Když Češi nemají rádi Čechy

9. prosince 2013 v 18:00 | hogreta |  Já, názory a úvahy
... a přitom jsou často úplně stejní.

Téma týdne mi docela nahrává do noty. Když si tak čtu všechny ty články, tak zjišťuji, že 95% z nich je nagativně naladěno a mířeno proti Čechům. Češi jsou kritizováni samotnými Čechy. Bohužel si ti Češi, kteří tolik kritizují Česko a Čechy neuvědomují, že se tím na celé téhle situaci podílejí.


My Češi si rádi postěžujeme na ostatní Čechy a na Česko. Jak Češi pijí pivo (kdo z vás pivo nepije?), jak Češi vypadají jako prasata (kdo z vás nikdy neměl problém s nadváhou?), jak se tady v Česku vlastně máme hrozně špatně. Vyvedu vás z omylu - ne, nemáme se tady špatně. Ani omylem. Máme se tady jako v bavlnce.


Ono je totiž důležité, s čím se srovnáváme. Pořád chceme víc a víc, takže se snažíme srovnávat se zeměmi, které už jsou úplně někde jinde. Všechno záleží na úhlu pohledu. Když se budeme srovnávat se severními zeměmi nebo třeba s Německem - jasně, nedopadneme v tomhle srovnání nejlíp. Jenomže kolik je zemí, které jsou na tom lépe, než my? Deset? Dvacet? Kolik je zemí, které jsou na tom podobně? A teď upřímně - kolik je zemí, kde jsou na tom lidé mnohem, MNOHEM hůř?

Jak to vidím já? Nic není černobílé. V každém národu se najde něco, za co se můžeme stydět, ale i něco, na co můžeme být hrdí. V každém národu jsou zlí lidé, ale jsou tam i ti hodní. V každém národě jsou hloupí lidé, ale jsou tam i ti inteligentní.


Takže začnu tím, co mi na Češích docela vadí:

Asi byste čekali, že si budu stěžovat na politiku a na finanční situaci. Kdepak. Já si budu stěžovat na samotné stěžování. Protože pokud mi na Češích něco opravdu vadí, tak je to to naše kecání. Stěžujeme si, do všeho mluvíme, všechno víme nejlíp. Nebojíme se soudit ostatní, nebojíme se kecat do věcí, do kterých nám nic není. Ale když přijde na věc, tak "skutek utek". Jsme takoví brouci Pytlíkové. Všude jsme byli, všechno víme, všechno známe nejlíp. Ale nepřipadá mi, že bychom byli lidé činu. Nejodvážnější lidé jsou, pokud komunikují přes monitor a nebo řvou na obrazovku televize. Víme, jak bychom věci řešili, víme všechno. Když se někdo neřídí našimi vžitými pravidly a dělá věci jinak, je to špatně. Ani nás nenapadne se na to podívat i jinak. Ne všechno, co je jiné, je zákonitě špatné.

Pokud Češi mají nějakou "typickou vlastnost" (nechápejte tím to, že ji mají všichni), je to závist a nepřejícnost. Ať už si to uvědomujeme nebo ne. Málokdy potáme cizího člověka, který by nám něco opravdu upřímně a ze srdce přál. Který by se upřímě radocav z našich úspěchů a necítil by u toho zášť z toho, že on sám takové úspěchy nemá. Když se nám daří, většinou to v ostatních vyvolává podezíravost, že jsme přece k tomu, co máme, nemohli dojít čestnou cestou - že je v tom určitě něco "nefér" a že si to vlastně vůbec nezasloužíme. "Jakto, že já dostanu od státu tolik peněz a on dostane tolik?" "Jakto, že ten může dělat to a to a já nemůžu?" "Proč zrovna já a ne někdo jiný?" Nevím, tenhle způsob uvažovaní mi nepřijde správný.



Hodně lidí říká, že není nic, co by na Česku bylo hezké, maximálně tak památky. A že nejlepší by bylo se sbalit a odjet někam daleko, protože tady nás nic hezkého nečeká. To je úplná blbost.
Řeknu vám, v čem všem máme šťastí, že jsme se narodili zrovna tady a zrovna v téhle době:

Máme krásné nejen památky, ale máme i krásnou přírodu. Nejsou tady žádné větší živelné katastrofy - nemáme tady žádné zemětřesení, žádné tajfuny, žádná tornáda, žádné tsunami, žádné sopky, nic. Neohrožují nás teroristé. Nemusíme se POŘÁD BÁT. Jenomže dokud se člověk pořád nebojí, tak ho to asi ani nenapadne, že?

