Víra

14. ledna 2012 v 8:00 | hogreta |  Já, názory a úvahy
Já vím, pouštím se do otázky, do které bych neměla, protože se vydávám na hodně tenký led. Proto vám chci zdůraznit pár věcí - to, co se dále dočtete, je pouze můj názor a můj pohled na věc. Nic víc, nic míň. Neříkám, že musím mít na 100% pravdu, protože to prostě vědět nemůžu. Nikomu nic nevnucuji a ani se nesnažím někoho napadat či snižovat jeho názor. Píšu pouze to, co si o daném tématu myslím já. Proto si komentáře typu "Budu doufat, že jednou dojdeš k tomu, že..." a "Nechci tě ovlivňovat, ale..." a "Budu se za tebe modlit ať..." nechte pro sebe. Jen mě tím vytočíte. Já o žádné modlení se za mě či něco podobného nestojím, protože tomu prostě nevěřím. Pokud vám pomáhá se pro něco modlit, dělejte to. Ale na mě to, prosím, neaplikujte.

Dobrá tedy, asi jste už pochopili, že jsem nevěřící. I když - jak se to vezme. Já jsem věřící, jen nevěřím v křesťanského boha. Stejně tak nevěřím v žádného jiného boha. Možná jsou mi trošku blíže východní "náboženské" směry. Ty však nejde s ostatními směry srovnávat, protože se spíš jedná o filozofii - často tady vůbec žádný bůh nefiguruje. Ale i tak se můžu nazvat věřící. Něčemu věří každý. Nikdo nevíme. I člověk, který věří, že po smrti nastane jen nekonečně dlouhá tma, tomu věří. Ve skutečnosti neví, zda ta tma opravdu nastane.



Čemu tedy věřím? Věřím v přírodu a v přírodní zákony. Nenechte se zmást - to neznamená pouze v Darwinovu teorii. Té věřím, ale rozhodně to tím pro mě nekončí. Věřím tomu, že příroda (nebo dejmte tomu vesmír) ví, co dělá, že se všechno děje z nějakého důvodu.

Když má ptáček úzký zobáček, tak ho má proto, aby se mu lépe pil nektar. Když ho má silný, tak ho má takový proto, aby se mu lépe louskaly oříšky, které žere. A není to jen tak jednoduché, jak to vypadá. Křesťané často odsuzují například homosexuály. Ale vždyť homosexualita se vyskytuje i v přírodě - a nejvíce ve společenství zvířat, která žijí ve velkých skupinách (což splňujeme, ne?). Například u tučňáků je homosexualita procentuálně největší. A vůbec není bezdůvodná. Často se stane, že malý tučnáček ztratí oba rodiče a umřel by. Proto mezi tučňáky existují i homosexuální páry, které nemohou mít vlastní potomky - ale protože mateřský cit mají stejně velký, tak pravidelně obcházejí okolí a hledají opuštěná mláďata, o které se následně postarají. Příroda věděla, proč homosexuály stvořila. Prostě proto, že někdy je více dětí než rodičů, kteří jsou schopni se o ně postarat. Proč se do toho přírodě sereme a proč v naši zemi není možné, aby si homosexuální pár adoptoval dítě - i když dětské domovy praskají ve švech, to nechápu, ale rozhodně si nemyslím, že je to správné.

Abychom se posunuli dále. Pokud budu uvažovat, že příroda věděla, co dělala, tak musela mít nějaký důvod, proč nám dala schopnost uvědomit si vlasní já a smrt. Důvod "abychom byli pesimističtí či úzkostliví z toho, že jednou všichni umřeme" - to se mi vážně moc nezdá. To by pro ni zrovna dvakrát výhodné nebylo, nevím, proč by měla stát o vystresované jedince (jakéhokoli druhu) se sebevražednými sklony. Takže už proto si myslím, že smrtí to třeba nekončí. Jsme energie - a z hodin fyziky na základní škole víme, že energii nemůžeme zničit. Ale můžeme ji přenést. Jedna energie se může proměnit v energii jinou. Platí zákon zachování energie. Proto myslím, že ať po smrti bude cokoli, tak to zase tak hrozné nebude.

Křesťanské víře nevěřím, protože je spousta otázek, na které mi nedokáže dát odpoveď. Také se mi nelíbí věřit v boha, který má potřebu lásku a víru zkoušet. K tomu, abych někoho dokázala opravdu milovat a věřit mu, pak musím věřit i tomu, že on mě miluje stejně a stejně mi věří. Pokud mi nevěří, nemá to cenu. Pokud mi nevěří, má potřebu mě zkoušet. A to se mi opravdu nelíbí. Když už někdy narazím na fanatického křesťana, který má potřebu mi svou víru vnucovat, pak se často ptá, cože to jsou za otázky, které mi víra nevysvětluje - s tím, že mi to klidně vysvětlí, protože víra vysvětluje vše. Dobrá, napíšu, co mi tato víra nevysvětlí, proč se mi tato víra nelíbí nebo proč ji nevěřím:

