Zkažené maso, zkažené ovoce, zkažené děti

30. srpna 2012 v 8:00 | hogreta |  Já, názory a úvahy
Prý je dnes už zkažené úplně všechno. Jídlo v supermarketech, vzduch, který dýcháme, lidé kolem nás. A děti. Ty jsou prý zkažené úplně nejvíc.

"Když já jsem byla v jejich věku, hrála jsem si s barbínkama, a ony se ve dvanácti letech líčí!"
"Když mi bylo stejně jako jim, běhal jsem po venku a lezl po stromě, a ony sedí u počítače!"
"Už i můj šestiletý bratranec sedí u počítače, zatímco já jsem v jeho věku uměl vykuchat slípku!"
"Tohle bych si já k staršímu člověku nikdy nedovolil!"
"Takové malé to je a už to má cigaretu v puse!"
"Já v deseti nevěděla, jak jsem přišla na svět, a dnešní desetiletí už vědí o sexu více než dospělí!"

Člověk má pocit, že jsou děti jiné. Já si však nemyslím, že by se mentalita dětí nějak změnila. Spíš už žijí v trochu jiném světě.


1. "Když já jsem byla v jejich věku, hrála jsem si s barbínkama, a ony se ve dvanácti letech líčí!"
Nevím, kdy jsem poprvé vyšla ven nalíčená, pravda, že ve dvanácti to nebylo. Nebylo to asi ani ve třinácti. Na základní školu jsem se šminkami nemohla, protože jinak by si mě zástupkyně ředitele vzala na záchod a obličej by mi mýdlem důkladně umyla. Možná jsem si nehrála s barbínkama, s plyšákama ale rozhodně. Dnešní dvanáctileté slečny už se většinou líčí. Asi není nejlepší, že si člověk snadno splete dvanáctiletou holku s osmnáctiletou, ale neviděla bych to zase tak tragicky. Každá slečna se chce líbit, a dvanáct je dost citvlivý věk. Když si koupíte časopis určený pro tuto věkovou kategorii, pak už z obálky na vás zírá namalovaná holka. V časopisu pak najdete tisíce návodů na to, jak se líčit a jak zhubnout. A spousta slečen se v tomto období začne svým zevnějškem trápit - a tím myslím opravdu trápit. A pokud se tím, že se nalíčí, této slečně zvedne sebevědomí a bude si připadat pěkná, pak proč ne. Upřímně si myslím, že i ona pak přijde domů a ty bárbínky si vytáhne, jen to nepřizná okolí. A upřímně si myslím, že až ji přejde tohle období, třeba za pár let, tak znova zváží, zda líčení potřebuje a často to pak velmi omezí.

2. "Když mi bylo stejně jako jim, běhal jsem po venku a lezl po stromě, a ony sedí u počítače!"; "Už i můj šestiletý bratranec sedí u počítače, zatímco já jsem v jeho věku uměl vykuchat slepici!"
Myslím, že i dnešní děti chodí ven, a pokud narazí na strom (což je v městě dost obtížné), tak si na něj vylezou. A že sedí u počítače? Sedí. A je to tak špatné? My zase seděli u videoher, což mi lepší nepřipadá, jiní zase seděli u televize, což také není o moc lepší. Ale je ten počítač opravdu tak špatný? Myslím, že pokud tomu rodiče dají nějaký řád a určí jasné pravidla, tak to zase tak špatné není. Je to způsob, jak se dítě zabaví a také se tím něco naučí. Kdo dnes neumí s počítačem, nachází práci dosti špatně. Pokud má dítě počítač doma a občas na něj může, získá kladný vztah k výpočetní technice a nebude se bát, jako například naši rodiče, na něco kliknout. Když potom budou pracovat s počítačem ve škole, budou mít oproti těm, co mají počítač zakázaný, značnou výhodu. A že my v jejich věku uměli jiné věci? Uměli, protože jsme je potřebovali. Dnešní děti nebudou potřebovat "kuchat slepice", budou potřebovat umět s počítačem. A budou potřebovat úplně jiné věci.

