Můj názor na přátelství mezi mužem a ženou

26. června 2013 v 8:00 | hogreta |  Já, názory a úvahy
Tak nějak obecně se říká, že přátelství mezi mužem a ženou existuje - a kdo tvrdí že ne, ten ho ještě nepoznal. Ale za sebe si myslím, že to zase tak jednoduché nebude.

Já se totiž domnívám, že opravdové přátelství mezi mužem a ženou neexistuje. Pár výjimek asi bude:
- alespoň jeden z nich je homosexuál
- jsou oba asexuálové
- jsou blízcí příbuzní
- vyrůstali spolu jako sourozenci
- jsou oba dva šťastně zadaní a zároveň jsou oba zásadoví a 100% věrní
Možná by se daly vymyslet i další výjimky. Neberte to špatně. Každý totiž chápe slovo "přátelství" trochu jinak. Ukážu vám tedy, jak přátelství chápu já.

Podle mě je přátelství vztah mezi dvěma lidmi, kdy se ti dva navzájem mají rádi, rádi spolu tráví čas, pomáhají si, podporují se - ale absolutně se navzájem nepřitahují. A to ani z jedné strany. Když má kluk "nejlepší kamarádku" a ve chvíli, kdy by mu kamarádka nabídla partnerský vztah nebo sex a on by přijal, tak to podle mě nemohla být nejlepší kamarádka. Myslím, že přátelství je vztah hodně příbuzný sourozenecké lásce. Při pomyšlení na jakýkoli sexuální kontakt s takovou osobou by se dotyčnému měl zvednout kufr. A to přesto, že tato osoba může být fyzicky krásná a i přes to, že ji má dotyčný fakt moc rád.

Takže jde asi taky odvodit, že neuznávám kamarádství s výhodami. Ve chvíli, kdy jsou tam ty "výhody", tak už to přece není kamarádství. To už je potom spíš milenecký vztah, ne? Takové přátelství podle mě ani nedává moc smysl. Když si s tím druhým rozumím natolik, že ho můžu považovat za nejlepšího přítele, a zároveň mě přitahuje natolik, že s ním spím, proč s tímto člověkem rovnou nechodím? A koho vlastně ještě hledám? Prince na bílém koni? V partnerském vztahu jde přece především o porozumění. Když už si najdu někoho, s kým si rozumím a zároveň mě přitahuje, tak s ním přece nebudu kamarádka. Co bych pak očekávala od "opravdového" partnera, když ne tohle?

Schválně se podvíjete na toto video:

Podle toho soudím, že holky obecně přátelství chápou trochu jinak než kluci. Pokud mají nejlepšího kamaráda, tak ho stále považují za nejlepšího kamaráda i přesto, že ví, že on k nim třeba něco cítí. Ale v tuhle chvíli to já už za nejlepší kamarádství nepovažuji. Nejlepší kamarádi by neměli mít postranní úmysly - a to ani v představách.

Myslím si, že když muž a žena tráví společně hodně času, tak je jen otázka toho času, kdy jeden z nich začne k tomu druhému cítit něco víc. A už ani tak nezáleží na tom, jestli (si) to někdy přizná.

Co si o tom myslíte vy?
Máte nejlepšího přítele, který je opačného pohlaví? Měly jste někdy přítele, do kterého jste se zamilovaly a nebo se on zamiloval do vás? Jste si na 100% jistí, že svého nejlepšího přítele nepřitahujete?
Věříte na taková přátelství?
 

16 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Kazi Kazi | Web | 26. června 2013 v 9:50 | Reagovat

Myslím, že na tohle není jednoznačná odpověď. Jednodušší (i když někdy možná mnohem komplikovanější), než se tím zabývat, je si to prožít :)
Mám spoustu kamarádů kluků, a i když je mám hodně ráda, ani s jedním bych chodit nechtěla.
Ale vím o jednom holko-klukovském přátelství, které je naprosto úžasné a skoro neuvěřitelné. Jeden kluk se kdysi líbil dvěma nejlepším kamarádkám, ale jemu se líbila pouze jedna z nich, a tak s ní začal chodit - a z té druhé se stala jeho nejlepší kamarádka (až tak dobrá, že člověk, který neví, jak to mezi nimi je, si může myslet, že spolu chodí). Ta jeho nejlepší kamarádka se později dala dohromady s klukem, který se stal velmi dobrým kamarádem toho kluka, který jí odmítnul. A doteď jsou nejlepšími kamarády, a to už je to hoodně let. Ta "odmítnutá" dívka se teď bude vdávat, a s jejím nejlepším kamarádem se před časem rozešla holka kvůli jinému.. Takže myslím, že přátelství mezi mužem a ženou být může :)

2 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 26. června 2013 v 10:42 | Reagovat

Já jsem za to, že existuje. Mám pár kamarádů už nějaký ten rok a opravdu v tom nebylo nikdy nic víc, než "pouze" přátelství. na druhou stranu s nejlepším kamarádem to skončilo tak, že jsme teď spolu. :D

3 tardis-blue tardis-blue | E-mail | Web | 26. června 2013 v 10:58 | Reagovat

Přátelství i kamarádství existuje... Ale moc záleží na těch dvou, jak to udělají... Můj hodně dobrý kamarád má nejlepší kamarádku a nikdy mezi nimi nic nebylo a ani nebude, protože to prostě nejde, ale jsou spolu perfektní... Co se kamarádství týče, tak to je bez debat. Do hospody a ven je nejlepší chodit hlavně s kluky, je to mnohem větší zábava, skoro nepomlouvají a když náhodou ano, tak je to moc legrační a ne tak hnusné, jako když to dělají holky... Přátelství i kamarádství mezi s holkou a klukem existuje :))

4 Rabe Rabe | Web | 26. června 2013 v 11:10 | Reagovat

samozřejmě že takové přátelství je, mám spoustu kamarádu a ani jeden z nás si nedokáže představit že bychom spolu chodili :-D je to něco jako rodina, taky nebudeš chodit se svým bráchou a tak nějak to je i u opravdových přátelství

5 Lennroe Lennroe | 26. června 2013 v 11:30 | Reagovat

Poprvé musím s nějakým tvým článkem nesouhlasit. Je to stejné jako když se každá holka, která zjistí, že je její kamarádka bi nebo lesba, ptá jestli se jí líbí.
Ať už je člověk jakkoli oriantovaný, nikdy to neznamená, že ho přitahují všichni příslušníci dané skupiny. Upřímně, musela bych se zbláznit. Jistě, někdy to člověka napadne, že má jeho kamarádka/kamarád pěkné rty nebo sexy hlas,a le automaticky to neznamená, že je zamilovaný nebo by se chtěl se svým kamarádem/kamarádkou vyspat.
Mám spoustu kamarádů a opravdu mě nepřitahují a předstva, že s nimi něco má je pro mě stejná jako bych mlěa svého medvídka využívat k nějakým prasárnám. A oni to mají stejně. A když náhodou ne, pak souhlasím, už to není kamarádství a nefunguje to.
Chápu přátelství tak jako ty, ale vycházíš ze špatného předpokladu, že kluk vidí každou holku jako sexuální objekt a holka každého kluka jako potencionálního partnera. Podle toho, co píšeš bych já jako bisexuálka nemohla mít vůbec žádné přátele až na gaye a to je hloupost.
Neberu ti tvůj názor, ale opravdu to nefunguje tak, že v každém kamarádském vztahu musí někdy dojít k tomu, že se jeden zamiluje. neříkám, že se to nestává, ale zdaleka to není pravidlo, protože mezi sympatiemi a přitažlivostí je propastný rozdíl a podle toho, co k člověku cítíme se to pak dá rozdělit, když jen sympatie, je to kamarádství, jen přitažlivost většinou znamená nějaký úlet nebo milenecký poměr a pro vztah člověk potřebuje oboje a vždy to musí být vzájemné jinak to nebude fungovat.

6 Lennroe Lennroe | 26. června 2013 v 11:34 | Reagovat

Mimochodem ještě jedna věc - se svým úplně nejlepším kamarádem jsem chodila téměř čtyři roky, rozešli jsme se s tím, že budeme zas kamarádi a světe div se - funguje to a mnohem líp! Jsme sice poněkud specifický případ, nicméně nejsme sami. Přestože jsme spolu byli takovou dobu víme teď, že jsme kamarádi a přesto všechno co mezi námi bylo, jsme vždycky kamarádi byli.

7 Lukas Lukas | 26. června 2013 v 15:17 | Reagovat

[6]: Takhle to bereš ty. Zkus se postavit před ním nahá a on ti ho tam rád strčí :) Zajimavé je, že jen holky tvrdí, že takový vztah existuje. Holky jste naivní :) Ten vztah není jednostranný. Váš kámoš bude tvrdit, že jste jen kamarádi, ale rád by ho měl ve vás ;)

8 Lennroe Lennroe | 26. června 2013 v 15:42 | Reagovat

[7]: Ujišťuju tě, že ti nejlepší mě už nahou nebo částečně nahou viděli a opravdu nemají zájem( a s těmi co měli, už se nepřátelím), že ty jsi nadržené prase není můj problém, ačkoli je mi trochu líto, že jsi skutečně tak zoufalý, že bys bral každou :) měj se pěkně.