  • Proč, když se vyvíjí malé embrio - proč má v jednom stádiu vývoje vyvinutá žábra. Ne, nedělám si srandu - fakt tam jsou, ale v dalším vývoji se z nich utvoří kůstky středního ucha. Podle Darwina je to prostě proto, že jsme se vyvíjeli postupně z jiných pravěkých zvířat - je to pozůstatek po nějaké formě ryby, ze které jsme se vyvinuli. Stejně tak se dá vysvětlit, když se občas vyskytne člověk s více bradavkami, s nadměrným ochlupením, s prodlouženou kostrčí - to všechno jsou pozůstatky ze zvířat, které se občas projeví, protože daný gen, který tuto věc způsobuje, není u jedince potlačen. Tohle jsou věci, které víra nevysvětluje.
  • Nelíbí se mi, že se tato víra dívá na sex jako na něco neuvěřitelně špatného. Po Marii bylo vlastně přímo vyžadováno, aby byla panna, protože takhle byla čistá. Její dítě bylo počato bez jakéhokoli fyzického kontaktu. Proč? Protože sex je špatný? Je špatné a nečisté se rozmnožovat sexem? Ale to bůh přece zařídil, jakým způsobem se budeme rozmnožovat. Nemusel nám dávat pindíka a pipinku, klidně jsme se mohli rozmnožovat podáním ruky (jej, to by bylo dětí). Každopádně nám mohl dát jiný, "čistší" způsob, jak se rozmnožovat - bez toho, aniž bychom dělali něco "zakázaného" a "špinavého". Dále se mi nelíbí, že má bůh potřebu naši lásku zkoušet. Nelíbí se mi, že tato víra není tolerantní k ostatním vírám a všechny ostatní myšlenkové směry označuje za "ďábelské". Nelíbí se mi spousta věcí v Bibli, nelíbí se mi, postavení žen: synové božští, dcery lidské. Kdo četl Bibli ví, že tato věta se ve starém zákoně vyskytuje opravdu často. No jo, všechny musíme trpět za Evu. Nejsem žádná feministka, ale takhle "božská spravedlnost" se mi tedy opravdu moc nelíbí.
  • Nevěřím v tuto víru také proto, že Bible, jako jediný důkaz, mi nestačí. Spousta věcí v ní je nepřesných či převzatých. Ano, vidíte dobře - převzatých. Existují i jiné písemnosti, které jsou datovány na dřívější dobu, než Bible. Není jich moc, je to pár eposů, pár obrázků a jiných pramenů, ale i tak. Myslím, že přímo v Eposu o Gilgamešovi se přímo píše například o potopě světa. V té době to byl známý příběh, lidé si ho vyprávěli. Taková ústní lidová slovesnost. Jednou tento příběh někdo napsal do svého Eposu o Gilgamešovi, kde se zachoval. Bible ale přišla až potom. Ale to je jen maličkost. Například je zajímavé, jaký negativní postoj Bible zaujímá proti hadovi. Teď nechci mluvit o tom, jaké je to krásné zvířátko - ale o tom, že to má jasný důvod. Ještě před tím, než vznikla Bible, lidé samozřejmě měli svá náboženství. V čele jednoho z nich stála hodná bohyně, která měla podobu hada (historicky doloženo). V této době byl had vnímán jako pozitivní zvíře, jako svaté zvíře (historicky doloženo). Ti, co psali Bibli samozřejmě nechtěli, aby jim tato bohyně "lezla do zelí", proto se hned na začátku snažili hady očernit. A vznikl tvor, který se navždy musel plazit po břiše proto, že řekl Evě něco, co neměl. Kdybychom šli do důsledků - Bůh přece moc dobře věděl, že ji svede na špatnou cestu - pokud předpokládáme, že je vševědoucí a stojí nad časem. Ale to jsem se posunula hodně. Chtěla jsem tím také říct, že se mi nelíbí, jak je křesťanství nesnášenlivé na ostatní náboženství. A platí to samozřejmě i naopak. Lidé se kvůli víře dokážou i zabíjet. To je podle mě sakra špatně. Lidé se pro jiné náboženské hodnoty dokáží urážet a dokáží se nad ostatní neuvěřitelně povyšovat. Já vím, zlaté tele. Je zajímavé, že ti, co ho uctívali, byli zabiti, protože "sešli z cesty". Ale jakým právem byli zabiti? Vždyť desatero bylo vytvořeno dřív! Desaterem se měli řídit ti, co zabíjeli ostatní pro víru. Nezabiješ. To by přece mělo platit pro všechny stejně. A v Bibli obvzlášť. Ale pozor, tím rozhodně nechci říct, že je Bible od základů špatná kniha! Rozhodně si myslím, že za přečtení stojí a že se tam najde i spousta pasáží, nad kterými je potřeba se zamyslet a poučit se.

Tak jsem se konečně dostala k tomu, co mi na náboženstvích vadí nejvíce. Kvůli různým náboženstvím se vedou války, lidé se urážení, nadávají si, zabíjejí se, povyšují se nad ostatní. Nejsem na tolik naivní, abych si myslela, že kdyby nebyly náboženství, že by nebyly války - lidé by si určitě našli jiný důvod, proč se nenávidět. Ale nyní jsou války opravdu ve většině případů jen kvůli různým přesvědčením. Nikdy jsem neviděla, že by ateista zabil věřícího jen proto, že je věřící. Ale věřících, co zabíjejí a zabíjeli nevěřící či věřící jiného náboženství, je spousta. Obrovská spousta. Takže jak to ukončím? Věřte, čemu jen chcete. Pokud vás to naplňuje, pokud vás to dělá šťastnými, pokud cítíte tu lásku boha, pak je to skvělé. Ale akceptujte, že někdo jiný věří něčemu jinému a třeba cítí lásku někoho jiného. Tento člověk nechce, abyste ho přesvědčoval o své pravdě. Tento člověk nechce, abyste se míchal do jeho záležitostí. Buďte tolerantní. Buďme tolerantní. Na světě jsou miliardy lidí a každý z nás má právo věřit tomu, čemu věřit chce. A není kvůli tomu méněcenný, není kvůli tomu hloupý a už vůbec kvůli toho není "nástrojem ďábla". Prosím, nehádejte se, neubližujte si, nezabíjejte se. Nic víc od věřících nechci. Jen chci, aby mě nechali dýchat. A aby nechali dýchat ty, kteří třeba věří něčemu jinému. Všichni jsme přece jen lidé. Respektujme se.
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Judy.. Judy.. | Web | 14. ledna 2012 v 14:06 | Reagovat

Ráda se zapojím, k večeru něco napíšu, pokud budu mít čas. :))

2 Lela Lela | 14. ledna 2012 v 14:43 | Reagovat

Musím s tebou v mnohých bodech souhlasit, i když jsem věřící. Moje víra, ale není založená na žádném z náboženství a také netvrdím, že vše, co si myslím je pravdou. Já si z mnoha náboženství beru různé myšlenky a na tom je postavena má víra. A myšlenky (nebo spíš návrhy) z posledního odstavce platí i naopak. Setkala jsem se s mnoha netolerantními ateisty, jedna z nich je i mou kamarádkou. Naše náboženské rozpory mezi nás staví zeď. Já o své víře příliš nemluvím, beru to jako svoji osobní záležitost a hlavně ji nikomu nechci vnucovat. Ale vadí mi, když mi někdo otřískává o hlavu, že bůh není, nemám důkaz a tak. Já pak reaguji tak, jako že ani ona nemá důkaz, že bůh neexistuje. Spor se vždycky snažím ukončit tím, že každá věříme svému, nechme to být, ale ona je velmi netolerantní. Vlastně mi to přijde vtipné, jelikož ona tvrdí, že je budhistka, což je považována (ač mylně) za náboženství a právě mnohé myšlenky mám z této filozofie. Ona prostě nedokáže pochopit, že já věřím něčemu jinému než ona, a vnucuje mi svůj názor.

Jinak tvé důvody jsou pochopitelné a máme stejné názory a důvody, proč nemáš ráda křesťanství. Já sama jsem rok a půl navštěvovala náboženství a některé věci obecná veřejnost neví. Třeba to, že když Mariina matka porodila Marii, byla také panna, aby Marie byla opravdu čistá. Její matka totiž vyšla ze špinavého svazku. A postoj k ženám je opravdu hrozný. Myslím, že jak v Koránu, tak i v Bibli jsou lidé přirovnáváni k vínu. Muži jsou červené a ženy bílé. Protože když kápneš bílého vína do červeného, zůstane stále červeným vínem. Když ale kápneš do bílého vína červeným, už nikdy nebude bílým vínem. Je to hrozné a je to tak. Taky mi přijde smutné, že mnozí muslimové si vykládají víru po svém. Muslimové totiž velmi často konají náboženské vraždy (krásným příkladem je opravdový příběh popisovaný v knize Fatwa a nebo od stejné autorky opravdové příběhy jiných žen - Neviditelné ženy), přesto že Korán vraždu přísně zakazuje. Fanatičtí věřící jsou hrozbou a ne nadarmo se lidstvo obává války na východě, která by mohla být jednou velké náboženskou a třetí světovou válkou.

