Studium v zahraničí (1)

2. dubna 2012 v 8:00 | hogreta |  A ten zbytek...
Jak jistě víte, minulý měsíc jsem společně s dalšími kamarádkami letěla do Anglie, abych navštívila kamarádku Domku, která prvním rokem studuje vysokou školu University of Nottingham, obor MSci Global Issues and Contemporary Chinese Studies. Slíbila jsem vám, že s ní ohledně studia v zahraničí udělám rozhovor - tak už je to tedy tady:). Přináším vám tedy první část rozhovoru.



Když jsi oznámila mamce, že budeš studovat v zahraničí, jak to zvládala? A jak to zvládá teď, když už máš za sebou semestr strávený mimo domov? Stýská se ti někdy?
Nedá se říct, že bych se ze dne na den rozhodla a řekla "mami, tak já balím kufry a jedu" :-D. Spíš to tak nějak začalo už ve třídě, když se spolužačky bavily, že nechtějí zůstat v Česku a po vysokých školách se poohlížely jinde po Evropě. Vzhledem k tomu, že jsem blázen do angličtity, tak u mě vedla Anglie. Už nějak od malička mě to tam táhlo, i díky sledování Gilmorek, a tak jsem si řekla, že chci mít promování s talárem a celou ceremonií:-D. Navíc studium čínštiny v antličtině nikde moc není. Dá se tedy říct, že jsem se k tomuto rozhodnutí propracovávala postupně. Prodiskutovala jsem to s mamkou a první se podala jenom přihláška.

Hlavní aspekt rozhodování bylo školné, protože studium v Anglii je na české poměry docela drahé, takže jsem s rodiči musela probrat i tuto stránku věci. Nakonec jsem došla k závěru, že v Česku vlastně studovat nechci, takže jsem se plně soustředila na maturitu (kterou jsem potřebovala k přijetí do Anglie spolu s anglickými zkouškami) a nemusela jsem se rozptylovat zkouškami SCIO nebo jinými přijímacími zkouškami, protože do ČR jsem nakonec žádné přihlášky nepodávala.

Když si mamaka začala uvědomovat, že teda vážně mířím pryč, tak samozřejmě nejásala radostí. Ale jako moje mamka pro mě chce to nejlepší a hlavě věděla, že si tohle moc přeji a že je to už dlouho takový můj sen - takže se s tím smířila. Když už maturita byla úspěšně za mnou a Anglie byla jistá, tak to konečně začalo docházet nám oběma, ale řekly jsme si, že kdybych šla na výšku v ČR, tak také nezůstanu zde v Ostravě, takže je vlastně jedno, jestli je to Praha, Brno nebo Nottingham. V každém případě bych jela pryč z domu. A přijet zpět přece můžu vždycky:).

A jak to zvládá teď? Já bych řekla, že v podstatě dobře, ale nejsem doma, takže to samozřejmě nemůžu říct úplně jistě. Na druhou stranu - Skype je skvělý vynález a klidně si ho můžu zapnout ráno a volat si s mamkou celý den, a přitom dělat i jiné věci. Skoro, jakobych byla doma. Takže si myslím, že už jsme si docela zvykly. Jestli se mi stýská? Nebudu lhát, ano, sem tam se mi samozřejmě stýská, ale vzhledem k tomu, že to tady miluju, si to tak nějak užívám a skoro to nevnímám.

Co spolubydlící? Padla sis s nimi do oka hned a nebo jsi se ze začátku bála, že si nebudete rozumět? Studuje na tvé univerzitě i nějaká další Češka?
Ze začátku, než jsem přijela, jsem samozřejmě měla nějaké obavy: "S kým budu bydlet? Budou tam i kluci? A co holky, padnu si s nimi do oka?" V době mého příjezdu byl "flat" prázdný, takže jsem si jenom zalezla do svého pokoje a ráno jsem si šla stoupnout do fronty s hromadou ostatních studentů "frashers" a počkat si na své klíče. Pak se všichni pomalu začali rozcházet do svých bytů a já v tom svém s otevřenými dveřmi čekala na své nové spolubydlící. První den přejili čtyři: Melissa, Kar Keat, Alvin a Ann. Až na Kar Keata jsou věichni v posledním ročníku. Další den přijela ještě Hay Ran. A myslím, že jsme si sedli naprosto perfektně, moji spolubydlící (jak kluci, tak holky) jsou prostě úžasní a nemůžu si je vynachválit, užíváme si spolu hromady legrace. Navíc tři z nich mluví čínsky, takže mi občas pomáhají s mým studiem.