9 idees . idees . | Web | 26. června 2013 v 17:07 | Reagovat

Měla jsem dva roky nejlepšího kamaráda a pak jsem to začala brát jinak. Došlo mi, že dva lidi opačného pohlaví nemohou být jen kamarádi a tak jsem z toho "přátelství" trochu vycouvala a už jsme se tolik nebavili. No a pak po jednom rozhovoru jsem zjistila, že v době, kdy já už ho jako kamaráda nebrala, on si taky představoval něco jiného než kamarádku... a včera to bylo pět měsíců, co jsme spolu :)

10 Erunis Erunis | Web | 26. června 2013 v 17:55 | Reagovat

Nevím teď kdo to řekl, myslím že C. Lewis. Něco na způsob že milenci se dívají jeden druhému do očí, kdežto přátelé jdou bok po boku ke svému cíli. Nějak tak to bylo. A myslím že to je ten hlavní rozdíl.

Já osobně si myslím že mohou být přátelé, ale ne nejlepší. Četla jsem knížku, ve které se to v určité části řeší a sám spisovatel řekl že má pár kamarádek, ale je to často těžké. Musí se od začátku soustředit na to aby ji viděl jako kamarádku a ne jako potencionální přítelkyni. Myslím že pro kluky je to těžší než pro nás hlavně v tom, že oni mají především vizuální vnímání.

11 Lukas Lukas | 26. června 2013 v 18:07 | Reagovat

[8]: Hoho to jsi taková šlapka, že své tělo ukazuješ i přátelům? :) Pak tě budou jen š*kat a toho pravého nikdy nenajdeš :)
Souhlasím s [10]:. Jen holky si myslí, že takový vztah může existovat. Chlapi mají mozek v rozkroku a ne v hlavě. Za to nemůžou oni, ale matka příroda :)

12 K. K. | 26. června 2013 v 20:37 | Reagovat

Takže říkáš, že když se ti někdo líbí nebp jsi do něj zamilovaná, tak se s ním němůžeš kamarádit? Já mám pocit (a i z vlastní zkušenosti vím), že kluk i holka mohou mít spolu dobré kamarádství, i přestože jeden k tomu druhému třeba cítí něco víc. Stále se přece mohou bavit, podporovat, smát se spolu, chodit spolu ven atd.. :) A znám i hodně kamarádství mzei klukem a holkou, kdy sice třeba nemusí být nej kámoši (přeci jen, holky mají nejčastěji za nejlepší kámošky holky a kluci kluky), ale můžou spolu surpově vycházet a necítit víc než jen přátelství... Tak to taky mám v podstatě se všema spolužákama! ;))

13 hogreta hogreta | E-mail | Web | 26. června 2013 v 21:00 | Reagovat

[12]: Spíš bych řekla, že vidím větší rozdíl mezi kamarádstvím a přátelstvím. Jasně, člověk kamarádí se spolužáky, dobře s nimi vychází, můžou se jít občas někam bavit a smát se - ale tím to asi končí. Tohle podle mě není přátelství, ale "jen" kamarádství. :) U přátelství je podle mě jakákoli přitažlivost překážkou.

14 Lukas Lukas | 26. června 2013 v 22:05 | Reagovat

no jo v dnešní době je IN mít 200+ přátel na FB ;)
[12]: Zavolej jim ve 2 ráno a řekni jim, že jsi v nějakém průseru a že potřebuješ hned 5k na ruku. Se pak pozná kdo je přitel a kdo ne ;)

15 Divizna Divizna | 26. června 2013 v 23:32 | Reagovat

Lukáši, negeneralizuj. Ne "chlapi", ale ty. Ty, který si myslíš, že holka, která si šla zaplavat nebo účinkovala ve školním představení, je šlapka. Ty, který si myslíš, že podstatou přátelství je, že můžeš někoho pumpnout o prachy. To jen jsi taková anatomická anomálie.

16 Vojtěch Vojtěch | 27. června 2013 v 0:01 | Reagovat

Jsem kluk a musím, ač nerad, trochu souhlasit s Lukášem. A dokud budou holky tak naivní jako vy, bude nám všechno v pohodě procházet. Taky jsem tolikrát tvrdil, že mám nejlepší kamarádku, ale nejraději bych s ní okamžitě skočil do postele. Kdyby mi dala možnost, okamžitě bych se ji chytil. Z její strany určitě o přátelství šlo, z mojí nikoli. Víte, ono přátelství s holkou pro nás není moc výhodné. Co z toho máme. S typicky chlapskými věcmi nám stejně nepomůžou a vztah nebo sex si od toho taky nemůžeme slibovat. A pro nás pro chlapi je důležitější to přátelství, které tady ukazuje Lukáš, tedy když jsem v brindě, kámoš mě z toho dostane. A příště zas dostanu z průseru já jeho.
Divizno, ty ani nevíš, kolik je v tom, co Lukáš řekl, pravdy. Ale vy ženské stejně budete tvrdit opak a myslet si, jak nám všem vidíte do hlavy. Hlavně že do hlavy vidíte i sobě navzájem (jak víš, že Lennroe opravdu myslela jen plavání nebo školní představení?).

17 Divizna Divizna | 27. června 2013 v 2:53 | Reagovat

Vztah založený na získávání výhod nenazývám přátelstvím, ale obchodem.

Jak vím, na co Lennroe myslela? Nevím. Ale řekla tolik, že její kamarádi viděli její tělo. Což opravdu neznamená víc, než že s nimi byla u vody nebo se z nějakého důvodu v jejich přítomnosti převlíkla, nebo něco jiného na podobné úrovni. A Lukáš ji za to okamžitě nazval šlapkou, kterou budou jen šukat a nic jiného (zajímavé, odkud to množné číslo, a proč je v jeho představách kluk aktér a dívka pasivní věc?).

A proč si myslíš, že pro ženu není v přátelství významné to, že když potřebuje pomoc, může se s důvěrou na druhého obrátit? Akorát si pod pomocí nepředstavuju věnování peněz, to spíš nějakou práci.
Ale nevykládej laskavě, že taková nouzová situace nastává často, a jinak se v tom vztahu vůbec nic neděje.
Když budu maličko stereotypní, tak ono to ve skutečnosti vypadá tak, že chlapi sedí u piva a kecají, a pak se pohrdavě ošklíbnou, že prý ženské sedí u kafe a kecají. Hm... v čem přesně je ten zásadní rozdíl? V druhu pití? Jak neskutečně významné.
A co jsou to, prosím pěkně, typicky chlapské věci? Napadají mě leda potíže s prostatou a podobně.

A vážně bys chtěl souhlasit s tím, že "chlapi mají mozek v rozkroku a ne v hlavě. Za to nemůžou oni, ale matka příroda"? Není to náhodičkou spíš tak, že "někteří vyčůraní chlapi tohle rádi tvrdí, aby jim prošlo, když se chtějí chovat jako nemyslící hovádka ovládaná libidem"? Dost těch průhledných výmluv.

Jestli jsi předstíral kamarádství, protože jsi doufal, že se tak dostaneš holce do postele, naivní jsi ty, a navíc podvodník. Tudy fakt cesta nevede. Najdi si slečnu, která bude mít o vaší interakci stejné představy jako ty, ať už ti jde o vážný vztah, nebo nezávazný sex.

18 Lennroe Lennroe | 27. června 2013 v 9:45 | Reagovat

:D Pánové vy mě bavíte, myslíte že jen proto, že jste kluci vidíte do hlavy všem ostatním klukům? :D To jste fakt dobří, protože já nevidím do hlavy ani nejlepším kámoškám a vlastní mámě.
Je mi vás trošku líto (a tuhle frázi používám nerada), ale normální kluci mají vkus tj. líbí se jim určitý typ holek a já s nimi kamarádím jen v případě, že ten typ nejsem :) Vy byste ho zřejmě strčili i do díry po suku, takže si prosím nehledejte kamarádka, pro vás to fakt nemá cenu, takhle v pubertě. Já říkám, že mám letité kamarády, kteří mě znají v různých situacích (třeba nahou v rybníce nebo převlíkající se na lyžáku, když vám to tak vrtá hlavou), neříkám, že se mi nestalo, že některý chtěl něco víc,a le v tom případě to kamarádství nevydrželo, v tom má hogreta pravdu. Ale ne každý kluk je tak zaoufalý jako vy dva, aby musel škemrat po kamarádkách.

Jinak Hogret, omlouvám se ti, děláme ti tu z toho sexistickou diskuzi viď? Ono je těžké dohadovat se s někým, jestli existuje nebo ne, když ty kamarády máš, spoustu let a znáš i starší přátelství, ve kterých nikdy k nišemu nedošlo a někdo ti tvrdí, že zkrátka, když má jednou člověk péro, je řpedurčen k tomu nnikdy nemyslet a jen hledat, kam by ho strčil. :D

19 Lukas Lukas | 27. června 2013 v 13:01 | Reagovat

[18]: Takže jsi taková levná děvka, která všem ukazuje své tělo :D Beztak tě přitel podvadí z pomsty a ty o tom nevíš :) Víš co udělej si test. Vyjeď po nějakém kamarádovi a dělej, že bys se chtěla se s ním vyspat. Ukáž mi holý zadek a uvidíme jaký to bude přitel :D

20 Wenda Wenda | E-mail | Web | 27. června 2013 v 13:27 | Reagovat

Souhlasím. Já.. Mám kamaráda ale nemám ho ráda :D ale on mě asi jo..