Někde jsem četla, že náš osud je předem daný jako křivka, nahoru dolů. Křivku změnit nemůžeme, ale čára křivky je velmi hrubá a my sami určujeme jestli budeme nahoře čáry, nebo dole. Nevím, jestli je to pravda, ale rozhodně mi to přijde jako zajímavá myšlenka, a rozumným názorům jsem otevřená.

3 Lela Lela | 14. ledna 2012 v 14:44 | Reagovat

Trochu jsem se rozepsala, ale tohle téma mi přijde natolik zajímavé, že nešlo se nevyjádřit :)

Ps: Jsem ráda, že nebydlím přímo v Ostravě, ale ve F-M takže mě svinovské mosty minuly. Přeju pevné nervy!

4 Nugetka Nugetka | Web | 14. ledna 2012 v 15:04 | Reagovat

Možná proto jsem ateistka :) Zvlášť zajímavé mi přijde to, že naši drazí mocipáni typu Klaus and company teď vracejí církvi svaté majetek, kterej tihle církevní hodnostáři ukradli tzv. "čarodějnicím"...moc pěkné. Nezabiješ, nepokradeš.

5 Nare Nare | 14. ledna 2012 v 16:54 | Reagovat

Článek se mi moc líbí.
Já osobně nemám žádnou konkrétní víru. Od každého náboženství si beru nějaké poučení, které mi v životě pomůže.
Křesťanství mě někdy jaksi pobuřuje. Sice si z toho beru dost, ale některé fakty jsou velmi nepřesné. Podle bible jsme všichni špatní, musíme se pořád modlit a dělat jiné věci, aby nás Bůh miloval. Pokud však Bůh existuje, tak mohu říci, že nás všechny miluje stejně a nikoho neodsuzuje. Také mě napadla jedna taková věc: Adam a Eva byli oba Evropoidní rasy (Běloši). Ale odkud by se tehdy vzali rasy negroidní a mongoloidní?? To už bude pro bibli zřejmě oříšek...
Nemám nic konkrétního, čemu bych věřila. Věřím vesmíru, možná i něčemu, čemu se říká vyšší síly...

6 Judes Judes | Web | 14. ledna 2012 v 20:40 | Reagovat

Tak jsem sepsala dost obsáhlý paragraf, ale obávám se, že zveřejněním toho paragrafu všichni usnou nudou.
Každopádně, měj na paměti, NIC TI NEVNUCUJU. V žádném případě.

„Dejte si pozor, aby vás někdo nesvedl prázdným a klamným filosofováním založeným na lidských bájích.“ (Kol 2,8)
-- S tím bych začala. Týká se to jak filosofických směrů (= buddhismus atd.), tak Darwinovy teorie nebo třeba řeckých filosofů. Na začátek bych chtěla říct, že Ti Tvůj názor neberu. A vůbec neříkám, že mám odpověď na vše – abys měla odpověď na vše, musíš se modlit a tázat k Bohu a být duševně jinde, není možné si je všechny jen vycucat z prstu.
Nejdřív bych ráda něco řekla k homosexualitě. Nevím, co je na teorii s tučňáky pravda, ale rozhodně to neznamená, že se tak máme chovat také. Kudlanky nábožné ukusují partnerovi hlavu, kohouti střídají denně slepice – to přece neznamená, že to budu dělat ve svém vztahu... Na opuštěné děti jsou bezdětné páry, i když je to od homosexuálů dobrý čin, o to nic.
ALE, tím neříkám, že homosexuály soudím. Nevydědila bych svoje dítě, neodsoudila bych nikoho blízkého, neznám jejich příběh, kdoví, co je k tomu vedlo. Spousta homosexuálů je milejší, než třeba nějací křesťané, teď myslím třeba fanatiky nebo pastory, co to dělají jen pro peníze, ne opravdové křesťany (kterých je dnes méně a méně). Neodstrčila bych je, ono je fakt lepší se za ně modlit (teď to neříkám, abych Tě naštvala), ale ani s tím nesouhlasím a nemyslím, že je to vrozené. Ale neodsuzuju.
K otázkám.
• Víš, nevím co je na tom pravdy, ale říká se (je to fakt zajímavé), že sám Darwin jeho teorii na smrtelné posteli odvolal. Všechno tohle (žábry apod.) může být jen shoda okolností. Já mám otázku pro Tebe. Jak to, že když se zkříží lev s tygrem, jejich potomky se už křížit nemohou? Tohle tak trochu evoluci vylučuje. My, lidé, se s opicemi křížit ani nemůžeme, stejně tak různé druhy opic se nemohou křížit mezi sebou. Zato vlk a pes se zkřížit mohou, přitom jsou ale jejich geny dále než člověk a opice. Proč?
• Není nečisté se rozmnožovat sexem, ale sex se má dít v manželství (no alespoň ve stálém vztahu, protože rozmnožování v manželství je už dneska dost neobvyklé, i když je lepší se vzít). Sex se má dít mezi mužem a ženou co se milují a chtějí se sebou strávit zbytek života, asi tak, protože pak i ty děti vyrostou v lásce. Nemáme mít děti „jen tak.“ Kdybychom se rozmnožovali podáním ruky, bylo by ještě více opuštěných dětí a celkově by nás bylo přemnoženo – a kdybychom naopak museli k rozmnožení najít dvacetimetrový strom a vylézt na něj, tak bychom za chvíli vymřeli.
Dále, kdyby ten způsob nebyl „příjemný,“ kolik lidí by asi chtělo děti. Teď nemluvím o ženách, co už odjakživa chtěly být matkami.
Bůh má potřebu naši lásku zkoušet, protože nás potřebuje vychovat. Čím bychom si pak zasloužili něco tak úžasného, jako je nebe? Jde právě o to, že Bůh zná naše akce, ale my ne a asi tak si nás vychová.
Já nevím, k Evě bych se moc nepřirovnávala. Nevím, jak bych se zachovala v její situaci.
Ale i tak, tohle byl starý zákon, hodně se toho od starého zákona změnilo. Nevíme přesně, jak to tenkrát bylo. V novém zákoně je žena více méně rovná muži, i když by měl mít v rodině autoritu.
• V tom případě nemůžu sloužit. Víra se nazývá vírou hlavně proto, že věříme. Nemůžeme mít na vše důkazy. S tou bohyní Ti k tomu také asi moc neřeknu, protože jsi mi v minulé diskuzi jasně naznačila, že Ti Satan jako důkaz nestačí. Stejně to ale zmíním – já si zkrátka myslím, že se tyhle věci děly asi jen na pomatení, právě od Satana. Já vím, nedostatečný důkaz. Stejně tak se dá říct, že jsem zhubla, Ty se mě ptáš, jak a já jen říkám, že jsem pila hodně vody… Ty mi to ale nevěříš, protože takhle se nedá zhubnout, ale přitom to tak třeba je. Na takové otázky by nám nejlépe odpověděl Bůh sám, ale jsou i jiné, důležitější věci za které se modlit, než takové otázky.