Máme výborné počasí. Dost vyvážené počasí na to, aby se tady dařilo všem možným druhům ovoce, zeleniny i obilovin. Neumíráme hlady, všeho máme dostatek. Máme dostatek vody. Pitnou vodou splachujeme záchod. Proč to bereme jako samozřejmost?

Příroda nám nahrává ale i jinak. Můžete jít v klidu po lese, aniž byste se museli bát. Můžete si sednou na pařez, aniž by vás do zadku kousnul smrtelně jedovatý pavouk. Můžete si jít zaplavat do jezírka, aniž by vás sežral aligátor. Nemáme totiž žádné smrtelně jedovaté hady (a ne, kousnutí zmije fakt není nic tak hrozného), nemáme žádný smrtelně jedovatý hmyz. Nemáme ani hmyz, který by přenášel nějaké smrtelné nemoci. A když už máme v přírodě nějaké šelmy, jsou to ty, které jsou tak plaché, že se s nimi nikdy nesetkáme tváří v tvář.

V našem státě máme právo na bezplatné vzdělání. Přijde vám to jako klišé? Mi to jako klišé nepřipadá. Bez ohledu na to, kolik máme peněz, můžeme v životě dosáhnout toho, čeho budeme chtít - záleží to pouze na našich schopnostech a ne na tom, kolik peněz mají naši rodiče. Nezáleží ani moc na tom, v jaké rodině se narodíme. Ať je chudá nebo bohatá, je na nás, jakou budoucnost budeme mít. Nejsme odsouzeni už od narození.

A když se přece jenom stane, že se nám něco v životě "posere", tak hlady neumřeme. Máme zavedený systém sociálních dávek, máme důchody. Proč si stěžujeme na to, že dávky i důchody jsou malé? Proč nejsme vděční za to, že vůbec JSOU?

Když jdeme po ulici a porazí nás auto, odvezou nás do nemocnice a udělají všechno pro to, aby nám zachránili život. Nezáleží na tom, jestli máme nebo nemáme pojišťení, nezáleží na tom, kolik máme peněz a nebo z jaké jsme rodiny. To ale ve světě také není samozřejmost. Navíc máme výborné doktory, žádné šarlatány. I kvůli nim máme reálnou šanci se dožít klidně i devadesáti let. Jenomže pro nás je samozřejmost, že dostaneme první pomoc a neumřeme na chodníku.

Je jedno, jestli se narodíme jako chlapec nebo jako dívka. V obém případě budeme mít možnost studovat a něco dosáhnout. V obém případě budeme mít šanci žít šťastně. A ani v případě, že nás naši rodiče nebudou chtít nebo se jim něco nedejbože stane, nebudeme vyrůstat na ulici, ale stát se o nás postará do doby, kdy to nezvládneme sami. Když se narodíme postižení, i tak máme právo na život. Zase samozřejmost?



Tady nejde o vlastenectví. Tady jde jenom o to, že lidé si neumí vážit toho, co mají, a chtěli by pořád víc a víc. Nikdy jim nebude stačit to, co mají. I kdyby se měli skvěle, vždycky si najdou něco, na co si postěžovat a na co nadávat. Co se na to podívat jednou z té druhé stránky? Z té dobré stránky? Nedokázala jsem vám dostatečně, že těch dobrých věcí je tady mnohem víc, než těch špatných?


Tak co, není nám tady přece jenom dobře?


Přečtěte si i další články na podobné téma:


Článek je přiřazen k tématu týdne "Češi".
 

13 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 9. prosince 2013 v 18:25 | Reagovat

Spíš bych jako největší problém Česka viděla to, jak máme k sobě všichni neuvěřitelně daleko. Každý si hledí svého, málokoho si pustí k tělu a je to tu celé takové neuvěřitelně smutné. Když pak jedeš někam za hranice, kde tě oslovuje jeden cizí člověk za druhým a baví se s tebou, jako by tě znal celý život, bez ohledu na to, odkud jsi, kolik ti je, jaké máš vzdělání, kolik vyděláváš, tak je mi z toho smutno ještě víc...