Jinak celkově i lidi ve třídě, na kolejích i v basketu (moje pozn.: Domča je v basketbalovém týmu této univerzity) jsou skvělí, jsme tady takový mezinárodní mix:-D. Čechů je tady překvapivě celkem dost. Máma tady i takové "societies" a jedna z nich je "Czech and Slovak society" - a tam je předpokládám tak 50 lidí. Ale zatím jsem neměla šanci je potkat. Jinak s jednou Češkou chodím přímo na hodiny čínštiny.
Když jsi přišla na první hodinu, rozuměla jsi všemu? Nedělalo ti problém dělat si poznámky v angličtině? Po jak dlouhé době si angličtinu začala vnímat jako svůj druhý rodný jazyk? Překládáš si někdy něco?
První hodina byla myslím čínština, takže...moc ne:-D. Ale teď vážně- určitě se objevila slovíčka, na kterých jsem se zasekla, ale jinak přednáškám rozumím. O něco horší to bylo v seminářích politiky, kde se diskutuje o mezinárnodních problémech a událostech, takže ze začátku jsem měla problémy spíš porozumět některým studentům:-D. Ale teď už je to mnohem lepší. Všeobecně bych řekla, že rozumím. Na psaní poznámek v cizím jazyce jsem zvyklá i ve francouzštině:-D. Ale určitě se najdou slovíčka, která mi vrtají hlavou - většinou mi pomůže kontext a nebo si prostě napíšu přibližnou výslovnost a pak si to najdu.

Jestli angličtinu beru jako druhý rodný jazyk? Ani nevím, jestli ho tak vnímám, rodný jazyk je, když můžete vyprávět zdlouhavé story a nepřemýšlet nad tím. Teď, když odpovídám, tak nad gramatikou vůbec nepřemýšlím, v angličtině by to bylo asi horší. I když se dá říct, že už dokážu odpovídat v angličtině bez přemýšlení a někdy si i jen tak pro sebe v angličtině přemýšlím. Nepřekládám si, ale někdy mi trvá trošku déle, než najdu to správné slovo. Překládám si většinou jen slovíčka z textů, které musíme číst - povinná četba.

Umíš plynule francouzsky a anglicky - a nyní jses rozhodla studovat čínštinu. Máš nějaký trik, jak se učit cizí jazyk? Jakou metodou se učíš například nová slovíčka?
Tak plynule francouzsky určitě neumím:-D!! Jestli mám nějakou metodu? U angličtiny bych řekla, že je to jednodušší, než u jiných jazyků, protože sledování filmů a poslouchání hudby v angličtině je dostupnější než v jiných jazycích. Ale jinak hodně pomáhá čtení, ať už jenom článků na internetu nebo knížek. Člověk si musí vyhledat slovíčka, kterým nerozumí - a když už si jedno slovíčko vyhledá třeba 3x - 4x, tak už to zůstane v paměti. Když se učím jenom slovíčka, tak si je pročítam a třeba si zakryju překlad a řeknu si ho sama a naopak. Ale pokud slovíčka nezačnete používat, tak za chvilku zase zmizí. Asi si každý musí najít svůj způsob, který mu vyhovuje. Ale prvně ten jazyk musíte mít rádi a musíte chtít se ho naučit. Jinak to asi nejde.

Příští rok odlétáš na rok do Číny. Budeš tam asi poutat pozornost - spousta tamních obyvatel možná nikdy neviděla bělošku, natož vysokou, dlouhonohou a blonďatou. Těšíš se a nebo máš spíš obavy? Nemáš strach, že se nedomluvíš? Nebojíš se, že se třeba nebudeš moct spojit s rodinou, když je v Číně většina sociálních sítí zakázána? Jak zvládá tvoje mamka, že nebudeš na Vánoce doma?
Do Číny se neuvěřitelně těším, konečně budu mít možnost využít nějaké ty své malé znalosti čínštiny a poznat novou kulturu, podívat se na úplně jiný kontinent a prostě si užít rok zážitků - doufám. Na druhou stranu nějaké obavy tady určitě jsou, jako např. jestli si zvyknu na jejich jídelníček, jak poznám v obchodě, co přesně koupit (když bude všechno popsané čínsky) a všeobecně si zatím neumím představit, jak bude probíhat chození do školy a komunikace s profesory. Výuka je ale naštěstí v angličtině:-D. Může se však stát, že studenti se mezi sebou budou spíše bavit čínsky.