Já naopak znám dost ateistů, co šikanují (odsuzují) křesťany. Žel dobrých nefanatických křesťanů je málo.
Každopádně chápu, já také nemusím fanatiky.

Závěrečně bych dodala, že křesťanství nejde stoprocentně pochopit logikou. Co se také může vejít do našeho miniaturního mozku? Nic.
...
Snad jsem to napsala dobře. :/

7 Judes Judes | Web | 14. ledna 2012 v 20:41 | Reagovat

[6]: špatný web.

8 Judes Judes | Web | 14. ledna 2012 v 20:43 | Reagovat

[5]: "Pokud však Bůh existuje, tak mohu říci, že nás všechny miluje stejně a nikoho neodsuzuje"
Pak křesťanství chápeš dobře. On nás Ježíš opravdu miluje stejně, jen se mu nelíbí co děláme, tedy někteříí. :-|

9 Judes Judes | Web | 14. ledna 2012 v 20:45 | Reagovat

[2]: Fanatiky vážně neuznávám a co vím, tak je napsáno v Bibli, že Bůh také ne,... Nevím.
...

10 Dendomačiatko Dendomačiatko | Web | 14. ledna 2012 v 20:51 | Reagovat

Pred pár minútami mi začal veľmi zaujímavý dokument o vesmíre, ale ja sa naňho s radosťou vykašlem. Pretože tento článok je fakt skvelý.

Ja osobne články o náboženstve a viere nemám rada, pretože autori väčšinou hnusne vyjadnurujú svoj názor PROTI, alebo sú naopak obrovskí fanatici. Z toho nevznikne nič iné, než blbé hádky v komentároch. Ale tento článok je iný. Napísala si to nevtieravo a chytro. K viere a náboženstvu mám postoj ako ty. V žiadneho Boha neverím, neradím sa k žiadnemu náboženstvu. Odmalička som toho názoru, že to nie je možné. Už len to, aby Boh myslel na toľké miliardy ľudí a každého počúval... to je divné :-? Taktiež to dennodenné modlenie... mne to pripadá proste čudné. Možno keby som k tomu bola vedená odmalička, brala by som to inak. Aj preto si myslím, že v otázke viere by sa mal každý rozhodnúť sám. Neuznávam to násilné nútenie detí do kostola, ktoré v boha neveria. Ďakujem mojim rodičom, že ma tohto ušetrili.

Tiež si myslím, že všetko, čo príroda robí, robí z istého dôvodu. Príroda to tak nádherne všetko zariadila. Okrem ,,vytvorenia" človeka. Je mi zle ako človek ničí túto planétu a narúša prirodzený kolobeh prírody. Teória Veľkého Tresku, Darwinova evolučná teória, vesmír, svet, to tak všetko do seba krásne zapadá...

Dosť komický je hlavne postoj náboženstva k sexu. Pre boha, nebyť sexu tak ľudská rasa vymrie! To isté s tou homosexualitou. Hlavneže sú známe prípady ako farári sexuálne obťažujú či dokonca znásilňujú mladých chlapcov... 8-O Najviac mi však na náboženstve vadí to, že 99% vojen je práve kvôli nemu. Ľudia sú vďaka nemu úplne sfanatizovaní (nie však všetci) a pre to, že niekto verí v niečo iné alebo že neverí vôbec sa idú pozabíjať. Cirkev je sakramentsky silná a idú tam milióny prachov.

Ale! Nech brouka žít. Moje heslo pri tejto téme je: ,,Verte si v čo chcete, ale mne to nevnucujte."

11 hogreta hogreta | E-mail | Web | 14. ledna 2012 v 21:30 | Reagovat

[10]: Já myslím, že ty případy se zneužíváním chlapců faráři vznikají naprosto z jasného důvodu - pro člověka prostě není přirozené, aby za celý život neměl partnera a děti. Tohle je naše poslaní a vzdát se lásky a budoucnosti vlastního rodu vyžaduje obrovskou sílu. Tito faráři či kněží žijí naprosto nepřirozeným způsobem - a pokud nejsou tak silní, tak to prostě jednou nevydrží a udělají něco takhle ohavného. Tito chlapci jsou jim nejblíže a také jsou snadná kořist. Ale tím jejich chování samozřejmě neomlouvám, dovolovat si něco na děti je naprosto neomluvitelné.

[6]:
„Dejte si pozor, aby vás někdo nesvedl prázdným a klamným filosofováním založeným na lidských bájích.“ (Kol 2,8)  - ano, to je jediný verš v Bibli, který přímo podporuje to nenávistné netolerantní chování. Nikdo nemůže vědět, zda na lidských bájích nemůže být založena celá bible. Jak by bylo příjemné tobě, kdyby tvé přesvědčení neustále někdo označoval za Satanovo a tím ho naprosto urážel? Asi by ti to příjemné nebylo. Tohle je věta, která je tam prostě jen proto, aby vysvětlovala věřícím všechno, s čím křesťanství nesouhlasí. Stačí jedno slovo: Satan. A není potřeba to řešit. Děje se něco v souladu s Biblí a je to správné? Pak je to Bůh. Děje se něco špatného? Něco, co Bibli popírá? Pak je to Satan. Tady nejde o to, že nevěřím v Satana nebo že bych ho nepovažovala za důkaz. Ale o tom, že nikdo z nás nemůže vědět v čem ten Satan doopravdy je.

Co se týče tvých otázek ohledně křížení druhů: týká se to genetiky, aktivací a deaktivací různých částí alel. Hraje tam roli dominance různých genů a tak. Budeš se to učit tak ve čtvrťáku na střední a uvidíš, že je to racionálně naprosto vysvětlitelné.

A ohledně těch homosexuálů - to je přesně to, o čem mluvím - oni nestojí o to, aby se za ně někdo modlil - dokonce si troufám tvrdit, že se jim to nelíbí a nesouhlasí s tím. Jakým právem může někdo zasahovat do duchovního života jiného, cizího člověka? Kdyby ten daný člověk se modlit chtěl, tak to udělá, pokud nechce, nikdo nemá právo se modlit za něj - tím zasahuje do jeho záležitostí a do jeho života. A to je opravdu odporné, ať to má jakékoli "správné důvody". Nikdo nemá právo jakkoli řídit životy (i kdyby jen ty duchovní) ostatních. K přirovnání s kudlankou se nebudu vyjadřovat, protože naprosto postrádá logiku a s mým příkladem vůbec nesouvisí.