2 Žebyjá? Žebyjá? | E-mail | Web | 9. prosince 2013 v 18:33 | Reagovat

Naprosto souhlasím, občas mi příde, že lidi nevědí, co by samou rozežraností chtěli. Jasně, občas si zanadávám, co je to tady za bordel a za kretény, ale z takového toho: "No jo, typickej čecháček" se mi obtáčí ponožky okolo kotníků.

Jsem ráda, že jsem se narodila v Čechách. On je všude chleba o dvou kůrkách, ani u těch států, ke kterým někjteří vzhlíží, není všechno sluníčkový, jen se to možná na první pohled zdá. Když se budeme jako národ neustále deptat tím, že za hranicema se maj líp, nemáme šanci něco změnit. Jsme na tom, tak jak jsme - kdo se s tím spokojí, ten ať mlčí a užívá si, že má co jíst, kde spát a má z čeho živit rodinu, komu se to nelíbí, ať vezme vidle, lopaty a vyrazí do ulic.

Budoucnost tohohle státu máme v rukách my. A je na nás, kterou cestou se vydáme. Jedno je ale jasný - lamentováním se ještě nikdy nic nespravilo...

3 Rabe Rabe | 9. prosince 2013 v 18:41 | Reagovat

v tom co máme nemáš pravdu, když skončíš školu a neseženeš práci (což je v dnešní době normální) nedostaneš žádné dávky, každý nemá skvělou rodinu která se o něj postará, na ulici se dneska můžeš ocitnout velice rychle ani nevíš jak, to že bezdomovce na té ulici nechají klidně i chcípnout snad nemá smysl zmiňovat a mnohokrát jsem se přesvědčila že když nemáš protekci pak nemáš nic, žádná rovnoprávnost tu vážně není, nevím ale tvůj názor mi přijde jako někoho kdo z opravdového života moc nepoznal

4 Josefa Josefa | 9. prosince 2013 v 19:03 | Reagovat

Se článkem souhlasím. Jde vidět, že nepatříš k těm Čechům, kteří si jen stěžují, ale nevidí za vlastní práh. Jen si stěžují a sedí doma na prdeli. Sspoléhají na to, že jim všechno spadne do klína samo.

[3]: Vidíš, mně zase přijde, že spíš ty jsi nepoznala, jaké to je, když se o tebe stát opravdu nepostará. Já nejsem Češka, takže to vidím, můžu srovnávat. Když se dostaneš pod nějakou hranici, tak tady sociání dávky dostaneš. Azylové domy v mnoha zemích ani nenalezneš. Práci seženeš vždycky, i kdyby to nebyla ta, na kterou máš kvalifikaci. To mi neříkej, že ne. Ale zase jde jenom o to, že lidé chtějí pořád víc a víc. Nechtějí dělat podřadné práce, nechtějí dělat za málo peněz. Ale rozhodně to neznamená, že by žádná práce nebyla. Možná by sis měla zajet do světa, abys viděla, jak dobře se tady máš.

5 Bareta Bareta | Web | 9. prosince 2013 v 19:08 | Reagovat

[3]: Přesně tak, výzkumy ukazují, že lidé z chudších rodin často mají mnohem menší šanci, že dosáhnou vyššího vzdělání a seženou nějakou perspektivnější práci než jejich rodiče. Ano, i v ČR. Když studuješ vysokou školu, potřebuješ finanční podporu od rodiny a když jaksi není, nezbude ti nic jiného než jít pracovat.

6 Akiyama Kara Akiyama Kara | Web | 9. prosince 2013 v 19:12 | Reagovat

Jak se říká, většinou si uvědomíme to, co máme teprve ve chvíli, kdy to ztratíme. Já sama jsem hodně ráda za to, že tu žiju, i když nevím, jestli je to místo, kde bych chtěla strávit zbytek života, pořád je to domov.
Nicméně, většinou lidi, kteří takhle nadávají, uzemním tímhle: Japonsko je známé hlavně díky tsunami. Co se ale málo ví, probíhá tam v průměru jedno zemětřesení denně. Každý den žijí v tom, že se jim může každou chvílí zřítit barák na hlavu. A my tu nadáváme na politiku a nízký důchody.

