to byly skvělé holky, příjemné, i se smyslem pro humor. Naopak osůbka, která se tvářila nade vše mile, byla falešná mrcha, která dokázala pěkně zatopit. Vzhled a první dojem, to patří k sobě, v běžném životě o mnoho nejde, když mi prodá zmrzku holka s pěti kroužky v nose, mi nevadí, ale kdyby chtěla pracovat jako recepční, nebo v nějaké oblasti, kde jde o styk s klienty, tam by asi neuspěla.
Taky se mi líbilo zhodnocení důležitosti oblékání. Vzpomínám si na jednoho borce, který mě balil. Na první rande si odskočil v montérkách, které měl v práci. Mohl být sebesympatičtější, ale mě se znechutil, nečekala jsem, že by přišel v obleku, ale mohl mít normální oblečení, džíny a triko, třeba. To je jako bych šla na rande v teplákách... tedy, na první rande. :-?
Na vzhledu záleží, i když je dobré nesoudit jen podle vzhledu, protože pod krásnou fasádou se můžou skrývat pěkní parchanti. Podívejme se jen na politiky, noblesní, zušlechtěné, v superdrahých oblecích. Přitom jsou to jen grázli a korytáři, kteří jsou schopni zdecimovat půlku národa, jen aby sami měli své maxi příjmy.

29 kalamity jane kalamity jane | 12. června 2014 v 13:55 | Reagovat

nebudeme si nic namlouvat a přiznejme si že na vzhledu v dnešním světě hodně záleží.Je pravda, že by nád lidi měli soudit podle toho jací jsme a ne podle vzhledu ale dnes se to bere jinak.

30 Will-R Will-R | Web | 12. června 2014 v 14:57 | Reagovat

na vzhlade záleží ALE nie je to najdôležitejšie, to je moja odpoveď v ankete. lenže tá osoba ktorá príde napríklad mne škaredá tak tebe pri prišla krásna...  chcem tým povedať,  že každý máme iné názory. ja nie som povrchný človek a nemám rada povrchných ľudí. Na vzhlade záleží: to počujem väčšinou od tých pekných ktorí sú niekedy fakt s tým trápni :-|

31 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 12. června 2014 v 15:59 | Reagovat

Máš pravdu, smysl toho rčení je asi skutečně v tom, že každý člověk je svého vzhledu strůjcem. Nebylo by však na škodu třeba zmínit, že někteří lidé mají přece jen volbu vhledu poněkud omezenou - už jen z hlediska peněz. Například já jsem měl potíž se sháněním obleku do tanečních - spolu s dalšími kusy oděvu jako drahé boty, několik košil a podobně jsem nakonec musel nosit vypůjčené sako od příbuzných, které možná tolik neoslnilo. Nicméně by to nemělo poskvrnit dojem, jaký ze mně někdo bude mít, ne? V daných limitech jsem se zkrátka snažil naplnit své možnosti ošacení a vzhledu co nejlépe. Zrovna tak by přece člověk, který si nemůže dovolit značkové brýle za pět tisíc, neměl být znevýhodněn oproti člověku, který takové prostředky má. (Např. při pohovoru) Nad tím taky není na škodu se zamyslet. Tuhle myšlenku jsem možná trochu v článku postrádal, nicméně jinak souhlasím s názorem, dobrá práce :)

32 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 12. června 2014 v 16:35 | Reagovat

Já si myslím, že na vzhledu nezáleží a že záleží na tom jaký je člověk uvnitř. Mám s tím totiž zkušenosti..jedna moje teď už kamarádka se oblékala jako EMO myslela jsem si že bude taková..ani nevím jaká, ale prostě se mi s ní nechtělo bavit..teď jsou z nás velmi dobré kamarádky a je sní hodně legrace a je nejvíce fajn ze všech kámošek ;)

33 worldofmaya worldofmaya | E-mail | Web | 12. června 2014 v 16:54 | Reagovat

Páni, tak nad týmto tématom som premýšlaa už dlho, ale nemohla som nájsť to správne ,,vysvetlenie" . Konečne to niekdo spísal a vyjadril správne. :)

34 hogreta hogreta | E-mail | Web | 12. června 2014 v 17:47 | Reagovat

[32]: A já si myslím, že v tomto případě je problém úplně někde jinde. Protože pokud s názory "EMO" nesouhlasíš a tento způsob myšlení ti vůbec nic neříká, tak si nemůžeš rozumět s holkou, která je "emo". Pokud si s ní rozumíš, pak to buď znamená, že ve skutečnosti s názory "emo" souhlasíš a nebo ti alespoň nevadí - a nebo to znamená, že kamarádka je pozérka a vlastně "emo" vůbec není. To potom z "šaty dělaj' člověka" přecházíme ještě v "každý svého štěstí strůjce". Pokud ze sebe někdo dělá někoho, kým není, pak je možné, že ho lidi podle vzhledu zařadí úplně někam jinam a vyhodnotí ho prostě špatně. Jenomže to není problém těch "hodnotících lidí", ale problém toho, kdo ze sebe dělá něco, co není.