3. "Tohle bych si já k staršímu člověku nikdy nedovolil!"
Já možná ne. Vy možná taky ne. Ale vzpomeňte si na děti, které jsme jako děti potkávali. Na zastávkách autobusů, na lavičkách v parku, ve školách. Opravdu tam nebyl nikdo, kdo by si "to" klidně dovolil? To mezi nimi opravdu nebyl žádný nevychovaný spratek? Jistěže byl. V každé generaci jsou nevychovaní spratci. Nemyslím si, že jich je nyní znatelně víc, jen si jich více všímáme. Ale i v dnešní generaci dětí je většina slušně vychovaných.

4. "Takové malé to je a už to má cigaretu v puse!"
Ruku na srdce, kolik kouřilo vašich spolužáků ze základní školy? Kolik spolužáků se už ve třetí třídě chlubilo, že kouřili za školou? Vážně si myslíte, že dříve měly děti k cigaretám odpor? Tady jde jenom o to, jestli se k cigaretám dostanou. Když se k cigeretě v partě dětí dostane desetiletý kluk, vykouří ji. Pokud by se v partě dětí dostal desetiletý kluk k cigaretě před padesáti lety, vykouřil by ji zrovna tak. Není to o tom, že by děti byly hloupější, děti jsou pořád stejné. Jen nyní kolem sebe mají více lákadel, v dnešní době se k zakázaným věcem dostanou snadněji. A zakázané ovoce nejlépe chutná. A stejně tak chutnalo i kdysi.

5. "Já v deseti nevěděla, jak jsem přišla na svět, a dnešní desetiletí už vědí o sexu více než dospělí!"
A to je špatné, že jsou dnešní děti více informované? Není lepší, když dostanou správné a pravdivé informace brzy, než aby se takové věci dozvídaly z nějakých "mýtů" od stejně starých spolužáků? A z dvojsmyslných reklam v televizi? Já myslím, že je dobře, že jsou tyto informace tak dostupné, mladí lidé alespoň nemají v hlavě maglajz. A nemyslím si, že informovanost v téhle oblasti přispívá tomu, že děti začínají žít pohlavním životem brzy, v minulosti mívaly ženy děti mnohem dříve. Spíš si myslím, že se takhle alespoň dozvědí o antikoncepci, dozvědí se o tom, že existují různé pohlavní choroby a tak. A dokáže se bránit, kdyby bylo zneužíváno. Rozumné dítě si na určité věci počká - a je jedno, jestli nyní nebo kdysi. A že o těchto "určitých věcech" vědí? Tak ať vědí.


Ne, nemyslím si, že jsou dnešní děti zkaženější. Jen mají jiné prostředky a jiné možnosti. To však neznamená, že když jsou jiné, tak jsou automaticky špatné. Je jen na rodičích, jestli své děti dokážou vést správným směrem tak, aby měli čisté svědomí a vychovali z nich čestné a rozumné lidi. A správný směr nemusí být vždy ten, který byl správný před několika lety.
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Infinity Infinity | Web | 30. srpna 2012 v 9:05 | Reagovat

To je skvěle napsané a naprosto s tebou souhlasím. To, že jsou děti dnes zkaženější jsou jen předsudky. :)

2 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 30. srpna 2012 v 9:29 | Reagovat

U té jedničky - ano, to říkám taky, protože je to pravda. A nemyslím si, že je vhodné, aby se dvanáctiletá holka líčila. Jednak si začne rozežírat obličej už od malička, protože dvanáctiletá holka asi kvalitní kosmetiku mít nebude, ani NA ní mít nebude a ani nebude vědět jaká to je a jednak by se neměla od malička učit, že je nejlepší vypadat jako kurva, protože si nemyslím, že ty mladší to dělají kvůli pocitu, že se líbí samy sobě, ale kvůli pocitu, že se budou líbit klukům. Mám třináctileté sestřenice a s těmi to mlátí úplně nepředstavitelně. To, co ony řeší...fůůů...to jsme opravdu neřešily ani na střední škole.
A cigarety taky - první kouřící spolužáci se u nás objevili v sedmé a osmé třídě a i tak bych řezala všechny kuřáky.
Ale ohledně toho počítače - nemyslím, že je vhodné kritizovat někoho za jeho záliby. On se určitě i dnes najde někdo, kdo rád leze po stromech a sportuje, akorát že počítače jsou dostupné a rozšířené, takže se najde i spousta těch, co mají jako zálibu je. Dřív zase každý čuměl na televizi no. S počítačema rozhodně souhlasím s tebou.