Z toho, že bych se nemohla spojit s rodinou, velký strach nemám, sociální sítě jako facebook by pro nás studenty měly fungovat. A Skype taky. Takže celkově se spíč těším, než abych měla nějaké obavy. Nemůžu se dočkat poznávání nové kultury a beru to jako výlet s mojí třídou do úplně cizí země a cizích zvyklostí. A Vánoce? No tak myslím, že jsme se s tím tak nějak smířily, ale asi to budem cítit úplně jinak, až ten čas Vánoc opravdu nastane. Už jsem si řekly, že kdyžtak sedneme ke Skypu a uděláme si takové virtuální Vánoce. Jinak jsem taky pozvaná ke kamarádce v Taiwanu na Vánoce a věřím v to, že mamka taky najde nějakou kamarádku, se kterou by je mohla ztrávit:). Teď hlavně čekám, až nám konečně sdělí "co a jak" ohledně víz, a taky datum nástupu do školy, abych si mohla zabukovat letenku:).
V Anglii asi funguje výuka na vysokých školách trochu jinak. Máte taky přednášky a cvičení? Jsou povinné? Máte zadanou práci z hodiny na hodinu? Kolik jsi měla v prvním semestru předmětů a kolik jich máš teď?
Ano, systém výuky je tady jiný. Mám přednášky stejně jako semináře - v seminářích je nás většinou okolo 15-20, často sedíme v kruhu a doslova diskutujeme o tom, co jsme probrali na poslední přednášce. Takže určitě musíme mít přečtenou povinnou četbu, kterou nám zadávají každou přednášku. Přednášky i semináře jsou povinné. Semináře jsou možná trošku důležitější, tam se zapisuje docházka vždy, na přednáškách jenom občas. Myslím, že docházka je tady důležitější než v ČR.

Do Čínštiny mám většinou zadanou práci z hodiny na hodinu - a když ne, tak i tak to člověka donutí si alespoň něco zopakovat, takže třeba právě do čínštiny se opravdu musím připravovat z hodiny na hodinu. Podotýkám, že tohle jsem snad v životě nedělala:-D. I do politiky a reálií Číny se musím připravovat z hodiny na hodinu, i když nemáme úkoly, ale spíš hromady čtení. Může se totiž stát, že i na přednáškách se nás ptají na otázky, takže je lepší být připraven.

(Moje pozn.: To vím moc dobře, já sama jsem se zůčastnila přednášky z předmětu Business and economy of China - a když se profesor najednou zvedl a začal chodit mezi studenty a na něco se ptát ohledně ekonomie v Číně, byla jsem v té lavici "takhle" malinká. Vždycky, jak se někoho na něco zeptal, tak se daný student zvedl a tři minuty mluvil a mluvil. Nejenže jsem nerozuměla učiteli otázku a ani jsem nerozuměla, co student odpovídá, ale i kdyby to bylo celé česky, tak bych nevěděla, o co "go". Vůbec nevím, co bych mu řekla, kdyby mě vyvolal. Takhle vysoko mi adrenalin asi nikdy nestoupnul, byla to nejdelší čtvrthodina v mém životě:-D).

V prvním semestru jsem měla 6 hodin čínštiny + 3 hodiny listening and speaking čínštiny:). Dále jsem měla 2hodinovou předánšku Úvod do moderní Číny + hodinový seminář a přednášku politiky + seminář. Takže něco okolo 14 hodin týdně. Tento semestr mám čínštinu i politiku stejně, jen místo Úvodu do moderní Číny mám Business and economy of China - to je ta přednáška, na které jsi byla:-D. Navíc mám ještě hodiny francouzštiny, ale to není součástí mého oboru, dělám to dobrovolně, takže tam většinou nestíhám chodit a nebo se mi nechce:-D.


...konec první části...


 

20 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Kestrin Coleridge Kestrin Coleridge | Web | 2. dubna 2012 v 10:50 | Reagovat

Dávám 5 hvězdiček, super článek! :-)

2 Ketly Ketly | 2. dubna 2012 v 14:22 | Reagovat

Doopravdy ji nechápu, protože jít studovat čínštinu do Nottinghamu je na české poměry docela dost odvaha. A navíc koho to může bavit? Já bych ani nevěděla co bych pak mohla dělat, když to dostuduju. Nevíš kde by pak chtěla pracovat Hogret? Je pravda, že čínština se v Česku studovat nedá, natož na zvláštní fakultě a oboru. Hlavně že ji to baví no :D

3 Šárka Šárka | 2. dubna 2012 v 15:42 | Reagovat

Taky nechápu proč jde někdo studovat čínštinu do Anglie! Docela opruz bych řekla! :-D Ale tak jak sem pochopila studuje ekonomiku a čínská ekonomika je jedna z největších na světe takže asi proto. Akorát si moc nemyslím že by ňáká buchta z Čech mohla udělat díru do světa! Ale i kdyby jí to k ničemu nebylo tak má celý život o čem mluvit, že? Komu by se to postěstilo.