Abys to dobře pochopila - já třeba EMO kamarádku mít nemůžu. Proč? Protože mám úplně jiný pohled na život a protože si kvůli toho s někým takto odlišným nemůžu rozumět. Neznamená to, že když uvidím EMO holku, tak že ji nějak odvrhnu nebo tak. Ne, klidně ji normálně pozdravím, klidně se na ni usměju a klidně si s ní prohodím pár obecných frází. Ale to je tak všechno, moje kamarádka z ní nebude. Stejně tak ona pravděpodobně vyhodnotí mě, že já nemůžu být její kamarádka. Neříkám, že "EMO" holka nemůže být skvělá kámoška a milá dívka. To klidně může, jen si prostě nebudeme rozumět. Jedině tedy, kdyby ve skutečnosti "emo" nebyla a kdyby se tak jen oblékala, ale ve skutečnosti by "emo" názory a pohled na život neměla. Ano, pak bych se v ní spletla. Jenomže to by nebyl můj problém, ale její, protože je to ona, která ze sebe udělala něco, co není.

A myslím to samozřejmě obecně, ne jenom u "emo". Na tom jsem se to pouze snažila vysvětlit.

No, jak to tak po sobě čtu... Jde alespoň trošku pochopit, co jsem tím chtěla říct? :-D

35 Scriptin Scriptin | 12. června 2014 v 18:01 | Reagovat

[14]: Vím, že je to jen příklad s těma holkama, ale rovnou ti ho musím vyvrátit. Jsem poněkud propíhanější a nosím sukně a stejně má nejlepší kamarádka je hotova lesanka. Ono to totiž není o oblečení, ale o společných zájmech.
Jasně pokud člověk smrdí na sto honů, řekne to o něm, že se o sebe nestará, ale neřekne to o něm, jestli má rád hip hop nebo jestli třeba rád čte.
Ono oblečení akorát tak řekne, co se mu líbí stylově. Zbytek co by mohl člověk "vyhodnotit", jsou povětšinou jen předsudky.

36 Scriptin Scriptin | 12. června 2014 v 18:07 | Reagovat

[34]: No, ono hlavně záleží co bereš za "emo", jestli hudbu a oblečení, nebo ten "kult" co vznikl pár let zpět. Stejně je to tak u dalších stylů. Například ne každý punker je anarchista a hoper má v hlavně nakydané. Ono ti to vážně nic neřekne. To už jsou vážně jen předsudky.
Například já, mám roztomilou tvářičku (žádný narcismus, pouze holý fakt, který nesnáším :D), vypadá celkově nevinně, na druhou stranu mám piercing na bradě a několik v uších + tunel a celkově moje oblečení je poněkud vymykající se. Jenže díky mému obličeji si lidi myslíš, že jsem milučká a pak mě uslyší mluvit (jsem jak dlaždič), a díky piercum si vysloužím udivené pohledy, když pustím starší paní si sednout. Jenže to vše ti neřekne že jsem knihomol, že miluji klasickou hudbu, nebo že mám slabost pro japonskou kulturu.

37 Lillen A. Blake Lillen A. Blake | Web | 12. června 2014 v 18:20 | Reagovat

Myslím si, že na vzhledu záleží, i když mě to štve, a zvlášť u holek.
Ale řekla bych, že hlavně záleží, co se vzhledu týká, na tom, jak se o sebe kdo stará.
Jestli se upravujeme, střiháme nehty, vlasy, vousy, holíme se, atp. ;-)

38 Lauralex Lauralex | Web | 12. června 2014 v 18:30 | Reagovat

Tohle je prostě o názoru, pravda není nikde, ale v dnešní době si myslím, že ano, záleží na vzhledu, bohužel. Samozřejmě  mi bude milejší upravený člověk než nějakej smradlavej špinavej pobuda, ale jakym právem ho já můžu soudit, že jo.

Pokud si někdo, jak píšeš, nechá například potetovat obličej, ano, něco to o něm asi říká, ale pořád je to jeho věc a já k tomu nemám co kecat, i když se mi to nebude líbit. Aspoň já mám takovýhle názor.

Každý se na vzhled dívá, lhala bych, kdybych říkala, že si nevšímám, jak lidi vypadají, ale rozhodně to pro mě není určující, i když je tohle trapný klišé.