3 Margharret. Margharret. | Web | 30. srpna 2012 v 10:09 | Reagovat

Souhlasím téměř se vším.
Já jsem se osobně začala líčit už ve dvanácti letech, ale na naší škole to bylo běžný. Většina mých spolužáků se stala závislými kuřáky asi v šestý, sedmý třídě.
Neřekla bych, že se děti nezměnily, ale že věková hranice toho všeho "rebelování" se značně posunula k mladším dětem, snaží se být dospělými ještě dřív, než jejich rodiče na to kdy pomysleli.

4 Miška Miška | Web | 30. srpna 2012 v 10:38 | Reagovat

Tu poslední větu u odstavce s barbínkama si napsala strašně, ale strašně dokonale. (A upřímně si myslím, že až ji přejde tohle období, třeba za pár let, tak znova zváží, zda líčení potřebuje a často to pak velmi omezí.)... Máš naprostou pravdu, když mi bylo dvanáct, měla jsem make-up, lesk na rty, tužku na oči, no kdyžtak se můžeš podívat tady na fotografii - http://mrsmishell.blog.cz/1102/kdyz-se-miska-nudi (3. fotka)... Dnes vyjdu ven s řasenkou, ale spíš úplně nenamalovaná. Cítím se víc NADřazená k lidem, kteří se trápí tím co si vezmou na sebe a že se jim rozmazal make-up. Další skvělý článek.:)

5 Tabitha ren Moore Tabitha ren Moore | E-mail | Web | 30. srpna 2012 v 11:05 | Reagovat

Každá gegenarace si myslí, že je lepší než ta po nich, když vidím některé důchodkyně, jak remcají..i v jejich generaci byli sígři, co kradli, byli sprostí a podobně, občas, když poslouchám, co vyváděl můj otec..každá generace je generace grázlíků, protože každý má období, kdy dospívá a to se nevyhne žádné generaci.Je fakt, že tu dnešní ovládá technika... taky jsem měla doma počítač, ale chyba dneška je v tom, že rodiče to neřeší.Já když jem seděla u počítače déle, jak 2 hodiny, otčím mě vyloženě chytil za límec a vykopl mě ven, někdy jsme domů nesměli pár hodin ani páchnout, aby jsme byli na čerstvém vzduchu.Líčení,jo každá  mladá slečna se chce líbit, ale v dnešní době, kdy je perverze vyloženě otevřnou a všudypřítomnou (dřív sice taky, ale holka,co se pod osmnáct líčila byla hned, jako pěst na oko) je to podlemě špatně. Já se začala líčit snad až v patnácti a jen oči... Cigára znají děti od doby, co je u nás víc spopularizovali staré filmy, tehdy kdo nekouřil, jako by nebyl, protože se nevědělo o škodlivost... takže ,to že děti kouří, bych až moc neřešila.. o tom sexu, souhlasím a zároveň ne, jasně, je dobré, že jsou informovaní, ale až moc rychle se dík tomu ženou do sexu, často bez toho aniž by tušili, že se mají chránit a pak je tu hora patnáctiletých matek. Kdysi sice taky, ale kdysi bylo běžné dívky provdávat v patnácti, což dnes není a taky dnes už neřádí tolik nemocí, které dřív polovinu narozených dětí zabilo... ale jinak hodně dobrý článek....

6 Jimmy Mindfucker Jimmy Mindfucker | Web | 30. srpna 2012 v 11:17 | Reagovat

K prvnimu bodu, ve třinácti mě zvali pětadvacetiletí chlapi na rande, protože jsem skrze líčení a celkově to, že jsem vypadala starší a měla i takové názory, vypadala na 20. Je to prokletí, to si ty holky neuvědomujou!

Jinak máš ve všem naprostou pravdu- a třeba ty cigára, v té době to bylo ještě horší v tom, že nikdo nevěděl o škodlivosti. Děcka kouřily o sto šest a měly to daleko přístupnější, než teď..