21 Verunka T. Verunka T. | Web | 27. června 2013 v 19:29 | Reagovat

Podle mě je to individuální, jak se k tomu ten který postaví. Můžou být nejlepší přátelé, i když jeden z nich bude chtít víc. Pokud se s tím však srovná a když nebude moct toho druhého mít, spokojí se alespoň s přátelstvím. Já si ale myslím, že čistě přátelství neexistuje, protože vždycky minimálně jeden z nich se bude na toho druhého dívat trochu jinak. Na druhou stranu, vztahy založené na přátelství jsou podle mě ty nejlepevnější a nejtrvalejší.
Vždycky je to ale o lidech a lidi jsou každý úplně jiný, proto nelze nic tabulkovat.

22 Vojtěch Vojtěch | 27. června 2013 v 21:05 | Reagovat

[17]: Podívej, já se tady nepřišel s tebou hádat, já jen napsal svůj názor. Ty prostě nedokážeš přijmout, že muži nejsou ženské s koulemi (viz tvůj odstavec o tom, že je to vlastně stejné, jen ženské sedí u kafe a muži u piva). Jinak myslíme a jinak se chováme, ať už se ti to líbí a nebo ne. Nenechám se napadat od nějaké histerky, která mi do úst vkládá slova, která řekl Lukáš. Já pouze konstatoval, že má větší pravdu, než si asi myslíš. A za tím si stojím. A když mě nazveš podvodníkem jenom proto, že jsem cítil náklonost ke kamarádce, i když jsem ji to nikdy nepřiznal, tak nechápu, proč se vztekáš, když i tebe někdo napadne. Překrucuješ fakta úplně stejně. Jen tak mimochodem ti můžu říct, že to, že nějaký kámoš tajně jede po své kamarádce, jsme v té hospodě u piva řešili už snad stokrát. A to je přesně ten důvod, proč nemohou být ženy a muži přáteli. Vy prostě nevidíte jinou pravdu, než tu svoji. A ještě si myslíte, že o mužském přátelství víte více, než samotní muži.

[21]: Moc hezky jsi to napsala:-).

23 kacalan kacalan | E-mail | Web | 28. června 2013 v 14:32 | Reagovat

Musím se přiznat, sama mám nejlepšího kamaráda a jiného bych ani nechtěla. Ano, většina mých přátel jsou kluci, rozumím si s nimi, ale nic víc. Ale tenhle prostě po mém "boku" už stojí několikátým rokem. Ještě pár let zpátky bych souhlasila s tímto názorem. Vlastně celé naše přátelství vzniklo z toho, že jsem se mu líbila a on mi chtěl být nablízku, jak už to bývá. Ale tehdy mě to ani nenapadlo. Tak jsem neodmítala jeho přítomnost a zjistila, že je to strašně fajn kluk. Trvalo celé čtyři roky, než jsem se to dozvěděla. Nikdy se neprojevil. A to jsem s ním drbala jiné kluky, chodila si pro radu, blbla s ním, chodila před ním ve spodním prádle, protože mě polil vodou a já se potřebovala převléct... nikdy nic. Pak si našel holku a jednou, při jedné z našich smskovacích nocích mi to přiznal. Že jsem se mu celou dobu líbila. Překvapilo mě to, nikdy jsem k němu žádnou náklonost v tomto ohledu necítila. Byl to prostě můj kamarád, na kterého jsem se sourozeneckou láskou pokřikovala: "Brácha!" a on mi to ve stejném stylu vracel. Popravdě si o nás pár lidí opravdu myslelo, že jsme sourozenci, akorát tak rok od sebe :D
Když mi to napsal, zarazila jsem se, ale nějak se to zamluvilo a já přemýšlela, jak to pro něj celou dobu muselo být těžké. Ale v tu dobu už měl holku, kterou nadevše miloval, která mu dokonce zakazovala se se mnou bavit, protože nedokázala pochopit, že s ním opravdu nic mít nehodlám. Pak se nějak vzepřel a po několika měsících, kdy jsme se hádali kvůli jeho "známosti", jsme se zase usmířili a klape to. On má svoji Káju, je šťastně zadaný, já nešťastně zamilovaná do kluka, který mě nechce. Stále jsme jak bratr a sestra a myslím si, že už mezi námi nic z partnerských citů není. Vždyť aspoň z mé strany je to, jakobych se chtěla vyspat opravdu s bratrem, nebo tak něco.
Za mě ano, přátelství existuje, třebas se tam city objeví, ale nemusí to být nutně láska.
Jak už jsem psala výše, mám kamarádů - ne nejlepších, jen kamarádů - opravdu hodně, ani jeden se mi nelíbí (ačkoliv mě napadne, že mu to dneska sluší, ale koho ne, že) a podle toho, jak se chovají, je velmi malá šance, že bych se líbila já jim.
Je možné, že má Vojta nademnou pravdu a kluci nedokáží své "city" (či pudy nebo jak to nazvat :D) na uzdě, ale tím, že jeden ke druhému cítí něco maličko víc než jen čisté kamarádství, neznamená to, že by ho nejradši ojel na místě a kamarádství nemůže fungovat. Nebo se snad pletu? 8-O

24 Anne Anne | Web | 28. června 2013 v 14:53 | Reagovat

Je to téma na které se dá dlouze diskutovat. Myslím, že kamarádství mezi mužem a ženou je těžší než mezi dvěma lidmi stejného pohlaví už jen kvůli narážkám ostatních. Ale zastávám názor, že kamarádství mezi mužem a ženou existuje.
Mám nejlepšího kamaráda, kluka a je to hrozně fajn, hrozně si s ním rozumím, jsme si strašně moc podobní. A věřím, že se vzájemně nepřitahujeme. On je zadaný a často spolu řešíme vztahy, tím pádem i nevěru a tak... a oba víme, že jsme věrní, takže si můžeme být oba jistí:D. Je to docela těžké vysvětlit, ale zkrátka za tohle kamarádství jsem fakt ráda a vidím, jak funguje, tkaže na kamrádství mezi klukem a holkou věřím. Jen je to pro všechny složiitější, rpotože jak píšou i předešlé komentáře, pak si spousta lidí myslí, že spolu ty dotyční chodí, přitom to tak nenía  vzniká spoustu neodrozumění.
A jinak k tomu videu - nidky mě to takhle nenapadlo,ale něco na tom bude. Ale zase to beru tak, že když se do někoho zamiluješ, nejdřív ho přece poznáš a je to tvůj kamarád, takže láska ve většine případů pochází z přátelství, ne? A pak jsou ta přátelství, kdy se nepřitahují,jen si strašně rozumí...:)

25 Britt. Britt. | Web | 28. června 2013 v 15:15 | Reagovat

já mám nejlepšího kamaráda oapčného pohlaví, s kterým si normálně rozumím, kecám s ním o čemkoliv, je jak můj brácha.. i když byl šťastně zadaný a se oni rozešli, pořád jsme skvělý kamrádi, opravdové přátelství funguje :))

26 klarrrinka klarrrinka | Web | 28. června 2013 v 15:20 | Reagovat

to záleží na obou pohlavích..ale myslím že existuje pokud obě strany mají partnera a i když nikoho nemají :-)

27 Lauralex Lauralex | Web | 28. června 2013 v 15:32 | Reagovat

Já jsem za to, že přátelství mezi mužem a ženou existuje, protože mám vlastní zkušenost.
Ani jednu výjimku nesplňujeme a přesto jsme normální přátelé. Pomohl mi v době, kdy mi bylo nejhůř, a já ho mám strašně ráda, ale nedovedu si představit, že by mezi náma mělo být něco víc, vlastně jsem o tom nikdy nepřemejšlela, nijak mě nepřitahuje, protože mi už přijde jako brácha a to fakt ne. :-D

28 Lauralex Lauralex | Web | 28. června 2013 v 15:39 | Reagovat

[27]: Ovšem to, že to takhle funguje v mém případě, neznamená, že to bude fungovat i u ostatních. Tohle téma je diskutabilní. ;-)

29 Mrs.Winchester Mrs.Winchester | Web | 28. června 2013 v 17:41 | Reagovat

Existuje! :) mám dobré kamarády, kteří nic nechtějí, prostě mi jen pomáhat v nejhorších chvílích a ví že jsem zadaná, nikdy by nic nezkusili, jsme dost dobří kamarádi. Je na každém z nás jak si to vezme a vůbec jestli tomu chce věřit, že něco takového jde, a potom tedy i o tu věrnost, ale to už by si každý měl sáhnout do duše ;)

30 David David | E-mail | Web | 28. června 2013 v 19:13 | Reagovat

No já to vidím trochu jinak. Když mám kamarádku a nic není, je to kamarádka. Když mám jinou kamarádku, ani třeba ani ne nejlepší a náhodou je sex, proč by to nemohla být nejlepší kamarád nebo proč by to měl být milenecký vztah, když celou dobu to byla kamarádka? :D

No je to dosti složitá otázka, ale tvůj názor respektuji. Myslím si, že takové přátelství může existovat...