39 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 12. června 2014 v 18:59 | Reagovat

To co si chtěla říct jsem pochopila :D

Za prvé to bude asi tím, že s nimi částečně souhlasím. Za druhé jak si psala mi nevadí (každý přece má nějaké názory tak v tom nebudu bránit..rozhodně nebudu proti těmto názorům a říkat, že jsou blbý či něco horšího). A za třetí což je asi nejvíc důležité je to, že ta kamarádka je na tom podobně jako já, že s názory částečně souhlasí (možná o něco víc než já)a proti lidem, kteří jsou EMO nic nemá a obléká se EMO kvůli tomu, že její sestra je EMO a ona většinu oblečení dědí po ní. Tím co jsem psala před tím, jsem chtěla říci to, že když vidíš někoho, že vypadá jako emo nemusí to být pravda a nebo je to emo jen na půl (to platí u mé kamarádky). Proto si myslím, že na vzhledu nezáleží, protože podle vzhledu se nedá určit jaký člověk doopravdy je ;) Platí to i u mě..já totiž jsem také jiná, protože většinu oblečení mi kupuje babička, protože mi nemáme tolik peněz a ta je co se týče vkusu i povahy úplně jiná než já. ;)
Ps.: Též doufám, že si to pochopila :D[34]:

40 Elenya Elenya | Web | 12. června 2014 v 19:11 | Reagovat

Já například jsem byla souzena ohledně vzhledu už od mala... Jakožto přírodní blondýnka s téměř bílými vlasy a bledou pletí si děti z mé osoby utahovaly, že jsem Smrtka, duch atd. Pokračuje to i nyní, lidé si pořád utahují z toho, jak vypadám, jelikož nejsem žádná ukázková krasavice, aniž by znaly, kdo ve skutečnosti uvnitř jsem. Je to nefér, ale takovým lidem jsem se naučila vyhýbat, jelikož mi za pozornost prostě nestojí. Ignorace je někdy nejlepší způsob. :-)

41 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 12. června 2014 v 20:07 | Reagovat

Sice říkáš, že záleží na nás jaký typ oblečení si oblékneme, ale nemusí to být pravda. Někteří lidé třeba na dražší oblečení nemají, protože jsou chudí. Ale to, být chudý, není jejich volba a tak jejich oblečení o nich nevypovídá jejich volbu cesty životem.

A ano, na vzhledu záleží. Každý podle něho soudíme, a ti, co to nepřiznávají, jsou opravdu pouze naivní. Vizuální komunikace je něco, co má v sobě zakořeněné každé zvíře. A člověk zvířetem stále je.

42 Baru Baru | Web | 12. června 2014 v 20:08 | Reagovat

Myslím, že bohatší je vnitřek člověka, jeho duše. Ale vzhled je důležitý také, co první na člověku uvidíte je jeho vzhled, a od toho se všechno odvozuje - bohužel :/ :)

43 jana-janisha jana-janisha | Web | 12. června 2014 v 20:42 | Reagovat

I ti co říkají, že na vzhledu nezáleží, tak jim na něm záleží, akorát to nepřiznají...
Já jsem si myslela, že mi záleží hlavně na vzhledu, ale zjistila jsem, že to mám tak napůl a záleží mi taky hodně na vlastnostech a povaze...

44 MadB MadB | E-mail | Web | 12. června 2014 v 20:54 | Reagovat

Musím říct, že mně nikdy na vzhledu nezáleželo. A teď myslím vzhled jako křivý nos, velká ústa, špičatou bradu. Tedy, samozřejmě si řeknu „Páni, ten/ta je ale hezký/á!“ Ale kamarády, lásky ap. si rozhodně nevybírám podle toho, s jakýma očima se narodili a tak.
Nejspíš někdy hodnotím podle oblečení, ale je mi vcelku jedno, co na sobě člověk má. Nemám ráda příliš vyzývavé oblečení, nelíbí se mi tuna piercengů nebo celé tělo potetované. Ale nehodnotím jizvy, rány.
Jenže popravdě, jsem jeden z posledních. Dá se říct, že jakýsi dinosaurus. Všichni ostatní totiž podle vzhledu hodnotí, jak se často sama můžu přesvědčit. Neříkám, že jsem povahou nějaká úžasná. Ale lidé mě odsoudí, ještě než mě poznají, a já si pak můžu poslechnout spoustu urážek na svůj vzhled. Tolik posměchu. A tak pak nemám ráda lidi, kteří tvrdí, že na vzhledu nesejde. Protože sejde. Každému na něm záleží. Snad jen mně ne, protože já jsem stihla na vlastní kůži poznat, jak hrozné odsouzení to je.