Já proti křesťanům nic nemám, když někomu nevnucují svou víru. Spolužák ze střední je ministrant a o náboženství se s ním vždy dalo v pohodě pokecat. Proč? Protože se opravdu chová jako profesionál, nic nevnucuje, nic neponižuje, a moji víru neuráží. Nemá žádné hloupé řeči o tom, že "v tom mém myšlení má prsty Satan". S takovými věřícími si pokecám i ráda.

Tadá, to je vše, co chci k tématu říct a nesnažte se mě přesvědčovat. Nechci si číst žádné ověřené důkazy boží existence. Nevěřím jim, proto mě nezajímají. Někdo jim věří, tak ať jim věří. Já nechci nikomu nic dokazovat. Já jen vyjádřila svůj názor. Tak laskavě nikdo nedokazujte nic mně.

12 I. I. | 14. ledna 2012 v 21:44 | Reagovat

Tak konkrétně já jsem křesťanka. Ano, chodím každou neděli do kostela. Ano, každý den se modlím. Ano, každý den si přečtu kousek Bible.
Jsem ráda, že nejsem sama, kdo si myslí, že každý něčemu věří. Nemám ráda lidi, kteří říkají že nevěří ničemu, protože to prostě není a nemůže být pravda. Vždy věří minimálně tomu, že nad námi "něco" je, a nebo naopak tomu, že žádný Bůh (v jakékoli podobě) neexistuje.
Jako malá jsem měla štěstí. Moji rodiče byli a jsou tzv. příležitostní křesťané - tj. občas chodili do kostela a nás mě a staršího bratra brali s sebou. Samozřejmě, že ve 4 letech člověk ze mše jako takové nic neměl, ale pamatuji si, že se mi to líbilo, i když jsem tam musela být potichu. No a v 1. třídě jsme s o 2 roky starším bráškou začali chodit na náboženství k jedné řádové sestře. Díky tomu jsem poznala jednu z nejúžasnějších osob ve svém životě ( už téměř 4 roky žije jinde, ale stále jsme v kontaktu a vídáme se). A věřím tomu, že nebýt toho pověstného Božího prstu bych ji ani spoustu dalších důležitých lidí svého života nepoznala. Z toho vyplývá, že ke křesťanství jsem se dostala pozvolna a hlavně zcela dobrovolně - souhlasím s tím, že k víře se nedá donutit, ale výchova má podle mě v tomto ohledu poměrně velkou sílu.
V bibli se mluví ve špatném slova smyslu hlavně o cizoložství, sex v manželstí za účelem rozmnožování se je určitě v pořádku :-) A co se týče vývoje světa a člověka, ono se to s míněním "obyčejných" lidí zas až tolik neliší. Ano, v Bibli se píše, že Bůh svět stvořil v 6 dnech, ale nikde není psáno, jak dlouho ten jeden den trval. Mohlo to být jen obrazné, a den mohl ve skutečnosti trvat miliony let... A co se týče Marie, tam je to podle mě hlavně o tom zázraku početí bez toho, aby poznala muže (teď mě možná budete kamenovat, ale co by se mohlo stát. kdyby si tohle lidé v té době uvědomili a uvěřili...). Bůh tím chtěl naznačit, že on je schopný všeho. Kdyby na jabloni začali růst třešně, lidi by si to nějak vyložili - obzvlášť při tehdejší míře vědění´, ale aby se narodilo dítě bez toho, aby žena měla pohlavní styk, to se asi nestávalo každý den :-)
Fanatici, války... tady už podle mě často nejde o víru. Lidé, kteří zabíjejí, už věří něčemu jinému, nejčastěji někomu, kdo se vydává za nového proroka, vlastně stačí, aby ten dotyčný měl dobré přesvědčovací schopnsti a lidi najednou věří, že 2 a 2 je 5 (vzpomeňme na Hitlera - jeden nepříliš atraktivní a perspektivní muž dokázal zmanipulovat a přesvědčit tolik lidí... výsledky jsou známé).
Nechci tady nikomu nic vnucovat ani to nebylo mým záměrem, spíš je třeba si uvědomit, že nic není černobílé...

13 hogreta hogreta | E-mail | Web | 14. ledna 2012 v 21:56 | Reagovat

[12]: S tvým názorem souhlasím, protože tě tvé náboženství očividně naplňuje. A to je přesně to, co víra má dělat. Má dělat lidi šťastnými.

PS: Tvůj předposlední odstavec mě zaujal, je to zase jiný úhel pohledu - a přiznávám se, že je zajímavý a zní docela logicky.

14 Judes Judes | Web | 14. ledna 2012 v 22:07 | Reagovat

[11]: Tak to jsem to podala úplně špatně, promiň mi -- netalent vyjadřování. Ve veřejných diskuzích bych asi měla přestat psát svoje názory nebo pobouřím půlku světa, to bych nechtěla.

[12]: S Tebou souhlasím.

15 Judes Judes | Web | 14. ledna 2012 v 22:10 | Reagovat

[6]: Já to s tím psaním fakt neumím, mrzí mě, jestli jsem tě namýchla )). Opravdu jsem to tak nemyslela.

16 Marybelle Marybelle | Web | 14. ledna 2012 v 22:13 | Reagovat

Já tedy věřící také nejsem, ale musím říct, že už kolikrát jsem se tak trochu "modlila", jestli se to tedy dá tak pojmout - snad aby se mi něco podařilo nebo jsem něco nepokazila.
Proti věřícím mám osobně názor takový, že mi vůbec nevadí a nesoudím je za to, že mají svého Boha a své desatero, ale připadá mi, že klečet pořád v kostele - to si radši zapálím někde za rohem cigaretu. Taky mi připadá, že když třeba věřící někoho zavraždí, pak jde do kostela, vyvzpovídá se z toho a je očištěn. Na nevěřícího je v tomto případě nahlíženo úplně jinak.
Tím nechci nikoho soudit, nic proti věřícím nemám, to je jen můj osobní názor. Myslím, že nikdo doopravdy nevíme, jestli nějaký Bůh je, a jestli stvořil toho Adama a Evu, ale Bibli by měl znát každý. ;-)

17 hogreta hogreta | E-mail | Web | 14. ledna 2012 v 22:25 | Reagovat

[14]: Z druhé strany - umět pobouřit půlku světa, to ti může být v mnoha případech užitečné:-D. Ono to totiž opravdu působí tak, že se snažíš okolí ovlivnit - ale vidím, že to tak asi jen působí, ale doopravdy to nechceš. Holt písemný projev je vždy nedokonalý, člověk nevidí, jak se ten druhý tváří, co dělá a jakým tónem věc říká. A to je sakra hodně:)