7 Ivon Ivon | Web | 30. srpna 2012 v 12:30 | Reagovat

Líbí se mi ta poslední věta, kterou napsala Margharret. Já si třeba nedovedu představit, že by mě naši pustili ve třinácti na diskotéku a byla bych tam do tří do rána. Tady u nás je tohle už běžné i u mladších. Člověk si tam pak připadá jako stařenka a jen zírá na ty malé holky, jak se lísají ke klukům i dost přes 20 a chovají se často jak lehké děvy. Mě by tohle prostě nenapadlo dělat ani dneska. :D Navíc, je to docela koledování o průšvih. Nevím, já jsem vděčná za to, že jsem si užila dětství a neměla potřebu si hrát na dospěláka. :D

8 Hotaru Hotaru | Web | 30. srpna 2012 v 12:40 | Reagovat

Ani ja veľmi nemusím moralizovanie či už mojej alebo staršej generácie. Áno, doba sa mení, moji rovesníci mali svojho času tamagotchi, dnešné deti majú iPhony a neviem čo všetko možné ALE - je jedna vec, ktorá sa podstatne líší, prístup rodičov k deťom a tiež aj celkovo spoločnosti.

Doma si rodičia povedia, že dieťa má vychovávať škola, v škole zase opačne - pravda je však taká, že s dnešnými deťmi chce každý jednať ako so seberovnými a ako s kamarátmi a tak to podľa mňa proste nefunguje. Moji rodičia boli a doteraz na mňa sú prísni a nemyslím si, že to bolo na škodu, je proste vidno, že som ich dieťa a oni moji rodičia, vzájomne sa rešpektujeme atď atď, ale už som odbočila ako to mám vo zvyku :D Pointa - väčšina rodičov nepristupuje k deťom tak ako by mali a z detí sú samorasty. Áno, aj kedysi boli nevychované deti ale dnes je ich kvôli takémuto prístupu rodičov ďaleko viac.

Rovnako by rodičia mali dohliadnuť na to, čo ich deti za tým počítačom riešia a trošku ich obmedziť, aby radšej išli von, počítaču si dosť užijú v práci a počas VŠ, až im to bude liezť na nervy a hlavne nechápem mladšie osoby na všelijakých zoznamovacích a blogovacích serveroch, drvivá väčšina z nich naozaj nemá svetu čo povedať prostredníctvom blogu a len zbytočne zahlcuje kyberpriestor (česť výnimkám, ktorých je ako šafranu ale ich tvorba za to stojí za to).

Čo sa týka tých informácií okolo sexu - je fajn, že nežijeme v temnej dobe a deti majú dosť informácií ale nezvyknú sa k ním dostať zrovna vhodnou formou. Schvaľujem všelijaké odborníkmi spísané múdre knihy o sexe a dospievaní, ktoré vekovo primerane všetko vysvetlia, to na akých stránkach sa deti často ocitnú a nie vždy zrovna nechtiac už schvaľujem menej. Ale to tu tiež bolo vždy, len sa bolo k tomu pornu ťažšie dostať :D

Absolútne však nesúhlasím s prvým bodom. Nie je v poriadku aby sa 12ročné dievčatá líčili, to už im rovno pripevnime na krk ceduľku pedofilom vstup povolený... Netvrdím, že s líčením experimentovať nemôžu ale aby bolo každodenne nalíčené, lol whut? O takých časopisoch si tiež myslím svoje a najradšej by som ich predaj obmedzila len pre tých, čo majú občianku :D

9 Tokiohotel-svk: Popcorn Tokiohotel-svk: Popcorn | Web | 30. srpna 2012 v 12:48 | Reagovat

súhlasím s [8]:.

podľa mňa nikdy nie je problém v deťoch (málokedy) ale v rodičoch. keby ma mama vychovávala inak, flákala by som sa po vonku s bohvie kým a možno by som dnes už mala 5 dieťa :D

dnes je rodičom omnoho ľahšie posadiť dieťa za pc aby mali od neho pokoj a nekontrolujú ho. tak isto je to dnes aj s rozprávkami. často sú nie veľmi vhodné pre malé deti ale rodičom to je jedno, len nech majú pokoj.
kedysi boli počítače videohry a pod. ok. ale aj tak som bola 90% voľného času vonku. všetko je len na tom ako vedú dieťa rodičia. sú športy, kluby a plno iných možností, stačí len vysvetliť decku čo a ako.
k tomu sexu.. ja nehovorím, že dieťa nemá spoznávať čo a ako. ale malo by sa ísť na to postupne a s istým ,,citom". a ďalšia vec myslím že tak či tak si to tie deti zistia tak im to dovysvetľovať alebo pod. (tu je ďalší bod, kde by si rodičia mali dať pozor kde behá ich dieťa na nete).