31 Rony Rony | Web | 28. června 2013 v 19:30 | Reagovat

Pěknej článek, o tomhle jsem taky dřív na blog psala.
Ty výjimky si vystihla dost přesně. Já a můj nejlepší kamarád jsme spolu vyrůstali od plínek, na každý dovče spolu. Když nám bylo tak okolo 12-13, trochu jsem o něm víc přemýšlela a on o mně taky, ale jen proto, že byl v té době jediný kluk, ke kterému jsem měla tak blízko.
Teď si z toho děláme srandu a máme se rádi úplně jinak. Je nám sedmnáct, on má holku, já jsem single, ale jeho holka je mi hrozně sympatická, strašně jim to přeju. Naposledy jsme spolu byli na horách, byl na mě hrozně hodný. Česal mi vlasy, objímal mě a říkal, že mě má rád. Taky ho mám strašně ráda. Tohle je strašně velká láska, ale úplně jiná, protože ho miluju jako svého bratra a on jako mojí sestru, říkáme si vše a jedním jsem si jistá, naše přátelství vydrží na věky věků, nikdy spolu nebudeme mít víc než srandy kopec a velkou důvěru a nikdy jeden druhého neopustíme :)

32 Rony Rony | Web | 28. června 2013 v 19:32 | Reagovat

pardon překlep
*svoji sestru

33 Bee Bee | Web | 28. června 2013 v 20:09 | Reagovat

Kluci a holky můžou být přáteli ale každej z ncih to vnímá jinak když se pak tý holce začne líbit kamarád a kamarád řekne en všechno de do hajzlu a už se tolik nebavěj, ale když se klukovi líbí kamarádka tak to ustojí =D=D ( já tu možná melu péčoviny nevim jak to jinak napsat) můžou bejt kamarádi to že má třeba kluk nějakou představu to nic neznamená páč to je u nich běžný

34 Yu Yu | Web | 28. června 2013 v 20:57 | Reagovat

Hmm, mám plno kamarádů kluků a řekla bych že máme skoro s každým poměrně čisté přátelství. Asi záleží na přístupu. :O Nebo jsem tam velký postiž, že se do mě nikdo nezamiluje. :D (což mi vyhovuje)

Co se týče toho videa, nějakou pointu to má, ale... je dosti možné že tam dali jen odpovědi které směřovaly k "kluk a holka zásadně nemůžou být jen přáteli" a zbytek si nechali. :>

35 Lukas Lukas | 28. června 2013 v 20:58 | Reagovat

[34]: Na rovinu jim nabídni sex a uvidíme jací to budou kamarádi :D Jen si to nechají v sobě ;) ale možná rádi i v tobě hehe

36 Yu Yu | Web | 28. června 2013 v 21:16 | Reagovat

[35]: Ráda bych ti tím dokázala, že bych dostala ze šesti možná jednu kladnou odpověď, ale nestojí mi to za ten trapas. :D
Já se přátelím s divnýma lidma. :D

37 SaMi SaMi | 28. června 2013 v 21:53 | Reagovat

všichni tu píšou slohovky, ale mě při čtení tohoto článku napadne jediné:
,,kamarád taky rád" :-D

38 Brunette girl Brunette girl | Web | 28. června 2013 v 22:11 | Reagovat

Já jsme pro Ano,ve všem co jsi tu napsala jsi měla pravdu,,ale také jsi napsala vyjímky.
Mám takového kamaráda a vím na 100%,že ke mě nic necítí(nemá postraní umysly) a nikdy by k tomu ani nedošlo,jsme pouze dobří přátelé ,dokonce jsme náš vztah řešily a shodli jsme se,že se skládá jen z čistého přátelství za což jsem ráda :)

39 Kat. Kat. | Web | 29. června 2013 v 10:57 | Reagovat

Popravdě s tebou tak úplně nesouhlasím. Myslím, že takové přátelství, tedy mezi mužem a ženou bez jakýchkoliv výhod nebo sexuální přitažlivosti, existuje, jen ho málokdo zažije, protože holky, které mají takového nejlepšího kamaráda, s ním nakonec začnou chodit. Rozumí si navzájem a o to především ve vztahu jde, jak už jsi napsala.
Mám momentálně kámoše, který je fakt jen kámoš. Jistěže k němu něco cítím, ale nemá to ani sexuální podtext, ani nějaký jiný. Není to láska, je to prosté přátelství. Totéž cítím ke své nejlepší kamarádce - skvělý pocit, který se nedá charakterizovat, ale s jistotou mohu tvrdit, že se o žádnou "lásku" nebo nic podobného nejedná.
Nevím, jak je na tom můj kamarád se svými "city" ke mně, ani se ho na to nikdy ptát nebudu. Jasně že se všichni občas škádlíme a děláme blbosti, ale podle mě z toho nelze vyvozovat nějaké vážnější závěry než přátelství.
Kluka momentálně nemám, takže asi bude dost těžké uvěřit, že mě můj kamarád skutečně nepřitahuje, přestože si s ním úžasně rozumím.
Nakonec bych ještě chtěla poznamenat, že... Holka a kluk byli nejlepší přátelé a tohle přátelství trvalo dejme tomu dva roky, než se ona do něho zamilovala (nebo on do ní) a začali spolu chodit. Stále to předtím bylo nejlepší přátelství, to nezmění ten okamžik, kdy spolu začali chodit. Prostě to bylo! A stále jsou nejlepšími přátely, akorát se to trochu rozvinulo v další vztah.
Takže jsem pevně přesvěčená, že pouhé přátelství mezi holkou a klukem skutečně existuje, ale většinou se k tomu "pouhému" přidávají ještě další vztahy (milenecký), i když dokáže fungovat jen samo o sobě.

40 Tinka Tinka | 29. června 2013 v 11:26 | Reagovat

"Při pomyšlení na jakýkoli sexuální kontakt s takovou osobou by se dotyčnému měl zvednout kufr."...spíš by ten dotyčný na něco takového ani neměl pomyslet ne? :-)

41 Alue Alue | Web | 29. června 2013 v 13:27 | Reagovat

Přátelství mezi mužem a ženou neexistuje. Ne, pokud jsou oba zhruba podobného věku. Nikdy.

42 Zana Zana | Web | 29. června 2013 v 14:13 | Reagovat

Jsem přesvědčená že něco takového jako je přátelství mezi mužem a ženou neexistuje. Proto vyskakuji z kůže, když vidím nějakou přítelovu kamarádku, nicméně je to možná má chorobná žárlivost. Jednou jsem si myslela, že bych mohla mít kamaráda opačného pohlaví. Nějak se to rozbilo, kdyby alespoň řádně, doteď nemám páru co si o mě a o tom všem myslí, ba co víc, nevím co si o tom mám myslet já...
Jinak s podivem sleduji, jak se většina lidí baví s "divnými" lidmi... :D  :D  Co takhle, bavím se s lidmi se stejnou "krevní" skupinou?  ;-)

43 ToraRafu ToraRafu | Web | 29. června 2013 v 14:26 | Reagovat

Zajímavý článek i video. Ale podle mě to nemůžeš napsat (říct) takhle jednoznačně.
Každý člověk je jiný a jinak uvažuje. Mám nejlepšího kamaráda, se kterým se znám od první třídy, nikdy jsme se navzájem nepřitahovali a nic k sobě necítíme.
Normálně se bavíme o vztazích, lásce, sexu, klidně se před sebou i převlékáme. Ale je možné, že za pár lety se to třeba změní... :-)

44 RealistOnTheRainbow RealistOnTheRainbow | Web | 29. června 2013 v 15:19 | Reagovat

asi máš pravdu v tom, že skutečný přátelství mezi mužem a ženou je hodně vzácný... mám jednoho kamaráda, který je mi bližší, hodně si rozumíme a nikdy mě nepřitahoval, ale když jsem se s jiným skamarádila natolik, že jsme byli pořád spolu, tak to skončilo vztahem..
ale nemyslim si, že to nefunguje vůbec u nikoho..

45 Anička Anička | Web | 29. června 2013 v 15:31 | Reagovat

Já myslím, že záleží taky na tom, jak silný to přátelství je.

46 Fia Felis en Niger Fia Felis en Niger | E-mail | Web | 29. června 2013 v 16:36 | Reagovat

Podľa mňa také priateľstvo existuje, ale v niektorých prípadoch dôjde aj k tomu že jedna strana k tej sruhej cíti niečo viac ako priateľstvo... ja mám asi 3 kamošov o ktorých som presvedčená, že sa im nepáčim, no, ale zase to nie su najlepší kamoši. najlepšieho kamoa si ani až tak neprajem, myslím že vhodnejšie je priateľstvo s babou, ale zase priateľstvo s chalanom je aj o trochu zaujímavejšie ;-)

47 Gabi Gabi | Web | 29. června 2013 v 18:04 | Reagovat

Jsem si jistá, že takové přátelství existuje. Mám takové už skoro osm let. Můj nejlepší kamarád je ten nejlepší člověk na světě, dala bych za něj ruku do ohně a jsem přesvědčená, že on je na tom stejně. Nikdy mě nenechal ve štychu a já jeho. Prožili jsme toho spolu strašně moc, i pár těch dovolených padlo. Vzájemně se nepřitahujeme a myslím, že i kdyby jo, stejně bychom raději zůstali u přátelství. Shodli jsme se na tom, že naše přátelství je v dnešní době opravdu vzácnost a bylo by škoda ho kazit hloupostmi. ;-)

48 Áj em Áj em | Web | 29. června 2013 v 18:41 | Reagovat

Řeknu ti to takhle. Bavila jsem se o tom s tatkou a ten říkal, že když se muž přátelí s holkou, je to vždy proto, že od ní očekává potenciálně něco víc. A nejde o to, jestli si to přizná a tak podobně. Prostě je to tak, muži to tak berou podvědomě vždycky, jinak by se s holkou vůbec nebavili. Také, samozřejmě můžou zastávat názor, jako přítel od Gabi, ale to na věci nic nemění. :-) Výjimka je mezi spolužáky. Tam se spolu baví jednoduše proto, že mají společný zájem - školu. :-)