18 Mandy Mandy | E-mail | Web | 14. ledna 2012 v 22:35 | Reagovat

Páni! Tohle je  výborný článek! Neuvěřitelné, jak umí jeden psát! :) Zase jsi nezklamala! Miluju tenhle blog i jeho publikace! Myslím, že každý by měl věřit tomu, co považuje za správné :)) Jestli chceš, jukni zase na můj a třeba i zanech komentář, bude-li se ti líbit ;)

19 Lučii Lučii | Web | 14. ledna 2012 v 22:44 | Reagovat

[18]: Na kolik blogů tohle budeš ještě dávat? o.O

Jinak tohle je opravdu povedený článek. Myslím, že moje názory se od těch tvých moc neliší akorát, že já bych si o tomhle ještě asi netroufla psát. Nevím proč. :)

20 hogreta hogreta | E-mail | Web | 14. ledna 2012 v 22:50 | Reagovat

[15]: čtu si to, co jsem napsala znova a opravdu jsem nechtěla tak vyjet. Vlastně si ani nemyslím, že jsem vyjela, ale z mého příspěvku to tak opravdu vypadá. Jen jsem se snažila hájit. Takže i já tobě se omlouvám, taky jsem to tak nemyslela:). Já si tě jako blogerky vážím, na tvůj blog ráda chodím. A taky vím, když ty přijdeš na můj blog - svým umístěním jsi natolik originální, že mi to google analytics vždycky nahlásí :-D

21 I. I. | 14. ledna 2012 v 22:58 | Reagovat

[13]: no teď když jsem to po sobě četla, zjistila jsem, že to moc nedává smysl :D ale snad jsi z toho pochopila, co jsem tím chtěla říct :-)

22 Judith Judith | Web | 15. ledna 2012 v 9:47 | Reagovat
23 Nugetka Nugetka | Web | 15. ledna 2012 v 9:59 | Reagovat

Mimochodem: momentálně čtu Korán a snažila jsem se přečíst Bibli, ale čistě proto, že mě to zajímá. Taky si myslím, že Křesťanství je dost netolerantní vůči ostatním náboženstvím, to třeba právě ti Arabové, podle vás Křesťanů barbaři nebo něco takového, při obléhání světa povolovali jiná náboženství! To ten váš geniální Bůh nedělá. A že jsou tam ženy utiskované? O tom v Koránu není ani slovo. To totiž vymysleli po revoluci tam u nich na východě, nevím přesně kde.
Jasně, narážky na geniálního boha ode mě nejsou moc pěkné, ale zneužívání dětí a to, jak to Papež se svým blahosklonným úsměvem toleruje, mě dohání k šílenství.

24 Judith Judith | Web | 15. ledna 2012 v 10:05 | Reagovat

[17]: [20]: Tak to je pravda, já zrovna nikoho ovlivnit neplánovala:) A děkuju, já si tě jako blogerku taky ráda čtu, máš moc zajímavé články, na zamyšlení. Já to s tím Google Analytics vím, někdy když přijdu na nějaký blog, tak je tam dole asi kolem 20 vlaječek a z toho je odsud asi jeden člověk, což jsem já :D.

25 Šárka Šárka | 15. ledna 2012 v 14:47 | Reagovat

Nejsem věřicí a nikdy nebudu. Žádnou víru jako takovou neuznávám! Samozdřejmě je faj když někdo v něco věří a mnohé se tím může vysvětlit. Jenže mi příjde že spousta lidí tím spíš omlouvá svou blbost.
A navíc vírá je špatná už od začítku, vedou se kvůli ní války. Ve středověku umřelo kvůli těmhle "nesmyslům" mnohem víc lidí než v 2. světové válce! (tím samozdřejmě nesouhlasím s hitlerem, jen aby to zas někdo špatně nepochopil)!
Nevím jak je to v dnešní době, jestli v některých těch případech jde ještě o víru nebo jen o peníze a moc. Každopádně se za tu víru schovávají.
Ještě jedna věc mě docela zaráží. proč pořád naše církev vyžaduje po naší vládě něco vrace! Přeci bůh jim pomůže a majetek pro ně ani není tak důležitý.
No ať si každý věří v co chce, ale myslím že tohle stejně jednou všechno skončí. Jediné v co lidi budou věřit budou peníze! Je to asi smutné, ale je to tak! ;-)

26 Verloren Verloren | Web | 15. ledna 2012 v 17:12 | Reagovat

Komentuju, aniž bych četla předchozí komentáře, ale snad to nebude moc vadit.

Je to vážně velice povedený článek. Já osobně jsem ateista. Nikdy jsem nebyla na žádné mši v kostele (a tam bych chodit nemohla, ani kdybych chtěla, protože místní kostel je v dezolátním stavu), nečetla jsem Bibli a ani si nevybavuju, že bych se někdy modlila. Navíc - a to tvrdím pořád - je náboženství, Bible a stvoření světa pořád jen cosi vymyšlené ČLOVĚKEM. My jsme si vymysleli vlastní bohy, vlastní pravidla, která členové té a té církve musí dodržovat, pravidla, která potlačují lidskou přirozenost, ať už je to sex před svatbou - a svatbu jsme také vymysleli sami - nebo třeba to, že faráři nesmějí mít děti, pokud se nepletu.
To ani nemluvím o tom, jak už jsi ostatně podotkla ty, že náboženství vyvolalo už takových válek a sporů a způsobilo smrt nespočtu lidí, že se na něj nedá nahlížet jako na něco zcela čistého.

Ale na druhou stranu je nesporný fakt i to, že doopravdy existují věci "mezi nebem a zemí", které se nedají racionálně vysvětlit a podložit pomocí znalostí fyziky, chemie, biologie a bůhvíčeho ještě, a my bychom si měli uvědomit (teď to možná vypadá, že se snažím někoho ovlivňovat, že? :-D), že si nikdy nemůžeme být jistí, že nikde není žádná vyšší moc, která nám jednou zúčtuje to, čeho jsme se v životě dopustili, a o čem jsme si mysleli, že nám to projde bez trestu.

A už jen tak bokem, pro někoho je možná náboženství - ať už ho jakkoliv svazuje a ať se mě osobně zdá jakkoliv... hloupé? - něco, co mu ukáže cestu, když třeba neví, kudy kam. A kdo z nás by občas o něco takovéh nestál?

27 myanmar myanmar | Web | 15. ledna 2012 v 17:44 | Reagovat

Výborný článek, se kterým se opravdu ztotožňuji. Postoj víry k mnohým věcem nechápu a nejspíš nikdy chápat nebudu. Sex až po svatbě, postoj k homosexuálům a k antikoncepci - to je jen stručný výčet. Na druhou stranu souhlasím s tím, že Bibli se vyplatí přečíst - obsahuje spoustu krásných myšlenek a kdyby každý žil podle desatera, ono by na tom světě bylo líp :)

Já mám takovou svou vlastní víru, kterou jsem si vytvořila, abych alespoň nějakou měla. Myslím, že je důležité, aby člověk něčemu věřil - zejména proto, že víra je něco, čeho se může teoreticky v těžkých chvílích zachytit. Bez ohledu na to, jestli to, čemu věří, je pravda  a nebo ne.