45 hogreta hogreta | E-mail | Web | 12. června 2014 v 21:06 | Reagovat

[35]: Nene, myslela jsem to trošku jinak. Nechtěla jsem říct, že "emo" se baví jenom s "emařem" a holka s piercingem a tunelem se nikdy nebude bavit s "lesankou". Jak píšu, myslela jsem to obecně. Prostě jsem tím chtěla říct, že někdy se podle vzhledu dá usoudit, zda ten člověk bude mít podobné názory nebo ne. Pokud jsem sama "lesanka" a nějak zásadně mi třeba nevadí (a nebo jsou mi naprosto jedno) názory "emo", klidně  můžeme být nejlepší kamarádky.
Ale pokud třeba vím, že například "styl ten a ten uctívá Satana" a já zároveň vím, že tohle mi prostě vadí, tak si s tím člověkem rozumět nebudu, i kdybychom měli společné zájmy. Protože o to nebudu mít zájem ani já, ale ani ten druhý. Pokud se v zásadních životních otázkách s někým nechoduju, velmi pravděpodobně to společné zájmy opravdu nezachrání. A proto je přirozené nějakým způsobem "usuzovat" podle vzhledu, který si člověk sám vybere. Jak už jsem napsala ve článku, milá tvářička je něco, s čím se narodíš a neovlivníš to, takže podle toho se fakt nic usoudit nedá:).
A jak píšu, nechci tím říct, že "jeden je horší než druhý". Že "ten má tohle a tak má v hlavě nakydáno" a "tenhleten je ten správný". To vůbec ne. Chci tím říct, že svým stylem člověk většinou vyjadřuje něco ze sebe. A vlastně i svým "nestylem". Takže to není úplně jedno.
A taky neříkám, že se člověk díky tomu v tom druhém nemůže splést a že si na něho časem neudělá jiný názor. Samozřejmě, to se může stát. A proto je důležité si uvědomovat, jaké "signály" vysílám tím, jak vypadám, do okolí. Proto to není jedno. Můžu být nejhodnější holka na světě, ale když se nechám potetovat od hlavy až k patě, tak práci na recepci čtyřhvězdičkového hotelu prostě nedostanu. Můžu být nejdrsnější holka na světě, ale když se obleču do růžové sukničky a nabarvím si vlasy na platinu, nikdo mě za drsnou nebude považovat. A pak se dostanu do stavu, kdy mě lidé budou považovat za někoho, kdo nejsem. A to určitě není příjemné. Proto na vzhledu v tomhle určitě záleží - protože když svým vzhledem budu korespondovat s tím, jaká doopravdy jsem, pak se mi budou mnohem lépe navazovat přátelství a celkově budu s lidmi lépe vycházet :).

46 hogreta hogreta | E-mail | Web | 12. června 2014 v 21:10 | Reagovat

[41]: Oblečení značkové, drahé, neznačkové, levné  - tohle bych do toho vůbec netahala. Tak ten článek opravdu myšlen nebyl. Tady nejde o to, jestli mám značkové černé tílko za dva tisíce a nebo černé tílko z tržnice za stovku. Tady jde o to, že mám černé tílko.
(Pro hnidopichy, "černé tílko" byl opět jen příklad:) )

47 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 12. června 2014 v 21:22 | Reagovat

Na vzhledu záleží, zejména třeba v takové Jižní Korei je nutno dobře vypadat (tím myslím být vážně pohledný), aby člověk v životě něco dokázal a při žádosti o zaměstnání je nutností doložit i fotku. Hezcí lidé mají prostě více možností. Nemohu ale říci, že s tím souhlasím. Samozřejmě i mě jako kohokoliv jiného odpuzuje, když je někdo neumytý a poletují mu nad hlavami mouchy, ale pokud má někdo rád třeba alternativní módu, nepřijde mi správné je za jejich módní preference odsuzovat. Někdo takový si chce zažádat o práci a nikde ho nechtějí vzít, protože má zelené vlasy, nebo mu dokonce vyhrožují, že jej vyhodí ze školy, pokud se neodbarví, jako by to bylo snad někomu ubližovalo. Je přece každého věc, co se sebou udělá, přijde mi to jako omezování svobody, neměli bychom někomu něco odepírat jenom na základě toho, že se vzhledově vymyká normálu nebo mu snad vyhrožovat vyhazovem, dokud se nedá "dopořádku".
A jo, mám odrosty, ale to o mně vypovídá akorát tak to, že nemám peníze na novou barvu :D

48 John P. Mordriy John P. Mordriy | Web | 12. června 2014 v 21:26 | Reagovat

Já jsem asi takový vyvrhel, ale ještě se mi nestalo, abych o člověku přemýšlela jinak kvůli oblečení. Já vím, asi těžko uvěřitelné, hm? :D Ale co doopravdy nenávidím je, když se lidé domnívají, že vzhled ostatních nejen potřebuje vylepšit, nýbrž oni musí být těmi, kdo je vylepší.