4 hogreta hogreta | E-mail | Web | 2. dubna 2012 v 15:47 | Reagovat

[3]:[2]: Holky, já bych nebyla tak skeptická, čínská ekonomie se rozvíjí, je tady čím dál tím víc čínských firem - a kolik tady žije čínsko-česko-anglicko-francouzských překladatelů a odborníků na asijsko-evropské vztahy? ;)

5 Včelka Včelka | E-mail | Web | 2. dubna 2012 v 22:19 | Reagovat

[2]: Co já vím, tak čínština jde studovat i čechách, nevím, jestli je to uplně stejný obor, jako studuje tady kamarádky Hogrety, ale moje spolužačka z gymplu studuje čínštinu v Olomouci.

Jinak je to moc povedený rozhovor, ač o studiu v zahraničí neuvažuju, přečetla jsem ho jedním dechem.

6 hogreta hogreta | E-mail | Web | 3. dubna 2012 v 6:34 | Reagovat

[5]: Máš pravdu, v Olomouci je velmi podobný obor, kamarádka se původně dívala i na ten Olomouc, ale podle osnov by se tam naučila méně - v Nottinghamu se přece jenom probírá se tam látka o něco rychleji a třetí a čtvrtý semestr probíhá na univerzitě v Číně, což by ji v Olomouci asi nenabídli:). Navíc brala jako výhodu, že to bude studovat v angličtině mezi rodilými mluvčími:).

7 Vevunka Vevunka | Web | 4. dubna 2012 v 15:28 | Reagovat

Obdivuji tvou kámošku :-)

8 whothefuck whothefuck | 4. dubna 2012 v 20:05 | Reagovat

Ano, čínština se dá studovat na více univerzitách v Česku (například i na Karlovce v Praze). Docela mě ale zaráží přízemní chování vás přispěvatelů. Právě už jen tím, že pojedete studovat do zahraničí se tady odlišíte od 99% lidí, kteří tvrdnou na české škole a téměř bez námahy (v porovnání se studiem v zahraničí) získají titul. Mně přijde, že většina lidí ještě nepochopila to, že nezáleží na tom, co studujete, ale jestli vás to baví a především, jestli jste SCHOPNÍ. Schopnost se projevuje různými způsoby, každopádně to, že se někdo vydá do zahraničí znamená už jen to, že je samostatný a pravděpodobně ovládá výborně jeden cizí jazyk. Což si přiznejme upřímně, v Česku to stále není standart :-)

9 Včelka Včelka | E-mail | Web | 5. dubna 2012 v 16:30 | Reagovat

[6]: To nevím, ale můžu se zeptat na tu Čínu, čistě ze zvědavosti :-) Samozřejmě nijak nezpochybňuju její rozhodnutí, jen jsem slečně chtěla povědět, že i tady se to dá studovat :-)

[8]: A nemyslíš, že do zahraničí by měli jezdit studovat jen ti, kteří k tomu mají předpoklady? Já se třeba anglicky domluvím, ale na studium v angličtině bych už asi neměla. Ale musím souhlasit, že studovat by měl člověk to, co ho baví, k čemu má vztah a ne studovat něco jenom proto, aby něco studoval..