Bývaly doby (asi 5 let zpět), kdy jsem byla celkem věřící. Pak se ale stalo něco, co mě donutilo přemýšlet o tom, kde je na tomhle světě ta boží spravedlnost a proč  lidé, kteří nikomu nikdy nic neudělali, musí snášet tolik utrpení. A ne, vysvětlení typu "Koho Bůh miluje, toho zkouší" apod. mi nepřipadala dostatečná :)

Takže má teorie je následující. Naše činy se na konci života sečtou, a podle toho, jak jsme si vedli, nám bude přidělen další život. Těm, kteří způsobili něco špatného bude přidělen život plný utrpení a těm, kteří žili v míru život lehký (není to zrovna ideálně vyjádřeno, já vím :))A je jedno, jestli té energii, která rozhoduje o našem dalším pobytu budeme říkat Bůh, Aláh a nebo jinak.

28 T. T. | Web | 15. ledna 2012 v 18:06 | Reagovat

Já taky nejsem věřící a to hned z několika důvodů. Zaprvé mi víru znechutila babička, fanatická křesťanka, která mě nutila chodit do kostela a sedět tam v té zimě a taky mě nechala proti vůli rodičů pokřtít. Zadruhé za to může přeneseně dějepis. Nelíbila se mi iknvizice, prodej odpustků a samozřejmě křížácké války. Zatřetí taky přítomnost a to jsou války z náboženských důvodů (vím, že už to tady bylo několikrát napsáno), zneužívání dětí kněžími, postoj církve k homosexuálům a vymáhání beztak nakradeného majetku po státu. A pak taky moje intimní záležitost, ale i záležitost spousty jiných lidí a to proč Bůh dopustí, aby se někomu stalo něco hrozného. Prostě pro mě neexistuje a hotovo.
Mám ale ráda příběhy ze Starého zákona, ale stejným způsobem jako třeba pohádky. Nevěřím, že by se někdy staly, stejně jako nevěřím, že by se třeba na nějaké království vrhl devítihlavý drak.
Věřím ale v něco jako "vyšší moc", i když nedovedu přesně vysvětlit, co to znamená.
Článek se mi strašně líbí, ostatně jako všechny od hogrety a naprosto s ním souhlasím. Taky nesnáším, když mi někdo vnucuje svoji víru, jako by ta jediná byla správná a čistá!

29 Berry Berry | Web | 15. ledna 2012 v 22:52 | Reagovat

Poctivě jsem si přečetla všechny komentáře a článek a přijde mi, že všichni zapomínáte na jednu věc. Že nejsou jen katolíci, ale i pravoslavní a protestanté, tak byste je nemuseli házet do jednoho pytle...
Jinak mi přijde zbytečné cokoli dodávat, opakovala bych se nebo by to navazovalo na to, že jsem věřící protestantka a hodně těch vypsaných záporů chápu a uznávám jinak než vámi popsaní převážně katolíci.
Nemám nic proti nikomu, ale když už argumenty a historie, tak se vším všudy.
How :-).
P.S. Ještě si neodpustím poslední větičku, co mě svědí. Nenapadlo tady někoho, že je muž na první pohled popisovánm, žena zapomínána (případně popsána se špatnými věcmi) proto, že obecně emancipace začala před 100 lety a nějaké zrovnoprávnění žen? A že ještě před 100 lety měl volební právo jen majetný muž a zbytek nebyl považován za člověka/řádného občana?

30 Juds Juds | Web | 16. ledna 2012 v 17:24 | Reagovat

[29]: Dodala bych, že osobně také nejsem katolička:)..

31 Berry Berry | Web | 16. ledna 2012 v 17:48 | Reagovat

[30]: Jo, já jen, že mi to přijde z těch komentářů o kněžích, nenávisti vůči ostatním vírám, studených kostelech apod. Protože mi přijde, nevím, jestli ses s tím také setkala, že o katolících toho lidé ví až moc, ale o protestantech a jiných skoro nic... Např.

32 Handle Handle | Web | 17. ledna 2012 v 23:01 | Reagovat

Teda, opravdu zajímavá úvaha!
V mnohém s Tebou souhlasím... :)) např. s tím vesmírem, začal jsem o tom přemýšlet po zhlédnutí dokumentu Tajemství a opravdu věřím, že to tak funguje... :)

33 Fée Fée | Web | 18. ledna 2012 v 15:11 | Reagovat

Můj otec je vychován v křesťanské (praktikující rodině), druhá babička v Boha také věří, ale nechodí do kostela. Jedna z mých nejbližších kamarádek je také křesťanka.
Já osobně se označji za agnostika, s ohledem na Boha jako takového - jeho existenci nelze vyloučit, ale zároveň ji nelze ani popřít.
Více ale inklinuji k východním filosofickým směrům, asi nejblíže je mi buddhismus a hinduismus.
Tak či tak, já si zkrátka z každého náboženství beru to svoje, protože základ všech náboženství je jakýsi souhrn morálních zásad, podle kterých se podle mého názoru vyplatí se řídit (nezabiješ a tak).
Už jen pro prostředí, ve kterém žiji, si myslím, že jsem velmi tolerantní.
A ano, respektujme se.

34 Luna Luna | 18. ledna 2012 v 15:32 | Reagovat

Pro zajímavost - není křesťan jako křesťan, podobné pochyby mají lidé už stovky let. Proto se snažili o reformaci a když to nešlo, odtrhli se a založili vlastní církev. Evangeličtí kazatelé a kazatelky mají rodiny, navíc věří, že cestu do nebe již mají jistou, bez zkoušek. Pravoslavná církev se oddělila téměř před tisíci lety - a neuznává Mariino panenství.

Ateisté a příslušníci malých církví jsou často v teologických otázkách daleko agresivnější, mají větší potřebu přesvědčovat o své pravdě.

35 Majka Majka | Web | 2. února 2012 v 23:33 | Reagovat

Ahojky, jsem věřící 18ti letá křesťanka, a článek se mi moc líbí. Jste šikulka, že to umíte takhle dobře vystihnout. Myslím si, že tázat se a mít otázky je absolutně na místě, protože já je taky mám, ale snažím si na ně odpovídat prožitými zkušenostmi s Ježíšem. Toť vše :) Dobrou noc lidičky

36 Verloren Verloren | Web | 11. února 2012 v 21:25 | Reagovat

Tak s tímto článkem jsem už měla tu čest, viz komentář [26]: . :-)

37 Nugett Nugett | Web | 25. února 2012 v 15:57 | Reagovat

A ještě bych dodala - vysvětlete mi, proč, když má církev svatá takovou hromadu prachů, tak proč v Africe umírají denně desítky, možná stovky dětí hlady?
Proč, když je bůh milosrdný, proč dopustí, aby se tohle dělo?
Proč se církevní hodnostáři tváří jako kdyby zkonzumovali Šalamounův exkrement, a ty strašný peníze nepošlou někam, kde by měly smysl? Proč si celej svůj život žijou v blahobytu, a nechaj umírat lidi? To přece není jejich úkol. Jejich úkol je pomáhat lidem. VŠEM. A nenechat nikoho, aby zabíjel civilisty, kteří nemají NIC společnýho s nějakým iddiotským sporem mezi zeměmi!