7 Lillen A. Blake Lillen A. Blake | Web | 9. prosince 2013 v 19:22 | Reagovat

Moc krásně jsi to napsala, moc se mi to líbí :)

PS: já pivo nepiju. Je to koneckonců věc každého. A mě je to fuk, hlavně, když to nikdo nenutí pít mě :D ;)

8 Verunka T. Verunka T. | Web | 9. prosince 2013 v 19:22 | Reagovat

Máš naprostou pravdu. Taky jsem četla některé články a je to jen o tom stěžování si. Čechům je všechno málo a přitom kdyby se opravdu zajímali o to, jak se žije lidem v jiných státech, ještě by byli rádi za to, co mají. To by si ale nesměli idealizovat svět podle seriálů. Ona ani ta "zaslíbená" Amerika není bůh ví jaká výhra.
Když člověk projeví snahu, tak může dosáhnout toho, po čem touží, jen nesmí chtít všechno hned. A co se mi třeba na naší zemi líbí...to jak píšeš, že se nemusíme bát. Málokterá země může říct to samé.

9 Aithra Aithra | Web | 9. prosince 2013 v 19:23 | Reagovat

Svatá pravda. Češi sice pořád remcají a názor "ty máš moc peněz, to sis nakradl" z duše nenávidím (nikdo se totiž nestará o to, že ten dotyčný pracuje 7 dní v týdnu vlastně imrvére, nebude mít důchod a pokud bude mít nějaký úraz s doživotními následky, je v háji a bez peněz), ale na druhou stranu to tady opravdu není tak zlé. Jistě, na onu všemi opěvovanou Ameriku či na Německo a Francii nemáme, ale co už s tím. Brbláním se nikdy nic nespravilo. A kdyby lidem už konečně došlo, že Česko vůbec není špatná země a máme dokonce příležitost rozhodnout, kdo a jak nám bude vládnout, tak zmůžou hodně. Jenom musí zvednout zadek z pohovky a něco pro to udělat.

10 Verunka T. Verunka T. | Web | 9. prosince 2013 v 19:25 | Reagovat

[5]: A kde je napsané, že to vyšší vzdělání musíš dosáhnout hned? Můžeš se přece vyučit a sama si na školu vydělat, kterou můžeš studovat klidně až ve třiceti. I dálkové studium je u nás mnohem levnější, než v některých jiných státech. A ani vysoká škola není zárukou perspektivnější práce. Vždyť kolik lidí s titulem dělá mimo obor nebo takovou práci, na kterou by ani vysokou školu nepotřebovali.

11 Bareta Bareta | Web | 9. prosince 2013 v 19:33 | Reagovat

[10]: Jistě že můžeš, proč by ne. Jen ty prvotní šance na vzdělání nemají všichni stejné. Ti z chudších rodin musí vynaložit mnohem více úsilí.

12 Rabe Rabe | 9. prosince 2013 v 20:46 | Reagovat

[4]: ehm do světa se těžko někdo zajede podívat když na to nemá že? a to že lidem nevoní obyčejná práce není pravda, spousta lidí dělá třeba i tři práce najednou a to že místo i obyčejné uklízečky se předává v rodině to ví každý kdo někdy sháněl práci, kdo je dneska hledaný jsou doktoři a to všichni nemůžeme být, navíc jak máme studovat když nemáme za co?

13 Josefa Josefa | 9. prosince 2013 v 21:10 | Reagovat

[12]: A tady tohle všechno jsi jen někde slyšela, že? Předpokládám, že tebe osobně se to nikdy netýkalo, protože píšeš komentář, takže asi máš počítač a připojení k internetu, takže hlady asi neumíráš.

Jak už jsem psala, jsem z jiné země. Moji rodiče nemají dostudovanou ani základní školu. Když mamka byla ve třetí třídě, už musela jít pracovat, aby měli na jídlo. Když jsem se pak narodila já, byla jediná možnost, jak neumřít hlady, půjčit si hromadu peněz a odjet někam, kde budeme moct začít znovu. A jednoduché to nebylo. Já dva roky vyrůstala u příbuzných, zatímco mamka s taťkou tady v Česku budovali nový domov. Když mi bylo pět, přijela jsem tady i já. Moji rodiče tady dokázali i s jazykovou bariérou začít podnikat, získali živnostňák a vydělali dost peněz na to, aby mohli splatit všechny dluhy. Nějakou dobu jsme žili v malé garsonce a šetřili i na teplé vodě a elektřině. Takže mi tady nepovídej, že Čech, který má tři práce, se neuživí. Jenom si stěžuješ. Když je ti tady tak špatně, tak proč taky nejedeš hledat štěstí jinam? (Nemyslím si, že bys s tímhle přístupem to štěstí jinde našla)

Nejvíc mě vždycky dostane, když si někdo stěžuje na to, jak nemá peníze, ale v ruce drží cigaretu.