10 Ketly Ketly | 7. dubna 2012 v 13:52 | Reagovat

[8]: Mně třeba cizí jazyky problém nedělají a dokonce je mám i moc ráda, ale tady jde hlavně o to, že těch 99% českých rodin nemá 3000 liber na to, aby jejich dítko šlo studovat do zahraničí. Těch 3000 liber je snad nejmenší částka, za kterou tam studuješ a to je pouze studium a nikoliv ubytování, jídlo a další poplatky. Já nemám důvod jít studovat práva na Harvard nebo Cambridge, jelikož je to hrozně daleko a moji rodinu by to naprosto zruinovalo. Raději půjdu do Prahy, kde to bude asi 100krát levnější a nebudu muset opouštět všechno, co tu mám. Další důvod je to, že tady v Česku máš přeci jenom nějaké zdroje, které ti řeknou, jestli je to vzdělání kvalitní nebo ne. Co třeba taková Anglo-Americká vysoká škola v Praze? Jedním slovem odpad, kde studují ti, co mají v kapse a ne v mozku. Navíc nemá důvod studovat nějaké psudo-obory jako jsou evropské vztahy či podobné kraviny. A proč? Protože svět to nepotřebuje! České univerzity ročně produkují kolem 20 000 vystudovaných ekonomů, kde asi tak mají najít práci? Svět nepotřebuje tunu sociologů, ekonomů a dalších těchto lidí. V minulém století stačilo 20 historikům sepsat dějiny veškerého lidstva, tak proč jich tu teď máme tisíce? Chci tím jenom říci, že bychom se neměli tolik zabývat těmi humanitními obory, ale jít do techniky, protože tam je uplatnění a to se pořád posouvá dál. Mimochodem za pár let až všichni zdejší 50ti letí doktoři poumírají budeme chodit k šamanům. To už bych ale moc odbíhala od tématu. Vlastně tím vším jsem chtěla říci, že technické obory a lékařství můžu studovat v Čechách a poté jít klidně pracovat do NASA či kamkoliv jinam do světa. To jen ti, kteří mají zazobané rodiče si můžou dovolit studovat na soukromých školách podobného typu. Tím nechci nikoho tady ani tvoji kamarádku v Nottighamu urazit, ale prostě je to tak a musíte si to přiznat. Chápu, že ne každý má rád matematiku, fyziku a chemii, ale tady jde právě o ten princip. Řekněte mi, proč se na Fyzikální fakultu Matfyzu nedělají přijímačky? Protože se tam hlásí zlomek lidí. Téměř na 100% se tam dostanete, ale ze 120 lidí vyjde prvák kolem 50. Na sociologii se oproti tomu hlásí hrozně moc lidí, ale jen málo kdo se tam dostane, ale ze všech přijatých taky 99% dostuduje. Já nejsem přízemní, jen mám rodiče, kteří nemají dům na Bahamách, a proto půjdu na univerzitu, která je kvalitní ale nebudu platit majlant.

A věta, že v Česku dostaneš titul jen tak pro nic za nic patří možná jen tak na plzeňská práva. Nejspíš mluvíš o těch soukromých školách, kde opravdu dostaneš titul za peníze, a nebo o těch mezinárodních vztazích, ale tam se zase budeš šprtat tunu keců, který se stejně každý druhý rok mění. Tím vším jsem samozřejmě nechtěla říci, že zahraniční univerzity jsou špatné, to rozhodně ne. Mnohé z nich jsou i mnohem lepší než ty naše. Jen prostě to, že když nechceš studovat čínskou ekonomiku nemáš nejmenší důvod jít pryč. Možná jen to, že chceš fakt zdrhnout.

11 whothefuck whothefuck | 9. dubna 2012 v 14:22 | Reagovat

[10]: Omlouvám se, ale nějak jsem nepochopila, proč si reagovala na můj příspěvek, když 3/4 věcí co si napsala nesouvisí s tím, co jsem napsala já :D. Ale jsem ochotná to pominout. Nepíšu o tom, že by všichni měli jít studovat do zahraničí - to je samozřejmě nesmysl. Píšu jen holý fakt - pokud člověka něco zajímá, ať si za tím jde. Pokud má prostředky, aby vycestoval, ať vycestuje, protože mu to URČITĚ přinese výhody. Je to zkušenost, kterou nic nenahradí. To můžu potvrdit, protože jsem to také absolvovala.
Určitě jsem nenapsala nic o tom, že univerzity v Česku stojí za nic. Jen se tady dá školou velmi snadno proplout - pokud si vybereš tu správnou (a ne, nemusí se jednat jen o soukromé). V zahraničí máš ale jazykovou bariéru, která tě omezuje a zároveň hecuje. I v případě, že mluvíš výborně anglicky, chvíli trvá než si opravdu na všechno navykneš.
Reagovala jsem negativně především na příspěvky, které tu v podstatě vykřikovaly, že studium v zahraničí je hloupost a zbytečnost. Není. Ten, kdo to říká, je buď zabedněný...a nebo fakt nevím. Je to ta nejlepší zkušenost, kterou přeju co nejvíc lidem :-).