Anebo jsem prostě zapšklá, protože mě nebaví poslouchat, že bych 'měla nosit sukni/ měla se malovat/ měla zkusit chodit na podpatcích/ et cetera.

Já docela chápu tvojí tezi, ale u lidí jako já, introvertních, je onen problém, že si často ani neuvědomují, zda jsou esteticky přijatelní nebo ne, čistě kvůli svému zabývání kontemplací nebo něčemu takovému.

49 hogreta hogreta | E-mail | Web | 12. června 2014 v 21:49 | Reagovat

[48]: Hele, vidíš to, a já tě třeba v tomhle chápu. Já třeba taky módě moc nerozumím, nevím, jestli jsem "esteticky přijatelná" a taky nemám ráda řeči "měla nosit sukni/ měla se malovat/ měla zkusit chodit na podpatcích" (mimochodem - moc se nemaluju, sukně téměr nenosím, podpadky nosím tak dvakrát do roka). Chci tím říct, že i to, že to cítím takhle o mně určitě něco vypovídá. Třeba něco o té introvertní povaze:).

Já se právě snažím obhájit, že na vzhledu určitým způsobem záleží, a proto by se měl každý oblékat tak, jak se cítí, protože lidé ho podle toho budou posuzovat. A myslet si, že nebudou, je naivní. To, že se nemaluju, je moje volba. To, že nenosím podpadky, je moje volba. To, že nenosím sukně, je moje volba. Volba, která ostatním o mně vysílá nějaký "signál" :). Neříkám, jestli ten "signál" je pozitivní nebo negativní. Pro každého je ten "signál" totiž jiný.

50 An An | E-mail | Web | 12. června 2014 v 22:37 | Reagovat

Podle mě se nějaké vlastnosti člověka projeví i na jeho vzhledu (barva očí, tvar obličeje atd.). Jinak souhlasím s charakterem člověka souzeným podle stylu jeho oblékání :-)

51 izuleasasetka izuleasasetka | Web | 12. června 2014 v 22:55 | Reagovat

Máš úžasnej dess :3 <3

52 Rogue Rogue | Web | 13. června 2014 v 1:13 | Reagovat

Na vzhledu rozhodně záleží - a kdo říká, že nezáleží, že nejdůležitější je to, co má člověk uvnitř, tak pěkně kecá. :D Samozřejmě, že když někoho už dobře znám tak mi mnohem víc záleží na tom, co nosí v hlavě a řeknemě... v srdci než na tom, co má oblečeného, anebo učesané, ale jak to všechno začne?
Půjdeš si popovídat s někým, kdo je špinavý, otrhaný, vypadá jako pobuda? Půjdeš si popovídat s někým, kdo je potetovaný od hlavy až k patě a ty se takových lidí bojíš? Seznámíš se sama od sebe s někým, kdo je velmi obézní, i když si o takových lidech myslíš, že to jsou jen žrouti, co se neumí kontrolovat?
Ne. Primárně vždycky půjdeš za člověkem, který ti přijde fyzicky přitažlivý (tím nemyslím přitažlivý ve smyslu sexuální přitažlivost, ale jednoduše člověk, který se ti líbí). Co na tom, že ten potetovaný týpek je vlastně dobrák od kosti a tlouštík velký vtipálek. Nelíbí se ti. Půjdeš za někým jiným.
Na vzhledu skutečně záleží, vyjadřuje mnohé...

53 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 13. června 2014 v 17:19 | Reagovat

[46]: Článek byl o vzhledu a oblečení jsi sama uvedla. Takže ano, myslím, že toto sem patří. Na základku se mnou chodila holka. Milá, snaživá, ale byla opravdu z nuzných podmínek. Oblečení měla potrhané a chabé. A ano, lidé podle toho oblečení jí soudili. Ale nebyla to její volba takové hadry nosit.

54 hogreta hogreta | E-mail | Web | 13. června 2014 v 17:31 | Reagovat

[53]: Ale jak jsem taky uvedla, ve článku nešlo o to, jestli je oblečení drahé nebo ne. To se na mě nezlob, ale i za opravdu málo peněz lze koupit slušně vypadající oblečení - člověk nemusí chodit "otrhaný", pokud mu to vyloženě není jedno. Neotrhané a slušně vypadající tričko v second handu kopíš i za deset korun. Takže o tom to není.