49 Áj em Áj em | Web | 29. června 2013 v 18:48 | Reagovat

:D  :D  :D reakce kluků na holky mě hrozně pobavily :D právě proto, že jsou, dle mě, tak pravdivé. Je to fakt, jsme úplně jiní. Taky úplně něco jiného očekáváme od samotného, partnerského vztahu. :)

50 Kačíí Kačíí | Web | 29. června 2013 v 20:01 | Reagovat

Nádherně napsaný článek a skvělý nápad! Já už na čisté,opravdové přátelství bez jakékoliv přitažlivosti nevěřím,ikdyž je to dost diskutované téma.Po té zkušenosti,kdy se do mě můj kamarád zamiloval už na to nevěřím.I teď mám nového kamaráda,kterého mám ráda,směju se s ním a chodíme k sobě na návštěvy,řekla bych však popravdě,že čisté přátelství to není ani z jedné strany.Můj nejlepší kamarád by se mnou asi chodit chtěl a kdyby mi to nabídl on,taky bych asi neodmítla.Přesto mě ale nijak extra fyzicky nepřitahuje. Myslím si,že těch výjimek kdy se to čisté přátelství objeví je málo... a to jsou ty,které jsi sama vyjmenovala a pak ještě možnost,že spolu vyrlstají opravdu od dětství a jsou jako sourozenci :-)

51 Mattonka Mattonka | Web | 29. června 2013 v 22:51 | Reagovat

Kamarád:
máme se rádi, rozumíme si
myslíme na sebe
vzájemně se svěřujeme
chodíme spolu na akce
můžeme se na sebe spolehnout
dokážeme si představit, že nám to takhle vydrží do konce života

Přítel=
máme se rádi, rozumíme si
myslíme na sebe
vzájemně se svěřujeme
chodíme spolu na akce
můžeme se na sebe spolehnout
dokážeme si představit, že nám to takhle vydrží do konce života
máme sex

Takže co je vztah? Přátelství se sexem. Nebo to je aspon můj názor

52 urzu7 urzu7 | Web | 29. června 2013 v 23:48 | Reagovat

Myslím že máš tak nějak pravdu každý to vidí tak jaksi po svém.
Aspoň ja to vidím stejně přátelství s výhodami je bud milenecky vztah a nebo začátek chození takže asi přátelství mezi mužem a ženou nebude. i když třeba to někomu i vyjde :-D pěkný blog

53 Ivina Ivina | Web | 30. června 2013 v 9:49 | Reagovat

Před třemi a půl lety jsem se poprvé kamarádila s klukem,dopadlo to tak,že jsem se do něho zamilovala,bohužel to trvá až do teď.Prošli jsme si krásnými okamžiky,bohužel i velkým peklem,který panuje do teď.

54 LuSsy LuSsy | Web | 30. června 2013 v 11:20 | Reagovat

Co si o tom myslím? Kamarádství mezi mužem a ženou existuje. Já sama mám kamaráda, se kterým jsme jako bratr a sestra. Žádné výhody, jen podpora, spousta srandy. Někdy si dokonce děláme srandu, že jsme dvojčata a taky se oslovujeme "Bráško." a "Sestřičko.". :D Asi to zní šíleně, ale my dva jsme šílení, ale i přesto kamarádský vztah mezi námi funguje skvěle.
Ale víte co? K tomu, aby to byl váš kamarád, tak se vám přeci musí líbit. Přece nebudete mít za nejlepšího kamaráda člověka, který je vám absolutně nesympatický. Ano, musí se vám líbit, ale nepotřebujete žádnou sexuální přitažlivost.
Můžu se stoprocentní jistotou říct, že ho nepřitahuju. ;)
Samozřejmě, že věřím, když právě teď jedno takové prožívám. :D

55 Dragell Dragell | Web | 30. června 2013 v 11:40 | Reagovat

Já bych to považovala za přátelství, dokud se jeden z nich nerozhodne projevit city, což se nikdy stát nemusí. A proto mi to příjde stejné jako kamarád s výhodami.
Já tedy teď nejlepšího kamaráda nemám, ale jsem obklopena spoustou kamarádů a kamarádek. Dříve jsem nejlepšího kamaráda měla, nevím, jestli jsem se mu líbila, ale on mě přítelkyni, já přítele - nikdy mě to nenapadlo. Bohužel se něco pokazilo a přátelství je za námi, ale myslím si, že není problém takové přátelství mít.

56 elisabeth elisabeth | Web | 30. června 2013 v 13:11 | Reagovat

To video :D Mám kamarády, kteří mají vztah přesně odpovídající nejlepšímu přátelství mezi klukem a holkou, tomu sourozeneckému vztahu. I učitelé si mysleli, že spolu chodí, ale oni jsou jen kamarádi, nikdy k ničemu nedošlo. Oba měli několik partnerů a vzájemně si je respektovali, měli rádi. Ale pořád všichni čekáme na to, až se to jednou přehoupne v něco víc :D Podle mě takové přátelství může fungovat v případě, že to ti dva spolu zkusili a zjistili, že partnerský vztah jim prostě neklape. Ale jinak si myslím, že tam pokaždé bude viset ta otázka "jaké by to bylo...?"

57 light7 light7 | E-mail | Web | 30. června 2013 v 13:55 | Reagovat

Já si myslím, že přátelství mezi mužem a ženou existuje. Dokud jeden z nich nevyzná svoje city, tak je považuju za nejlepší přátele. :-)

58 charlottechocolate charlottechocolate | E-mail | Web | 30. června 2013 v 14:22 | Reagovat

Mám několik dobrých kamarádů, ale náš vztah je dost složitý.
Myslím si, že kamarádem zůstává člověk pouze do doby, než začne projevovat jiné než kamarádské city, ovšem pokud bych se já do některého svého kamaráda zamilovala a on by se mnou chodit nechtěl, respektovala bych to a brzy své city potlačila. Přátelství s klukem si vážím, proto bych ho ze své strany nikdy nechtěla láskou pokazit, nicméně už se mi to stalo i opačně a dotyčný, kterého jsem brala jako bratra mé neopětování nesl velmi těžce a celé přátelství šlo do háje.
Myslím, že takové přátelství existovat může, ale dříve či později zečne jeden ke druhému cítit víc, nebo se mu dotyčný bude minimálně líbit a nebude se bránit případnému vztahu. ;-)

59 moje-dimenze moje-dimenze | 30. června 2013 v 15:11 | Reagovat

V každém případě je to blbost. Alespoň podle mě... :D Mám kamarádku, která se o něco podobného pokoušela a hlavně si nechtěla přiznat, že kluk, kterého si vybrala za kamaráda ji miluje. Miloval ji ještě před tím než se mu začala svěřovat, a on na kamarádství přistoupil jenom proto, že věděl, že si s ním nic nezačne a léčil si tak svůj komplex... :-x

60 Onecála Onecála | Web | 30. června 2013 v 15:24 | Reagovat

docela článek k zamyšlení. Vše je to individuální, pokud jeden cítí něco k druhému, tak už to přátelství není. Nakonec bych s tvým článkem i souhlasila.

61 mouli-e mouli-e | E-mail | Web | 30. června 2013 v 18:31 | Reagovat

Když jsem šla psát na blog.cz furt  se mi tam ukazovala ukázka na to,abych si přečetla tento článek.Furt jsem to nechávala,ale mě to tak lákalo,že jsem musela.A řeknu ti,že jsem strašně moc ráda ,že jsem si ten článek přečetla,protože i já jsem takový článek psala :)Já mám tedy svůj názor,že přátelství mezi holkou a klukem EXISTUJE :) ,ale.. tohle téma se řeší po celé zeměkouli a každý má svůj názor a odůvodnění .. takže chápu.Ale i přes to se mi tvůj článek strašně moc zalíbil :3

1,Mám tedy jiný názor :) ,ale stále se mi líbí i tvůj :)
2,Kdybych mohla natočím každý den,který se někdy setkáme jak ho trávíme atd.A ne!Ani jeden z nás spolu nechceme být.nemáme sice jiné partnery(on partnerky),ale jednou jsme byli venku a taky přemýšleli nad touhle otázkou a opravdu.Když jsme na to pomysleli,oboum se zvedl kufr,protože.Rozhodně nechceme nic víc! A to se známe už 1 rok :)  a super.

3,Ano věřím.

62 lufi-peace lufi-peace | E-mail | Web | 30. června 2013 v 19:07 | Reagovat

To video je fakt super.
Já si myslím, že se holka s klukem rozhodně může kamarádit, já sama se třeba s klukama cítím lépe než s holkama xD Ale určitě to přátelství není nikdy “čisté“, dřív nebo později se jeden do toho druhého zamiluje. Ale ta zamilovanost pak může vyprchat a pak už to zase bude jen kamarádství x)

63 zas-ja zas-ja | Web | 30. června 2013 v 19:55 | Reagovat

Přátelství mezi ženou a mužem existuje - teda aspoň já si to myslím. Mé osobní zkušenosti s tím také souhlasí. Mám spoustu kluků jako přátel a nejsou to spolužáci a ani k nim nic necítím. Už jsme o tomhle i párkrát mluvili a oni tvrdí to stejný. Věřím jim na 100%. Mám také jisté kamarády s výhodami a považuji je jen za kamarády. Máš s tím sice pravdu, ale pro mě to není nic víc.