a k líčeniu 12tiek. ha ha, keby som v 12tich došla za mamou s make-upom a linkami od nosa k čelu tak mi asi tú fasádu zmyje raz dva. práve pre to že ,,doba sa zmenila" by si na toto mali dávať pozor baby. vôbec tam nejde o tom aby sa páčili sebe, chcú len upútať okolie. to je síce fajn ale presne ako napísala Hotaru. potom sa ľudia divia, že sú prípady znásilnenia, pedofília a že v 13tich pobehujú baby s bruchom, keď ich rodičia nechajú tak a chovajú sa k nim ako k seberovným. musí tam byť autorita aj úcta k rodičom, inak by to nešlo a decko by vyliezlo rodičom aj na hlavu.  to isté je aj k téme ,,toto by som si ja nedovolil k staršiemu človeku". mňa vychovávali, že keď môžem a viem, mám pomôcť. preto hovorím, ak rodič vychová správne dieťa, môže byť doba aká chce, decko bude normálne.

10 Hotaru Hotaru | Web | 30. srpna 2012 v 13:00 | Reagovat

[9]: Agreed, kebyže na mňa nie sú prísni, kto vie, či by som neskončila ako niektoré moje dobre vyžité spolužiačky zo strednej :D

Pamätám si tiež doby keď som bola len veľmi jemne nalíčená, veď to boli len fukken svetlé strieborné tiene trochu na hornom viečku (nie až po obočie ako to dnes môžeme vidieť :D) a mame to nevadilo ale otec ma poslal to zmyť :D

Keďže som mala doma 2 starších súrodencov, mali sme doma odjakživa počítač plný všelijakých hier, hrávala som ich zčasu na čas, zvlášť keď pršalo ale ináč som pobehovala vonku. Som rada za destvo bez FB a pod.

+ myslím, že niečo trošku záleží aj na jedincovi a ako sa dá/nedá strhnúť davom.

11 Tokiohotel-svk: Popcorn Tokiohotel-svk: Popcorn | Web | 30. srpna 2012 v 13:05 | Reagovat

[10]: a tak dá sa žiť aj trz bez FB vlastne on je myslím od 15tich až, to len dnes sú také klamy že človek ,,má" viac rokov :D ale ok, aj n FB sa to dá kontrolovať kým tam hrá len hry, dá sa to prežiť. veľa detí z nášho tímu má napru FB ale vidím, že tam hrajú len hry a stále ich vidím behať u nás pred telocvičňou chvalabohu.

A niektoré deti od nás držia tak skrátka že ani FB nemajú, majú len jednoduchý mobil a pod. za to niektoré ešte aj na sústredku majú .. jak sa tomu nadáva -.-* nvm si spomenúť.. :D niečo ako malý playstation :D no to je fuk, proste des.

ja som sa maľovať začala asi až v 8-9 ročníku na ZŠ a aj to len tiene a v 9 linky a tak (som bola ťažká rockerka predsa :DD) ale hej záleží aj na jedincovi, ale aj tomu musíš vštiepiť nejaké základy, aby vedel čo a ako myslím. nejde tak ani o okolie vonku ale o okolie čo má doma. (napr mama zakáže, otec povolí, to je najhoršie, lebo dieťa keď niečo bude chcieť, pôjde za tým rodičom, čo mu všetko dovolí a pod. alebo babka mi dá sladkosť mama nie, tak jasné že pôjde inam. u nás to bolo čo povie mama, to tak aj bolo a tým to haslo.:))

12 Hotaru Hotaru | Web | 30. srpna 2012 v 13:12 | Reagovat

[11]: Žiť sa dá ale bála by som sa,že premeškám nejakú dôelžitú VŠ informáciu T_T Preferujem ináč ICQ, teda qip :D

To mini PS má aj moja sesternica, neviem na čo jej to je keď má vlastný dosť výkonný komp - čo by som ja za to dala môcť tam pekne bez sekania hrať hry :DD + nehovoriac o tom, že býva na predmestí vo veľkom rodinnom dome s veľkou záhradou - ja som tam žila do 6tich rokov a bolo to tam parádne ani teraz by mi tam nevadilo bývať vlastne :D Len by mi vadilo, že všetky obochdy a kamarátov mám v druhom meste a musela by som dochádzať ale tak...detail :D aj teraz bývam dosť mimo :D

U nás sa naši nezhodli úplne vždy ale čo nepovolil jeden, nepovolil ani druhý, zase v tom tomto sa navzájom rešpektovali, takže to bolo ok.