55 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 13. června 2014 v 17:57 | Reagovat

[54]: je vidět že jsi nikdy nepotkala někoho opravdu chudého. Ano jde koupit za deset korun. Ale i za těch deset korun se koupí daleko víc rohlíků a jídlo je asi důležitější než oblečení...

56 hogreta hogreta | E-mail | Web | 13. června 2014 v 18:05 | Reagovat

[55]: Celé to překrucuješ. Já jen říkám, že když někdo chodit otrhaný nechce, tak tak nechodí. Tečka. I kdyby neměl peníze na nové tričko (ale nemít deset korun, to je hloupost, nedělej ze mě blbečka), tak koupit si niť a jehlu a věc si zašít, to taky není problém.
Jen říkám, že pokud tvoje kamarádka chodila otrhaná, tak na tom nějakou vinu možná měla finanční situace, ale i tak to byla její volba, že si danou věc třeba nezašila. Velmi pravdpodobně to jen nepovažovala za důležité a trošku otrhanější oblečení ji nevadilo. Tedy to byla z části její volba. Volba, která ale vůbec nemusí říkat nic o tom, jeslti je ten člověk milý a hodný a nebo ne. A to je věc, kterou jsem ve článku zdůraznila několikrát.

57 hogreta hogreta | E-mail | Web | 13. června 2014 v 18:14 | Reagovat

[55]: A opravu nemám ráda řeči typu "je vidět že jsi nikdy nepotkala někoho opravdu chudého". Protože já třeba viděla lidi v opravdu nuzných podmínkách - tak nuzných, že si to ani nedokážeš představit. Žebrající děti, děti chodící boso, žijící na ulici. Tohle je chudoba. Tyhle děti nemůžou za to, že jsou otrhané. Ale říkat, že v naší zemi je někdo "nucen" chodit otrhaný a že je někdo tak chudý, že si za deset korun nemůže dovolit koupit tričko, protože by vlastně jinak "trpěl hlady", to už je opravdu hodně HODNĚ pokroucená realita.

58 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 13. června 2014 v 18:21 | Reagovat

[57]: oh no... prosím přestaň si to brát osobně. Tohle je diskuze, ne? Mám právo říct svůj názor...? Nic osobního :) Ty totiž zase překrucuješ, co píšu já. Tak jsme si kvit. Keep calm.
Jen chci říct, že pro chudé lidi jsou důležitější věci než oblečení. A to, že ti tví rodiče zakázali kupovat zbytečnosti aby uživili rodinu, není tvá volba. Já prostě jen nesouhlasím s větou "Každý si může zvolit, jak se bude oblékat." Proto o ní diskutuji.
A jen tak mimochodem, představivost mám dobrou...

59 Jitka Jitka | 13. června 2014 v 18:33 | Reagovat

[55]: Nechci vám nějak vstupovat do diskuze, ale můžu se tě Wlcky zeptat, kolikpak je ti let? Jen tak pro zajímavost, nemyslím to zle. Takhovýhle pohled na svět mívají většinou velmi mladé slečny, asi ještě nebudeš dospělá, viď? :-) Řeknu ti to takhle, já jsem matka a odhaduju, že starší dcera bude přibližně ve tvém věku (15). Jsme na tom finančně špatně, jsem samoživitelka. Musím hodně počítat, abychom finančně každý měsíc vyšly. Dcera je ve věku, kdy se chce líbit. I když máme málo peněz, dá se to zvládnout. Jak tady Horgeta zmínila, hezké oblečení se dá koupit i za pár korun. Nikdy bych nenechala jít dceru do školy v otrhaném nebo špinavém oblečení. Je mi jasné, že i dcera by raději byla dva dny o hladu, než by šla do školy jako 'socka' (jak ona a její vrstevníci rádi říkají) :-). Přestože máme málo peněz, tak i když se dcera vzhlédla ve nějakém stylu (přiznávám, že nevím, jak se jmenuje), tak že si věci sama své oblečení podle svého vkusu upravuje. Jde vidět, že ji na tom záleží a i z levného oblečení dokáže vyrobit kousky, které ji nějak vystihují. Kdyby teď neměla to své 'vzpurné období', tak ji klidně poprosím, ať i moje oblečení nějak doupraví:-).
To jen taková malá vsuvka od maminy:-).