64 Ellie Ellie | Web | 30. června 2013 v 21:40 | Reagovat

Ahoj, souhlasím s tvím článkem ale -
Mám více kamarádů než kamarádek a dá se s němi mluvit o všem jsou senzační a prosě tak a zadaný není ani jeden -.-  Tak vždycky to není jen o **** :)
A já s němi nic necítím.
Navíc moje sestra (na střední) mám mega kamaráda (nej) a prostě je s ním pořád ALE  jsou to jenom kamarádi takže se myslím že i někdy nejde jen o "to" .
ALe ve většině to tak je :)

65 Natalie/Surynka Natalie/Surynka | Web | 30. června 2013 v 23:08 | Reagovat

Určitě je to sporná otázka, ale podle mě záleží od lidí. Pokud se přátelíte s klukem, kterému se líbí určitý typ holek (a vy takový typ rozhodn nejste) a navíc je to někdo zásadový, problém by být neměl. Zase, nikdo neví, co se může stát třeba za deset let. I kdyby, tak by stejně nikdo nemohl kvíkat: Já měl pravdu, neexistuje. Pokud jsou lidi ve vztahu i nejlepšími přáteli, je to ideální. Co můžu mluvit z vlastní zkušenosti, jen to přátelství existuje. Máme společné zájmy (škola je jen jedním z nich), bavíme se o autech a blbostech, ale i o svých vztazích a rodinách a tak.   Každému se líbí úplně jiný typ lidí a sám mi řekl, že jsem jeho nejlepší kamarádka a jen kamarádka. Já to mám stejně (a víme, že jsme takoví přímí, že  být to jinak, řekli bychom to). Samozřejmě si všichni můžete myslet, že jsem naivní, zároveň by někdo při pohledu na nás asi řekl, že spolu možná něco máme (pár takových se našlo), ale my sami víme, jak to s námi je :D
Na tenhle článek mě to odkazovalo strašně dlouho a já furt nevěděla, jestli si to chci přečíst nebo ne a navíc jsem byla i dost líná. Jsem ráda, že jsem si to přečetla. Donutilo mě to přemýšlet a všechno si ujasnit (i když nebylo moc co ujasňovat). Tohle je jedno z témat, na které NIKDY nebude jednoznačná odpověď a vždycky budou dvě strany, které se budou hádat. Nepřijde vám, že už je celkem zbytečné se o tom dohadovat? Proč jen prostě nevyjádřit svůj názor a nesledovat názory ostatních? Někdo by se mohl ohradit, že tu v komentářích jen reagoval na názory toho a toho, ale jeho reakce vypadala tak, že dotyčnému vnucoval svůj názor (takových vás tu bylo víc). Ať si každý myslí, co chce. Třeba se zmýlí a třeba taky ne :-)

66 Barb Barb | Web | 1. července 2013 v 1:40 | Reagovat

Já si osobně myslím,že kamarádství skutečně existuje jen v případech,které jsi napsala. Já se bavím převážně s klukama a zvládnu s něma být kamarádka nebo spíš taková příležitostná kamarádka. Ale rozhodně nemůžu mít za nejlepšího kamaráda přitažlivýho heteráka. Ať se snažím jak chci,vždycky s tím dotyčným skončím pohromadě,když se začneme moc bavit,rozumět si atd. Můj nejlepší kamarád je můj bývalý,protože s tím aspoň už nic nehrozí :-D

67 Emily Emily | Web | 1. července 2013 v 5:42 | Reagovat

Eh, tak k tomuhle mám celkem dost co říct, protože takovéhle "přátelství" jsem zažila  hned dvě. Podle mě z dalších výjimek je ta, když spolu kluk a holka chodili, rozešli se a zůstali kamarádi. Já vím, že to tak často rozhodně nebývá, ale v mém případě se to stalo. S mým bývalým klukem jsme skoro 2 roky dobří přátelé a víme, že by nám to spolu prostě neklapalo.:)
A ten druhý případ, který u mě pořád je. Jo, ty tu sice píšeš, že když v kamarádství mezi klukem a holkou začne jeden z nich cítit něco k druhému, už to ani tak není kamarádství. A já vlastně vím, že není. Ale mám jednoho kamaráda, který je už do mě dlouho zamilovaný a já o tom vím. Já si ho jako svého kluka prostě představit nedokážu, je pro mě jen hodně dobrý kamarád, se kterým si rozumím. Samozřejmě pro mě takové "kamarádství" nedává smysl, ale když jsme se zkusili spolu přestat bavit, abychom jeden netrápili druhého, nefungovalo to.. Něco nás opět přinutilo k tomu, abychom se spolu začali bavit... No, ale to je spíše výjimečné, nebo alespoň nevím o nikom, kdo by něco takového řešil také.
O kamarádství kluka a holky si obecně myslím že existuje, ale aby bylo opravdu pevné a vydrželo, je potřeba se opravdu ujistit, že dotyčný kluk ani holka by k tomu druhé nemohli nic cítit... To je asi vše, co jsem chtěla říct, je to můj názor.:)

68 mengano mengano | E-mail | Web | 1. července 2013 v 8:54 | Reagovat

Proč "nemanželské" dvojice při představování říkají o svém protějšku - to je můj přítel/přítelkyně? ;-) Přitom o žádné přátelství mezi nimi rozhodně nejde.

Obecně si myslím, že přátelství (v pravém slova smyslu) mezi mužem a ženou nemůže fungovat. Alespoň ne nějakou delší dobu. Vždycky se to nakonec z jedné či druhé strany zvrtne. Už mám za sebou poměrně dost dlouhý kus života, tak můžu soudit :-)

69 Hayley Hayley | Web | 1. července 2013 v 12:29 | Reagovat

Já jsem homosexuální a kamarádím se jak s muži tak s ženami s mým kamarádem se známe od děctví a mohu říct že bych ho v životě nevyměnila. Máme nejlepší vztah co může mezi přáteli být. Takové ty přátelství s výhodami nepreferuji.

70 Jita Jita | Web | 1. července 2013 v 12:38 | Reagovat

Zajímavá úvaha a dobře napsaný pěkný článek, na který není jednoduché odpovědět :-P

71 Raduš Raduš | 1. července 2013 v 17:17 | Reagovat

Jsem výjimečným příkladem toho, že přátelství může fungovat. S mým úplně prvním klukem jsme se po dvou letech rozešli a již dva roky jsme nejlepší přátelé. A to myslím vážně. Oba dva máme fungující partnerské vztahy, ale i když jsme neměli, tak jsme po rozchodu už vždy byli jen nejlepší kamarádi. Některým lidem, kteří nás neznají to může připadat zvláštní. Občas se stane, že se nás někdo zeptá, zda spolu chodíme, nebo ze starých přátel se ptají, zda jsme se zase dali dohromady. Máme opravdu velmi blízký vztah, ale je to jen přátelství. To nejlepší.
Bohužel jsme teď ve fázi,kdy přátelství oplakáváme, protože přítelkyně kamaráda se stále ještě nesmířila s tím, že jsem jeho nejlepší kamarádka a jaký vztah spolu máme! Věřte, že je snad horší ztrácet nejlepšího přítele než dostat kopačky!

72 Lúmenn Lúmenn | Web | 1. července 2013 v 19:20 | Reagovat
73 lylas-wonderland lylas-wonderland | Web | 2. července 2013 v 11:07 | Reagovat

To je tak tragikomické, jak píšeš tenhle článek. Ne, že by na něm bylo špatné. Jen přesně tohle téma jsme s kluky řešili už tolikrát. Mám kamarády jenom kluky a mluvili jsme o tom, jak velká pravděpodobnost je, že nakonec jeden z nich v tom bude vidět něco víc. Bohužel mě zklamali, protože mé naivní já si myslelo, že opravdu můžeme být přátelé, ale oni říkají, že ne. Myslím si, že my ženy je opravdu vidíme jako jen nejlepší kamarády. Potřebujeme zkrátka tu mužskou náruč, co není otcovská ani našeho milovaného. Potřebujeme někoho, o koho se opřít. Já trávím s kluky čas hlavně proto, že nemám žádného bratra. Neznám ten pocit, kdy by si mě někdo rozmazloval a staral se o mě mužským způsobem, ne tím otcovským.. Muži to totiž berou tak, že mají nějaký důvod, proč s ženou tráví víc času. Vždycky v tom vidí nějaký záměr, není to jen nevinné. Samozřejmě je ale pokrytecké říct, že muži vždy pokazí to přátelství, protože oni začnou cítit něco víc, ale je to většinou tak. Je to tak, že příliš sebevědomí muži si myslí, že ten důvod, proč ženy s nimi chtějí trávit tolik času, je v tom, že je tam nějaká ta chemie. Proto si začnou paranoidně ve své mysli dělat mylné závěry a už je to v háji.. Takže odpověď zní tak, že přátelství mezi mužem a ženou existuje, ale jakmile se dostanete do "nejlepších přátel", tak už to nejde.