13 Zprávař gms Zprávař gms | Web | 30. srpna 2012 v 13:41 | Reagovat

Naprosto s článkem souhlasím. VŽDY to záleží na rodičích, jak svoji ratolest vedou a usměrňují. Bohužel, v dnešní době rodiče nemají na své děti tolik času a NEVĚNUJÍ se jim tolik, jako dřív. Musejí stále více a víc pracovat, aby uživili rodinu (kvůli neustálému zdražování) a to se pak projevuje na času stráveném v práci a doma. Je to škoda, ale pokud to takhle půjde dál, bude to stále horší v tom smyslu, že na děti nebudou mít už žádný čas, proto se začnou "vychovávat" sami, což bude začátek konce, což už v podstatě nastává. Řekněte sami - kolik času jste VY strávili kdysi s rodiči a klik času s rodiči teď tráví dnešní děti?

14 Gabrina Gabrina | Web | 30. srpna 2012 v 18:36 | Reagovat

Nejhorší je, že k těm cigaretám a jiným věcem jako o líčení v časopise se dozvídají díky dospělým. Kdo myslíte že píše články do časopisu pro třináctileté? No dospělí lidé kteří pak mimo práci kecaj o tom jak jsou děti zkažení.

15 Tess Tess | E-mail | Web | 31. srpna 2012 v 19:15 | Reagovat

Souhlasím. Já mám teď 12, ale vůbec se nelíčím (maximálně nějaký ten lesk na rty a řasenka, a to jen např. pokud si jdu pro vízo) Ale pokud mám na obličeji nějaký velký strup nebo tak, trochu to zamáznu make-upem - to snad není takový hřích. Ale zase to nevidím tak zle, jak to vidí ti, co tohle řeknou. Holky ze třídy se sice líčí, ale nepřehání to. Kouření? To nikdo z nás nemá rád. A o sexu se u nás nebavíme, ale pokud ano, s rozumem. Možná to bude tím, že gympláci to mají v hlavě v pořádku.

16 Čerf Čerf | Web | 1. září 2012 v 13:26 | Reagovat

Nedávno jsem četl kdesi v Tacitovi, jak jsou "dnes" děti strašné, ničeho si neváží. Tak si říkám, že když to řešili už staří Římani a po nich všechny další generace, tak to asi bude úplně normální :-). Podstata zůstává stejná, mění se jen forma.

17 Natty* Natty* | Web | 6. září 2012 v 15:57 | Reagovat

ahoj ;) nevím jestli si přečteš můj komentář ale chci ti něco říct.. je normální že se děti ve dvanácti malujou (akné,na to mají aspon korektor, a minimum řasenky...) kouření je normální, to my říká i mamka že v dospívání OK a hlavně mě zarazil ten sex!!! :OO A TEN SEX! :DD MAMKA MI O TOM SAMA ŘEKLA KDYŽ MI BYLO 10 TO JE SNAD NORMÁNLÍ NE?! A MY JSME SE TO UČILI V ŠESTÝ TŘÍDE ÚÚÚPLNĚ DO DETAILŮ! :D tenhle článek se mi zdá.. zbytečnej.. stejne s tim nic nenaděláš.. máš jinak pěkný články promin:.. kolik ti vlastně je? ty tohle neděláš? :D sorry.. nemám ráda slušný holčičky..

18 hogreta hogreta | E-mail | Web | 6. září 2012 v 16:15 | Reagovat

[17]: Ahoj Natty, četla sis ten článek pořádně? Nebo jsi přečetla jen nadpis a věty v uvozovkách? :) Kdyby sis přečetla článek celý, určitě by si věděla, že se naopak mladých lidí zastávám. Píšu, že je DOBŘE, že jsou mladí lidé informovaní v oblasti sexu. A že z líčení ve dvanácti letech bych nedělala tragédii. Přečti si článek ještě jednou a myslím, že se mnou budeš souhlasit:).