60 hogreta hogreta | E-mail | Web | 13. června 2014 v 18:38 | Reagovat

[58]: Tak když napíšeš "je vidět že jsi...", tak je jasné, že to míříš na moji osobu, na moji zkušenost. Je tedy logické, když ti ze své osobní zkušenosti odpovím, ne? :-D
Tak dobře, když je ti deset, do tvého oblékání zasahují rodiče, to nepopírám. Uznávám, že jsem tento článek mířila spíš na úplně jinou věkovou skupinu - na dospělé lidi. Tady už nějaké "zákazy" nebo "nákazy" opravu nehrají roli:).

61 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 13. června 2014 v 18:42 | Reagovat

[59]: Pak jste tedy ukázkoví rodiče :-) Bohužel ne všichni mají takové štěstí na to do jaké rodiny se narodit... Už je to poněkud více let nazpátky a netuším co se té kamarádce stalo. Ze základky jsem rychle utekla na gympl. Teď je mi 17. Situace, kterou popisuješ, mi připomíná i můj domov. Ale o sobě tu nemluvím. Chci jen poukázat, že šaty nemusí vždy dělat člověka. Že v tomhle státě i ve světě žijí lidé, kteří jsou na tom daleko hůře než my.

62 Akiko Akiko | E-mail | Web | 13. června 2014 v 18:49 | Reagovat

[60]: to bylo analyzování xD ale tvůj styl psaní o tom tak nějak vypovídal. Mimochodem jak bych mohla přes net vidět něčí zkušenosti?
U dětí právě často hraje roli ta autorita rodičů. Proto jsem zmiňovala kamarádku na základce. V té době si opravdu nemohla ušít oblečení. Už jenom podle toho jaká byla nešika :D
Měla jsem jen pocit, že tato diskuze se přesunula do negativnějšího spektra a to se mi moc nelíbilo. Nerada se hádám s lidmi, mám z toho špatný pocit (ačkoliv to v realitě nepřiznám). Promiň.

63 hogreta hogreta | E-mail | Web | 13. června 2014 v 18:53 | Reagovat

[62]: Vpohodě, není přece za co se omlouvat :). Jsem ráda, že jsme to zase vrátily do pozitivnějšího spektra :-D :)

64 Akiko Akiko | E-mail | Web | 13. června 2014 v 18:58 | Reagovat

[63]: Raději se omlouvám víc. Už několikrát se mi stalo, že mi uprostřed diskuze o něčem začal někdo nadávat. Tak si dávám pozor na svá slova. Můj problém je že si většinou od toho držím odstup a naopak hodně lidí bere nesouhlas osobně. Po internetu se prostě nedá moc poznat výrazy a emoce druhých. :-)

65 PaPája PaPája | E-mail | Web | 14. června 2014 v 19:38 | Reagovat

Moc pěkně podaný článek. :-)

Je to asi měsíc, co jsem psala o tom, že oblečení z části prozrazuje to, čím jsme (a nemluvím o tom, jestli to je nějaké levné tričko nebo třeba Guess). Podle mě to, jak umíme to oblečení nosit, či jak čisté to je, tak to o nás může prozradit docela hodně. :-) Ale to je jen zlomek "vnějšího" pohledu...

Snažím se lidi posuzovat podle toho, jaké mají chování, avšak "souzení" podle vzhledu (jejich volby - také nemluvím o rase či nějakém akné) se prostě nevyhnu, a kdo říká, že to nedělá, tak podle mě kecá :-D . Sama si z nějakých případů pak beru ponaučení a vím tedy, kde se na vzhled bere ohled a kde ne. :-)

66 Laleh Maro Laleh Maro | E-mail | Web | 15. června 2014 v 19:35 | Reagovat

Skoro som odpadla z tej fotky. :D
Rozhodne na výzore záleží. Nemám čo viac dodať. :-)

67 Erika Erika | E-mail | Web | 16. června 2014 v 20:11 | Reagovat

Podle mě na vzhledu záleží, ale ne tolik. Důležitý je hlavně charakter člověka. Nepreferuji souzení podle vzhledu, ale nemůžu říct, že by vzhled nebyl důležitý.

68 majka majka | E-mail | Web | 24. června 2014 v 12:24 | Reagovat

Na vzhledu záleží. Charakter je hezká věc ale pečovat o sebe člověk musí.

69 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 25. června 2014 v 16:37 | Reagovat

Přikláním se ke zlatému středu. Jsou situace, kdy na vzhledu opravdu hodně záleží. Ale hodnotu člověka nelze soudit jen podle vzhledu.