74 marieke marieke | Web | 2. července 2013 v 12:31 | Reagovat

To video jsem už viděla a myslím, že to ale není o kamarádství když nakonec ze všech vyleze, že jsou do těch holek zamilovaní ;-) :-D
A s článkem taky tentokrát nesouhlasím. Nebo jsem asi v menšině, ale s mými dvěma nejlepšími kamarády (už 10 let) nikdy žádné poblouznění nebylo. S jedním v poslední době přespávám v jedný posteli, když se mi v noci z akce nechce jít domů a taky nikdy nic. Takže já na kamarádství mezi opačným pohlavím bez toho, aby byl jeden zamilovaný nebo jim to jednou či víckrát ujelo a vyspali se spolu, věřím ;-)

75 marieke marieke | 2. července 2013 v 12:38 | Reagovat

Jo a pro pročtení pár dalších komentářů-s jedním bývalým jsem teď taky hodně dobrá kamarádka a už by nás nenapadlo spolu nic mít, protože takhle nám to vyhovuje víc.
Ale s těma dvěma jsem nikdy nechodila ani nic jiného. Homosexuální a asexuální nejsme, ani jsme spolu nevyrůstali. Jeden je šťastně zadaný a druhý 20 let zamilovaný do holky, která ho nechce. Já jsem zamilovaná taky úplně jinde, takže opravdu je to jen přátelství.

76 PaPája PaPája | Web | 12. července 2013 v 20:30 | Reagovat

Ale jo, je to pravda. Když se nad tím zamyslím, tak vlastně ti kluci, o kterých si troufám říct, že jsou mí kamarádi, tak k těm v podstatě něco cítím. Není to zamilovanost, ani láska, ale prostě k nim vedu sympatie a nevedu odpor, to nezapírám:).
Ošemetné téma, věc názoru, ale upřímně-příroda je prostě už taková, takové přátelství jako takové mezi dvěma nezadanými hetero asi opravdu neexistuje ;).

77 Atla Kauschimi Atla Kauschimi | Web | 13. července 2013 v 21:31 | Reagovat

Přátelství mezi mužem a ženou existuje, jistě, ale teď by se člověk dohadoval o tom, co je přátelství.

(Dle mého vždy bude jisté jiskření, ale to pro mě neznamená, že nemohou být lidé přátelé. Tak to neberu a je to pro mě přátelství i tak.)

A propo: Každy o mně tvrdí, že jsem naivní. - Možná na tom něco bude. :D

78 Rose Violent Rose Violent | Web | 3. srpna 2013 v 17:14 | Reagovat

Upřímně v to moc nevěřím. Ano, pokud je jeden homosexuál, tak ok, jinak je to dosti zrádné. Můj přítel byl do mě zamilovaný od začátku našeho přátelství, já jsem první tvrdila, že nikdy, nikdy se mi ani nelíbil takový typ kluků, jaký je přítel. Ale ups. Mezi tím, jak jsme se sblížili, chodili spolu ven a pomáhali si, tak jsem se do něj zamilovala a jednoho podnapilého večera jsem to ze sebe všechno pěkně rychle vyklopila. A vida, jsme už rok a sedm měsíců. A myslím si, že hlavním důvodem, proč tomu tak je, je hlavně to přátelství a to, že spolu o všem, ale vážně o všem bavíme. Nemyslím si, že by naše láska byla tak explozivní, že bych trvalost našeho vztahu mohla svést na to. Vztah založený na přátelství dle mého funguje lépe, protože před kamarádem bychom se styděli, kdyby šlo jen o čirou zamilovanost a nebyli bychom upřímní, alespoň já si to myslím. Takže za mě to myslím fungovat nemůže, ale stejně věřím, že jsou vyjímky. A dalším skvělým příkladem je mámin kamarád, který jí šel na svatbě s tátou za svědka. Dnes se táta s mámou rozvádějí a máma chodí se svědkem. :-D Ale našla si ho až když už se vědělo, že bude konec, tátu nepodváděla. Takže - kamarád taky rád, kamarádku na lehátku. :-)

79 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 19. srpna 2013 v 11:35 | Reagovat

Zvláštní na tom videu bylo, že ženy vlastně ve všech případech (pokud jsem sledovala dobře)zprvu odpovídaly, že to možné je. Muži už tak jednotní nebyli.  I to o tom něco vypovídá. Nečetla jsem předchozí komentáře a tak nevím jestli jsem první, kdo si toho všiml (zřejmě ne, při takovém počtu komentářů se snižuje pravděpodobnost), ale působí to, jako by ženy byli víc idealistické a muži víc, nechci použít přízemnější, ale realističtější, praktičtější.
Myslím, že takové přátelství nemůže zůstat za normálních podmínek u  pouhého přátelství.
Jednou se konal projekt v NASA, kde několik potencionálních astronautů poslali na jižní pól, na samotku, aby se zkusilo, jak budou reagovat, kdyby náhodou někdy letěli na Mars. Po několika měsících (cca 1 roce) to museli utnou, neboť tam začali spory a rozepře. V posádce se vyskytovalo několik žen.
Pak ten výzkum zopakovali za nějakou dobu znovu, ale tentokrát posádku tvořilo pouze mužské osazenstvo a proběhlo to bez problémů. Neví se čím to je, ale tím zrádným faktorem v té výpravě byla asi ženská přítomnost.
Nechci aby z toho vyplývalo, že považuji naše pohlaví za méněcenné-to ne! Ale muž a žena v tomto případě být pouze kolegové a kamarádi nemohou (ten případ je na tom, že něco přes tři roky ses měla stýkat jenom s určitou skupinou lidí den, co den a nemohla jsi nikam utéct-kam taky? Do vánice? A co teprve kdyby to bylo v tom Vesmíru?!)
I když se na první pohled zdá, že můj komentář s tvým článkem přestává souviset, nemyslím si to a tuhle zmínku potřebuji, abych mohla pokročit v komentování...
Výjimky samozřejmě existují (jak už jsi zmínila- orientace kamarádů, příbuznost...), ale když si vzpomeneš na nějakou romantickou knížku/film/ příběh/mangu :-D ...tak je zvykem tahle klišé věta: "Znají se už od ranného dětsví. Vyrůstají spolu od malička, jsou jako bratr a sestra..." a další prkotiny tohoto typu.
Někde bylo dokázáno, že muž a žena v tomhle vztahovém soužití ("znajíc se od kolíbky") si mezi sebou nevědomky vytvoří opravdu něco jako sourozenecký vztah, tudíž na nějakou intimitu bychom měli v reálu zapomenout ( bude nám to muset stačit v knížkách). Samozřejmě, kdybychom ty dva na pár let někde poslali na samotku (třeba pól XD), tak jim asi začne něco chybět a začnou si to mezi sebou vykompenzovávat XD. Z nedostatku této biologické potřeby lidi dokážou změnit orientaci (viz. věznice, vybavíš si sprchy a spadlé mýdlo, ne? XD), jsou případy, kdy dojde k incestu.
Incest je taky trošku něco jiného, ve starém Egyptě ačkoliv tam měly ženy rovnoprávnost (asi jako první a na dlouhou dobu poslední národ, až dnes a to ne všude) to bylo v rodině "normální", například Kleopatra je potomek sourozenců a její manžel byl zároveň mladší bráška (tedy potom potkala Marka Aurelia a trochu se tam "pročistil" vzduch) , ale chci říct, že pokud to opačné pohlaví chybí (myšleno většině populace samozřejmě) tak jsme schopni opravdu všeho. Většina válek se vedla také kvůli nedostatku žen v zemi. Čína si před pár desítkami let zadělala na velký problémy s tím, že bylo předností uchovávat chlapecké plody v lůnu a těch dívčích se zbavovat. Nejen, že je to hnus, ale teď ti pětadvacetiletí kluci doma žádný pětadvacetiletý holky nemají. A i lidi ve středním věku  taky musí hledat pozorněji.
Trochu to zkraťme- přátelství mezi cizím mužem a cizí ženou lze uchovávat, ale jenom za předpokladu, že  je všude dostatek lidí (potenciálních partnerů a kamarádů stejného pohlaví) a taky jestli neexistují nějaké "postranní" úmysly. A protože pánové v určitých situacích nemyslí mozkem, můžeme se tu akorát dohadovat o tom, jestli by to bylo možné, či nikoliv :D

80 emmanescence emmanescence | Web | 30. srpna 2013 v 2:21 | Reagovat

víš, můj nejlepší přítel je heterosexuál a docela nadrženec - prostě puberťák, a naše vznešené dialogy často končí rvačkou (to berte s rezervou. pořád jsem holka a holky se nebijou), ale nikdy, nikdy v tom nebylo nic erotického. jsme zvláštní duo. většinu společného času trávíme tím, že pronášíme sarkastické poznámky na adresu lidí kolem a navzájem si nadáváme. jemu do očí řeknu, že je kokot, ale ještě jsem neslyšela nikoho, kdo by o něm přede mnou řekl křivé slovo a nesetkal se s mou zuřivou obhajobou. v těch prokouřených obědových pauzách se skrývá určitý druh štěstí. miluju ho, ale neshledávám ho sexuálně přitažlivým. je to vzájemné, řekla bych, a to je myslím ono přátelství mezi mužem a ženou - no, teď jsem si dost přilepšila. do zralé ženy mám daleko.