14 Kavalír Kavalír | 9. prosince 2013 v 22:29 | Reagovat

Také s tebou souhlasím. Když vidím, jak se dnes někteří a ne jen mladí lidé pořád zaobírají duchovnem a podobně a přitom se o vlastním národě a tím pádem sami o sobě vyjadřují jen v negativech, tak by mě velmi zajímalo, co v životě najdou...

15 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 9. prosince 2013 v 23:00 | Reagovat

Když někdo nebude chtít, tak mu oči neotevřeš. Mně k tomu stačí banální příklad z mé zkušenosti.
Já a jedna moje kamarádka jsme na tom na základce byly úplně stejně. Na střední přibližně taky. A pak přišla vysoká, kdy ona začala s tím: Ale to nemá cenu, ale to je stejně na nic, ale proč, ale to nejde, to nejde, to nejde, já jsem prostě blbá, a já se stejně nikam vejš nedostanu, a to je na prd, a všechno je na prd...a začla pendlovat z jedné školy na druhou, dokud se neusadila na soukromé, kde dálkově za velké prachy dělá titul, aby měla "aspoň něco", a já to riskla, občas se s nechutí trochu víc snažím a studuju práva, i když mí rodiče mají "jen" výučák, nevydělávají nic moc a mám dva mladší sourozence. A co jako, mám sedět, nadávat jak nic nejde a koukat, jak ti, co to nedělají, jsou úspěšnější, nebo to zkusit taky?

16 Terka Terka | E-mail | Web | 12. prosince 2013 v 18:43 | Reagovat

Naprosto s článkem souhlasím :-) přesně tady toto všechno přijde každému samozřejmé a to je špatně, protože si nikdo neuvědomuje, že se někde mají lidé ještě hůře.. teda, oni o tom ví, ale podle mě tomu nedávají příliš velkou váhu.. takže tak.

Vlastně ani nevím, co bych k tvému článku měla ještě říct, protože už jsi vlastně řekla v článku nebo to bylo řečeno v komentářích nad tím mým :-)

17 Ančí Ančí | E-mail | Web | 13. prosince 2013 v 0:41 | Reagovat

Jsem-li Čech, nenávidím Čechy a Česko, tak  vlastně nenávidím i sám sebe. Nebo ne? Já osobně jsem do jisté míry vlastenec...

18 hanienes hanienes | 13. prosince 2013 v 16:59 | Reagovat

100% souhlasím :) Češi a nemají rádi Čechy? :D To si někdo hodně protiřečí :D
Docela mě štvou lidé, co říkají ,,Česko je sračka, až budu dospělá, odstěhuju se někam do USA!" Možná tam mají obchoďák na každém rohu, milionáře a spoustu slavných osobností, ale v Americe také není všude bezpečno. Musí si dávat pozor na teroristy, někde i na přírodní katastrofy, bohaté děti šikanují ty chudé a si dělají co chtějí a je tam mnohem více bezdomovců...Nemluvě o Africe, kde se těžko hledají plusy... Ale ty lidé si aspoň cení všeho, co mají a jsou důkazem, že to co běžně máme není samozřejmost! Každý hlavně aby odsud vypadl, ale nikde to není ideální... Česko je sice malá republika a někde támhle v Americe o nás ani neví, ale zato bezpečná a v porovnání s chudšími, nebo i s bohatými, ale ohroženými státy, dobrá :)

19 AndyOnbekend AndyOnbekend | E-mail | Web | 13. prosince 2013 v 23:32 | Reagovat

při čtení tohodle článku jakoby mi v hlavě začala hrát nějaká melodie na doplnění toho textu. Parádně napsaný. Jakobys v těch negativních věcech psala přímo o mě :-D furt si jen stěžuju, hlavně na čechy a všechno závidim, haha :-D no, alespoň to přiznám, hihi.
Jinak nemám slov, vážně skvěle napsanej článek, až mě přešla chuť psát článek, kde bych si postěžovala :-D :-)