Kolik mi vlastně je? Teď v září mi bude 21. A co jestli nedělám? Jestli se líčím? Někdy jo, někdy ne, podle nálady. Když mi bylo dvanáct, nelíčila jsem se. Když mi bylo patnáct, líčila jsem se až přehnaně. A v sedmnácti jsem se nelíčila vůbec. Snad jsem ti odpověděla na tvé otázky:).

19 Natty* Natty* | Web | 6. září 2012 v 17:17 | Reagovat

hm.. dobře no tak sorry ty voole :D
:OO děláš si ze mě p*del? :DD 21? na krasna.cz vypadáš tak na 17 ale tady v designu tak na 13.. :DD nic protí víš co :)

20 hogreta hogreta | E-mail | Web | 6. září 2012 v 17:23 | Reagovat
21 Otome Otome | E-mail | Web | 6. září 2012 v 19:08 | Reagovat

Strašně pravdivý článek

22 C C | Web | 8. září 2012 v 20:27 | Reagovat

Skvěle sepsanej článek. Je ale pravda že momentálně je jiná doba, a jiný možnosti, ale mně dnešní děti přijdou hodně zkažený. Sice mezi ně nejspíš patřím, ale už jsem se s nima naučila tak žít, že to ani nezaregistruju :). Beru to jako normální věc.

23 Pralinka2 Pralinka2 | 19. října 2012 v 19:14 | Reagovat

Máš tam otázku "Ruku na srdce, kolik kouřilo vašich spolužáků ze základní školy?"
Na to bych měl odpověď: Když jsem chodil do DEVÁTÉ třídy, tedy kolem 14-15 let, tak ze 30 lidí ve třídě jeden kluk kouřil veřejně, další asi dva se s tím schovávali. Zbývajících 27 lidí nekouřilo.
Dneska, když potkám lidi kolem 10-13 let, tedy podstatně mladší, než je devátá třída, tak je výjimka, když někdo nekouří.

24 Sherly Sherly | Web | 5. listopadu 2012 v 17:01 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím...

25 Joey Joey | E-mail | 2. září 2015 v 22:54 | Reagovat

Já bych ani neřekl zkaženější, spíš takové línější a trošičku hloupější, protože nároky jsou takové benevolentnější, asi aby to bylo politicky korektní a dostálo se dostatečného procenta vzdělanosti pro výkazy pro EU....Např. nároky ve školách jsou nižší (zvlášť u těch soukromých). Viz. výsledek maturit...
To, že velmi narostlo procento tlustých a doslova vyprasených dětí, je prostě pravda, ty by ani na ten strom nevylezly, nebo by praskla větev, to je statistika :-) U pc spíš sedí kvůli hrám, než kvůli vzdělávání se, že :-) Velmi často vidím mladý holky, které se narvou do obepínavých oblečků a je to spíše jako reklama na michelin :-) A pak z toho mají deprese a traumata, protože dneska děcka do 25 dají hodně na efekt, musí být "vystajlovaný" a strašně to řešej a rádi mluví o úspěchu a penězích a o sobě, ale realita je pak dost prozaická, výsledek je spíš taková "přestajlovaná" z nouze ctnost. Asi vliv reklamy a děcka se tím prostě řídí, reklama říká, co je free cool in a kdo není frikulín, jakoby ani nebyl :-) Co se týká potravin, tak je myslím naprosto jasné, že kvalita jde z kvantitou dolů a v supermarketech se prodávají nehorázné sračky. Pokud srovnáš skutečnou zeleninu a ovoce s tím z masové produkce, tak jen totální ignorant či hlupák nepozná rozdíl - ale každému, co jeho jest :-) Ostatně já rád jezdím do Asie a to, co tady lidé sežerou, by tam nejedl snad nikdo...
A co se týká makeupu, ve 13 a níže je to demence (tedy spíš toho, kdo jim to nerozmluví), ne kvůli morálce, ale spíš kvůli pleti a vypadá to spíš směšně. Btw. to se mi líbí na Asiatkách, např. Vietnamkách...makeup tolik nepoužívají, nepotřebují to, jsou krásné i bez toho :-)
No někdy si říkám, jestli už nežijeme v Absurdistánu, mladá generace má trochu podobný rysy :-)
http://www.csfd.cz/film/185578-absurdistan/
Ale zatím je to spíš sranda to pozorovat :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
-
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
-
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.



©2011-2015