81 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 6. září 2013 v 8:05 | Reagovat

No, jednoduché to určite nie je. Zvyčajne sa hovorí, že hoci žena dokáže brať muža len ako kamaráta, tak muž ženu len čisto ako kamarátku nie. Ale myslím, že skutočne existuje aj kamarátstvo, kde ani jeden nemá postranné úmysly.
A zase, musím sa priznať, že som už rok a pol vo vzťahu s mojim predtým najlepším kamarátom. :D
A viem aj o pár kamarátoch opačného pohlavia, ktorí by ma najradšej nemali za "len" kamarátku...Ale naopak aj o takých, ktorí si so mnou vzťah nejako predstaviť nevedia. Ale zase, vzťah a sex sú tiež dve rozličné veci a to, že by chalan s nejakou holkou nechcel chodiť, neznamená, že by s ňou rád nerobil niečo iné, ak by si dala povedať, no nie?
S tými kamarátstvami je to nepochybne zložité a zrejme to najviac tak či tak závisí len na konkrétnej osobe a jej povahe. Ale  rovnako sú na tom aj kamarátstva s rovnakým pohlavím no rozdielnou orientáciou :D

82 Scratilove Scratilove | E-mail | Web | 25. října 2013 v 9:45 | Reagovat

Já osobně na to přátelství věřím, třeba bych se chtěla kamarádit s klukem, protože kámošky-holky bývají mrchy a taky bych se ho mohla ptát na různé názory a tak. Vzniknout by to mohlo třeba tak, že spolu chodí a až se rozejdou, tak se kámoší. Kamarádím se např. s bratranci atd. Jinak hezká úvaha, vidím kolik vyvolala komentů :-D

83 Kačíí Kačíí | E-mail | 27. října 2013 v 14:03 | Reagovat

Neni možné. U mě to skončilo tak, že mi bylo 15 jemu taky. Byl to nejlepší a krásný kamarád. Ale pak se na mě furt začal furt dívat. Až asi po půl roce jsem na něho klidně řvala a on v půlce věty mě začal líbat. Pak se mi  začal omlouvat že na mě vyjel ale ja jsem se jenom usmála a začala jsem ho líbat.. až jsme nakonec skončili v posteli a já přišla o panenství. Drželi jsme to v tajnosti, nikdo o tom nevěděl.Před přáteli a tak jsme byli "přátelé" ale v soukromí jsme se líbali.bylo to krásné.. a tak to děláme do těďka, je to sranda.....

84 AndyOnbekend AndyOnbekend | E-mail | Web | 13. prosince 2013 v 23:43 | Reagovat

máme na to stejný pohled, až teda na kamaráda s výhodama, to se mi jednou zvrtlo, no.
Myslím si, že když je holka a kluk kamarád, oba jsou hetero, tak že jeden z nich je prostě ten, co by chtěl víc.
Mám bohužel obavy že mám spoustu kamarádů kluků, moje úmysly jsou čistě kamarádské, ale jejich už asi míň, proto na jednu stranu chápu, proč přítele znepokojují ti mí "kamarádi", ikdyž mě se při pomyšlení na víc než nákupy, jídlo, nebo diskotéky taky zvedá žaludek. Haha. Trefně napsaný.. Jediná osoba o který měl správný mínění byl ten kamarád s výhodama, pfch, nesnáším tělesnou přitažlivost, kdo jí proboha vymyslel? Nám zadanejm by se to mělo vypnout, aby nás to nerozptylovalo :D

85 Mad Dragon Scientist Mad Dragon Scientist | E-mail | Web | 27. prosince 2013 v 22:08 | Reagovat

Čistý přátelství mezi mužem a ženou existuje. Jsem muž mám jak kamarády, tak kamarádky. Ve třídě, na kroužku, k žádný spolužačce žádnou touhu necítím a můžu si bejt jistej, že ani ony necítí nic ke mě. Některý kámošky z jinejch ročníků na škole, ty mě obdivujou a u některejch tedy nejde o čistý přátelství; ze strany některejch mejch faninek jde o něco víc :)

86 Domča Domča | E-mail | Web | 5. dubna 2014 v 16:31 | Reagovat

Přátelství a kamarádství je to samé. Buď to je přítel i kamarád, nebo není ani jedno, jde pouze o slovíčkaření;)

O tomhle tématu toho bylo řečeno už celkem dost řekla bych. Můj názor je: Jsem holka a mám o jednoho přítele víc než mám přítelkyň. Kluci jsou totiž jako kamarádi v mnoha případech lepší než holky. A ano jsou to přátelé, kteří by mi v těžké životní situaci podali pomocnou ruku. Ale! jestli považuješ za překážku v přátelství s klukem, byť jen sexuální představy z obouch či jen z jedné strany, radiím ti dobře, nezačínej se kamarádit s klukama radši vůbec...Přátelství mezi klukem a holkou je vždy i přesto, že nejsou partneři protkáno nějakým chemickým, čili sexuálním podtextem, jinak by o sebe ti dva ani nezakopli. Jsem asi chlap, ale nedokážu se bavit s někým, kdo by se mi aspoň trošku nelíbil, nebyl mi sympatický svým charismem a hlavně mi nevoněl...Jakmile mi někdo nevoní ať už je to kdokoli, klidně i holka, nesedí mi jeho osobní vůně, dávám od něj ruce pryč, protože to není nic pro mě a podle mého gusta. Vím tak, že ani jako přátelé bychom si neměli vůbec co říct u kluka, natožpak jako partneři...Musím však dodat, že doteď nám okolní lidé nevěří, že jsme jako kamarádi spolu nic neměli. Někdy si říkám, že mě mají za děvku. Každý den venku s jiným kamarádem...To už pak chodíme ven jen po večerech, protože i klukům to vadí jak si je jejich kámoši nemístně dobírají. Někdy si z nich už dokonce i střílíme, vezmeme schválně za ruku, obejmeme se a jen se jim tlemíme:D  Nikdy jsme spolu sice fyzicky nic neměli , ale do naších hlav nám už nikdo z ostatních nevidí... Ostatně, co se nestalo, to ani neexistuje, představy si může mít každý jaké chce, od toho to jsou přeci jen představy;)Na tom co si představujete a s kým, vůbec nesejde. To by tady na světě už podle mých představ bylo pěkné množství mrtvých lidí, když se někdy naseru a podobných dalších kousků... Navíc, teď mluvím k holkám v partnerském vztahu: Jestli si myslíte, že váš kluk si v sexu představuje jen vás, tak se šeredně pletete a jste pěkně naivní....Nechte mluvit a konat samotnou matku přírodu a jděte stranou, nestarejte se jí do toho, ona ví sama nejlíp, co dělá.

87 Sayuri-hime Sayuri-hime | Web | 13. června 2014 v 21:22 | Reagovat

Podle mě přátelství mezi mužem a ženou je možné. Zároveň si však myslím, že dlouho nevydrží, neboť většina lidí si myslí, přestože tvrdí opak, že čisté přátelství mezi mužem a ženou neexistuje.
Už tento postoj přátelství mezi opačnými pohlavími ovlivňuje. Nikdo nechce neustále slyšet narážky, jak spolu něco mají atd. Jen opravdu silná osobnost to dokáže vydržet.
Takovým kritickým bodem je dle mě, když si jeden z dvojce najde partnera. Partnerovi se jen těžko vysvětlí, že spolu nic nemají, a že jsou jen přátelé, a tak dobře si rozumí jen díky dlouholetému přátelství.

88 davidov davidov | E-mail | 22. února 2017 v 22:32 | Reagovat

Kamaradství neexistuje..nikdy a za zadných okolností..prostě nelze..vzdy to skonci v posteli,,nebo absolutní lhostejností jeden k druhému .žena a muž nemají moc společného,,to jediné co je pojí je sexuální touha a ta odráží uplně vše..vše řídí na celém světě a vše jí člověk podřizuje..Nechápu tady ty plky nějakejch školáčku co si pletou známý a spolužačky a buh ví co ještě s opravdovým kamaradstvím...je to hloupost,,jen se pro tento vztah musí nalézt zcela jiný a né tak zavádějící název..proč ženský jsou nejradši v chlapské společnosti??proč se chtějí kamáradit s chlapama??..protože jsou od přírody vcelku nemožný,sami nic neumí vymyslet či podniknout,,jen  kafrat,pomlouvat a nebo si stěžovat.samo jsou jich pár co jsou uplně skvělý,,ale těch je hrozně málo.proto raději paří s chlapama a myslí si jak jsou vítané z čistého kamaradství.Ti je zase berou že mají vedle sebe  něžný element a jinak se k nim i  chovají..když pak přijde do tuhého vždy po někom někdo časem vyjede,at už jsou na výletě,na pařbě,v hospodě,,prostě tak kde se schází smíšené skupiny,,vždy a za všech okolností to tam jiskři a myslenkam je každý tam kde má být,,ale určitě si nikdo neříká,,(ty vole ta je fajn,,s tou by se počítaly rovnice.ta je skvělá)...A pokud se myslí takový to povrchní přatelství jak máme skoro všichni..tak ano takové existuje,,takových ruzných přatelství,od vidění,z oslav,školy,manželky od známých a kámošu tak toho je fura,,,,ale niterní kamaradství,,oduševnělé,tak že spolu trávíte času jak partneři,,jezdíte,dovolujete si chlastáte apod..tak jak to dělaj nejlepší kamarádi,,, takové není a nemuže ani být..to by museli bejt jinak orientovaní,,anebo uplně asexuální.to je obrovský rozdíl a kdo praví opak tak ani neví o čem je řeč a je  blbbej jak tady většina přispevku...to ta chytrá holčina měla na mysli když psala tady ten článek... :-? :-?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
-
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
-
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.



©2011-2015