70 agressivepopcorn agressivepopcorn | Web | 21. července 2014 v 0:11 | Reagovat

nosím žiarivo červené vlasy s modrými vlasmi (prevažujú modré) a desne mi vadí, ako ma za to ľudia odsúdia hneď na šupu. nosím čierne veci z praktickosti a už som satanistka, pankáčka a neviem čo, emo..
je to trápne súdiť podľa farby vlasov alebo či mám piercingy. akoby sme boli niečo menej ako bežné ,,konzervy" ktorí majú zaužívaný zvyk ako má kto vyzerať..
ja to súdím takto: páčilo sa mi na výzor veľa ľudí no len čo otvorili ústa sa mi tak zhnusili že mohli vyzerať ako chceli, boli mi nechutní. a zas poznám ľudí, ktorí sa mi nejak nepozdávali a dnes ich vidím (vnímam) inak. :)
ale na výzore záleží. pri spoznávaní sa si nečítame životopisy ale vidíme človeka. ja tiež síce mám svoj štýl no často chodím upravenejšia a elegantnejšia (v práci) ako kolegyňa napr. dokonca keď obsluhujem ľudia mi pochvália vlasy, čo inak odsudzujú možno, ale vystupujem skrátka inak, ako očakávajú a to urobí veľa.. ale ok to už pletiem je veľa hodín a trepem :D

71 KaktusMouli KaktusMouli | E-mail | Web | 22. srpna 2014 v 21:50 | Reagovat

:-) Článek moc pěkný,já osobně na vzhled koukám do určitý míry.Neříkám,že jako nekoukám na lidi jak vypadají,ale nehodnotím je podle toho jak vypadají. :-)
Myslím si že každý člověk má v sobě kousek krásy a je jedno jestli navenek nebo na duší :)

72 Akim Akim | E-mail | Web | 16. října 2014 v 9:58 | Reagovat

Já s tebou souhlasím jen do jisté míry. Pokud jde člověk třeba do Národního divadla nevhodně oblečen musí počítat s tím, že ho tam nepustí. Ale to je otázka spíš společenských konvencí. Naopak s tebou absolutně nesouhlasím ohledně tetování, piercingu a podobně. To přece o člověku nemůže nic vypovídat jednoduše proto, že pro někoho je tetování naprostá výstřednost, pro druhého je to naprostá přirozenost. Já se hlásím k punku protože punk je pro mě jakýsi druh odporu vůči konzumní společnosti ve které žijeme. Nejsem nějak radikální, ale mám prostě potřebu dát najevo, že peníze nejsou vše. A prostě se mi nelíbí, když mě kvůli číru hodnotí jinak třeba na pohovorech apod. To je podle mě stejné, jako někoho hodnotit podle rasy. Já myslím, že je naopak důležité, aby lidé dávali  najevo svoje názory a postoje a to třeba pomocí image.

73 hogreta hogreta | E-mail | Web | 16. října 2014 v 10:51 | Reagovat

[72]: Nene, myslím, že jsi to tak úplně nepochopil, co jsem tím chtěla říct. Já tím nechci říct, že ten, kdo má tetování nebo piercing je nějaký "divný" nebo "horší" nebo tak. Ale jak jsi sám napsal, tak punk o tobě vypovídá, vypovídá to o tvých názorech. Je to pro tebe odpor vůči konzumní společnosti, říkáš tím třeba to, že peníze nejsou všechno. A je to něco, co na tobě jde vidět na první pohled. Je tedy jasné, že třeba někdo, kdo s těmi názory nesouhlasí, nebude mít potřebu se s tebou bavit (a stejně tak nebudeš mít potřebu se bavit ty s ním), protože na první pohled vidí, že jste každý úplně někde jinde a že byste si opravdu neměli co říct. Tvoje volba vypovídá o tobě, o tvých názorech.

74 Akim Akim | E-mail | Web | 16. října 2014 v 12:26 | Reagovat

Aha, tak to jo, to jsem asi nepochopil já, tak pardon :-P V tom případě souhlas. Co mi tedy vadí je, že když se třeba potetovaný člověk hlásí o práci, nebo jedná s úřady, tak ho ti lidi mnohdy berou jinak. Jasně na jednu stranu s tím musí trochu počítat, na druhou stranu nedat někomu práci jen proto, že má kéru je podle mě nehoráznost. Kámoška má třeba piercing v jazyku a jemné tetování na paži a jelikož pracuje jako zdravotní sestra, měla s tím určité komplikace, ne veliké, ale měla. Což se mi tedy fakt nelíbí. Jasně, ono se řekne, že nějakému pacientovi se třeba nemusí líbit, že ho ošetřuje takhle ozdobená sestřička, ale to pak může někdo říčt, že nechce, aby ho ošetřovala třeba starší sestra, nebo sestra jiné národnosti atd. Ať si každý myslí co chce, jasně, jak říkáš, něco o tobě vypovídá..., ale nemělo by to zasahovat do tvých práv a svobod.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
-
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
-
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.



©2011-2015