[18]: hlavně, nevěřila bys, jak jsou v USA lidi hloupí :D

20 Petr Boubel Petr Boubel | 14. prosince 2013 v 9:28 | Reagovat

Všude jsou lidé hloupí a lidé chytří ;-)

21 Tereza Tereza | 14. prosince 2013 v 15:05 | Reagovat

hrozně málo se usmíváme :(

22 Harado Harado | 24. prosince 2013 v 15:31 | Reagovat

Praha zdraví Ostravu.Oklikou přes východ :-D

23 Choi Mari Choi Mari | Web | 26. prosince 2013 v 23:41 | Reagovat

Já začnu něčím, s čím s tebou nesouhlasím. A to s tím, že máme krásnou přírodu. Zas až tak ne. Všude je to zamořené pesticidy, druhová skladba lesů je vzhůru nohama, řeky jsou taky v příšerném stavu a to nemluvím o tom, jak těžké je tady nejen vyhlásit Národní park, ale taky ho jako Národní park udržet. 1. zóna Národních parků je bezzásahová. Je to v zákoně. Proto je mimo ČR Šumava braná jen jako CHKO. Tohle jsem studovala čtyři roky, takže to není, že bych si to cucala z prstu (to je zase něco, s čím s tebou souhlasím, hodně lidí je takových).
A pak tedy i to, že je jedno, kolik peněz máme. Možná je to tím, že jsem z chudší rodiny. A neříkám, že být z chudé rodiny je konec světa. Já věřím ve své sny a snažím se jich dosáhnout. Ale v současnosti na penězích opravdu záleží. U téhle části tvého článku jsem měla pocit, že si to trošku idealizuješ (ale jinak myslím, že je článek hodně objektivní).

Souhlasím s tebou ale v daleko víc věcech než nesouhlasím. Lidé si tady opravdu spousty věcí neváží. Pracuju v továrně a poznala jsem tam, že člověk na tom může být i daleko hůř než já. Začla jsem si kvůli tomu docela dost vážit toho, co mám (...,ale nebylo špatné, mít se o trošku líp). A s bezplatným vzděláním souhlasím. Kdyby bylo školný i na státních školách, tak jsem skončila se základním vzděláním.
Nepřejícní Češi jsou taky velmi častý jev. Já doufám, že taková nejsem. Mě to naopak nakopne, když někdo něco dokáže. Pro mě to je jako: "Jé, ten je úžasnej. Jednou taky něco takovýho dokážu.". Lidí, co něco dokáží jsou pro mě inspirace. Proto jsem byla hrozně pyšná, když jsem četla v novinách rozhovor s mým kamarádem.

Ale k těm špatným vlastnostem bych přidala předsudky a nenávist vůči cizincům. Nevím přesně, kde se to v Češích bere, ale je to něco, co mi tu vadí nejvíc.

24 Scarli Scarli | Web | 1. ledna 2014 v 15:27 | Reagovat

Naprosto souhlasím.Jedna moje kamarádka by chtěla na vysokou do Anglie(což jí samozřejmě přeju) a pořád říká jak už se těší až z téhle "příšerné země" vypadne,což mě docela mrzí:(

25 MarySan MarySan | Web | 19. ledna 2014 v 19:48 | Reagovat

Souhlasím s tím že se tu máme jako v bavlnce, ano máme se tu opravdu velice dobře srovnejme si nás třeba s Řeckem nejsme tak zadlužení, nemáme takové dluhy, není tu zas až taová nezaměstnaost jako jinde atd..

26 Mega Mega | 29. ledna 2014 v 10:38 | Reagovat

Amazing ! I just got 3500 RP code for totally FREE ! Come and download code too

http://LolFreeRP.com <<

27 Christine Christine | 1. dubna 2014 v 23:05 | Reagovat

Ahoj,
naprosto s tebou souhlasím. A upřímně, po přečtení pár tvých článků mám pocit, že takhle nějak by vypadal můj blog, kdybych nebyla líná a byla bych schopná si ho vést :) Na spoustu věcí máš podobný pohled. Takže děkuju, je fajn vědět, že by mohl existovat někdo mě podobný :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
-
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
-
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.



©2011-2015