12 Pauline Pauline | Web | 11. dubna 2012 v 18:36 | Reagovat

[10]: Tvůj komentář je docela i pravdivý, ale neodpovídá tématu článku;)

Jinak super rozhovor. Nikdy jsem o takovémhle studiu nepřemýšlela, ale začalo se mi to celkem líbit, fakt pěkné!:)

13 Katka Katka | Web | 31. května 2013 v 16:45 | Reagovat

Skvělý článek :) Dost mi toho řekl a snad i k něčemu rozhoupal... A i když nesouhlasím úplně se všemi předchozími názory, tak např. Ketly má v něčem pravdu. Beru to už jako celkem obecně známý fakt, že přírodovědně, technicky zaměření mají mnohem lepší možnosti k uplatnění. Ale i tak si nemůžu pomoct - vždycky mi byly sympatičtější jazyky...
Je lehké říct: "Radím ti dobře, běž na doktora/ku, budeš mít vystaráno." Když to človka nebaví a může studovat to, čemu se věnovat chce, tak co si pak asi vybere :)
Jinak víc k článku...
Připojuji se k dalším obdivovatelům tvé kamarádky :) Je to neskutečné, že to s takovým přehledem dokázala (dokáže). Závidím jí a přeju do budoucna hodně úspěchů. Sama bych si přála někam vycestovat, ale jestli bych tam i studovala... to netuším a vůbec si na to netroufám. Ale jsem ráda, že se pořád nachází lidé podobného zaměření a smýšlení :) Dodává to odvahu.
Děkuji za přínosný článek. Přeju hezký den ;)

14 Jana Jana | E-mail | Web | 12. srpna 2013 v 21:33 | Reagovat

Studium jazyka v zahraničí je parádní, sama jsem to zkusila a mám mnoho nových zážitků a potřebných zkušeností.

15 Nikola Nikola | E-mail | Web | 5. února 2015 v 15:11 | Reagovat

Parádní rozhovor! tvé kamarádce naprosto rozumím, sama studuju prvním rokem v Dánsku a popravdě, řeči o zazobaných rodičích, potřebě se odlišit a názory, že studium čínštiny v Anglii ji bude k prdu mě příjdou absurdní a typicky česky rýpavý.
Vsadím se, že kdyby polovina z těch, co tu kritizují mělo alespon čtvrtku odvahy co má tvoje kamarádka a ostatní, co se vydali do zahraničí, ať už za školou nebo prací, dařilo by se jim daleko líp a nemuseli by se navážet do lidí online;-).
Třeba v zahraničí, je úplně běžný vystudovat bakaláře nebo alespon strávit semestr venku na univerzitě. Člověku to mnohdy dá daleko víc, než dnyy prosezené nad skripty, ze kterých po zkouškách stejně všechno zapomenete:-).
Financování studia v zahraničí může být trochu oříšek, ale když si člověk dá práci se sháněním brigády, zvládne to tam i bez milionářských rodičů.
Chce to jen odvahu a pozitivní přístup:-)
Takže Tvojí kamarádce přeji jen to nejlepší a spoustu super zážitků na její cestě za diplomem!:-)

16 Maruška Maruška | E-mail | 22. února 2015 v 16:20 | Reagovat

AHoj. kratky report o studium v Dánsku

17 Maruška Maruška | 22. února 2015 v 16:20 | Reagovat
18 Kania Kania | 4. srpna 2015 v 8:49 | Reagovat

Ahojte, nezkoušel jste někdo střední školu v zahraničí? Kámoška mi říkala, že v Praze je něco nového tuším JKconsulting se to jmenuje, zařizujou ameriku. Neznáte? Díky. BTw. myslíte, že dneska má ještě smysl studovat angličtinu jinde než v ČR?

19 štúdium v Dánsku štúdium v Dánsku | Web | 15. prosince 2015 v 8:40 | Reagovat

Štúdium v Dánsku sa naozaj oplatí.Patrí totiž medzi najkvalitnešie na svete. Je zamerané na praktické cvičenia a prácu v tímoch. Spoznáte nových ľudí,rozšírite si obzory. Ak sa Vám zdá Dánsko blízko, môžete skúsiť štúdium v Austrálii http://www.australiastudium.sk/ :-P

20 Siola Siola | 6. ledna 2016 v 12:18 | Reagovat

S Baloonagency se můžete učit levněji a přímo v Anglických destinacích. Moc doporučuju, je to nejlepší způsob, jak se rychle naučit spíkovat.. :-)

http://balloonagency.cz/#home

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
-
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
-
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.



©2011-2015