38 May May | Web | 31. července 2012 v 8:52 | Reagovat

Já osobně sice jsem věřící, ale věřím v boha jako takového, nesměruju se k žádnému náboženství. Ještě před pár lety jsem byl naprostý ateista, ale ve chvíli kdy jsem byl na pokrají zhroucení a smrti mi bůh pomohl, vysvětlil pravdy mého života a ukázal mi správný směr.
Rozhodně nesouhlasím s názorem že kdyby byl bůh, nestanou se věci jako umírání v Africe. Znamená to teda, že moje matka neumře na rakovinu, protože bůh je přece milostivej a nepřipravil by mě o milující matku? To je naprostá kravina. Věci jsou tak jak jsou a jak mají bejt. Jak už řekla autorka, VŠECHNO se děje z nějakého důvodu.

39 I. I. | 16. září 2012 v 15:04 | Reagovat

Rovnou předesílám, že je mi 16 a chci zkusit popsat svůj názor, ne šířit pravdu pravdoucí, takže je mi jasné, že se mnou nemusíte souhlasit. Nechci se navíc pouštět do debat o náboženstvích a filozofických směrech o kterých nic nevím. Stejně se tu ale nejvíce debatuje o katolické církvi, takže to snad nevadí.
Hodně se tady diskutuje o majetku církve. (Tady začnu trochu zeširoka, tak se neděste.) Před měsícem jsem byla na celostátním setkání křesťanské mládeže ve Žďáru nad Sázavou. Navštívila jsem tam přednášku jednoho kněze, a v závěrečných dotazech se jeden z posluchačů (také křesťan) právě na majetek církve - proč se při mších používají drahé, často zlaté/zlacené předměty, proč vysocí církevní představitelé žijí v "palácích" apod. Některé názory jsem převzala, protože se mi opravdu moc líbí. Musíme si uvědomit, že církev je "instituce". Má své zaměstnance, musí platit nejrůznější poplatky, často musí renovovat kostely, na které peníze už nezbývají a tak. V Bibli se píše, že člověk má být chudý, ale někdy mi připadá, že nevěřící lidé si přestavují, že by věřící, kněží a ostatní představitelé měli být o chlebu a vodě, nosit jedny kalhoty a dvě trička a bydlet ve stanu :) Spíš je to o tom, že nemusím mít dvě vily, čtyři auta a každé léto pět dovolených v různých koutech světa.
K tomu bych ještě dodala: někde v diskuzi jsem četla, proč chce církev zpátky svůj majetek, když má svého všemohoucího Boha, který jí pomůže. Omlouvám se, ale někdy mi připadá, že si někteří lidé myslí, že my křesťané si řeknem: "Pane Bože, nutně potřebuju peníze," a najednou najdem pod polštářem obálku s penězi. Ale tak to (většinou) fakt nechodí :D
Afrika - tam to podle mě vůbec není o penězích. Největší škodu tam napáchali evropští kolonizátoři, kteří je zkrátka chtěli "poevropštit", protože si mysleli, že evropský způsob života je ten nejlepší. Jenže výsledkem je, že Afričané potlačili svůj přirozený způsob života, zvykli si, že výdobytky civilizace mají na dosah ruky. Dřív se o tom, co se děje v Africe tolik nevědělo, ale pochybuju, že by tam umíralo tolik lidí. Oni byli schopni se uživit. Podle mě je finančmí pomoc typu: tady máte peníze a žijte blaze, úplně bezpředmětná. Peníze utratí a budou tam, kde byli. Podle mě je základ v nějaké osvětové činnosti, ale je to běh na dlouhou trať. Někde jsem četla, že Evropané učili africký kmen chovat dobytek (to je podle mě správný způsob pomoci). Žili s nimi asi rok, potom odjeli jinam. Když se po nedlouhé době vrátili, zjistili, že zvířata byla pozabíjena a snězena. Jak říkám, bude to ještě dlouhá cesta...
Tak, pokračování příště :D

40 tom4christ tom4christ | E-mail | Web | 30. října 2012 v 17:42 | Reagovat

ve světě je spousta názorů a obecně vzato může být problém vyznat se v tom, zkuste ale popřemýšlet nad tím, zda existuje pravda a potom ji hledat. Pokaždé, když existuje originál, vznikne kolem toho spousta napodobenin. Stejné to je s pravdou. "Kdo ji hledá, nalezne". Ale najde ji ten, kdo se nespokojí s nějakým názorem, ale skutečně ho zajímá pravda, ne ta jeho ale objektivní, ne subjektivní. Špatné jednání lidí, kteří se schovávají za pravdu, nemůže pravdu pošpinit a zrušit, pouze špiní toho člověka. U lékaře vás taky nebude zajímat jeho názor, ale budete chtít vědět skutečnou diagnózu, tedy skutečný stav, tedy pokud ji chcete znát... :-)

41 mambabu mambabu | 30. června 2013 v 15:33 | Reagovat

Mohla si třeba nějaká ryba říct, že se teď vyvine a bude lepší?
To je přece hloupost! Někdo to přece musí řídit!

42 hogreta hogreta | E-mail | Web | 30. června 2013 v 18:51 | Reagovat

[41]: Nezlob se, ale tohle je asi ten nejhloupější argument, který jsem zatím slyšela :-D . Než začnu mluvit o náboženství, něco si o něm nastuduju. Snažím se zjistit různé názory z různých stran a podle toho si udělat názor vlastní. Kéž by se tím taky řídili i někteří věřící, protože jestli si fakt myslíš, že evoluce funguje stylem "že si nějaká ryba řekla, že bude lepší", tak mi to potom připadá, že jsi věřící proto, protože pak už nad ničím nemusíš přemýšlet. To si pak řekneš "to řídí Bůh" a máš vystaráno. Nebylo by lepší nastudovat si o všem co nejvíc a pak se prostě svobodně rozhodnout, která teorie se mi líbí víc? :)

43 christimetal christimetal | E-mail | Web | 14. října 2013 v 18:32 | Reagovat

Skvěle napsané ! :) sem jednou měla slohovku jakože uvahu na češtinu a mám hoodně podobný názor, neli stejný :) dokonce i tomu učiteli se to líbilo :)

44 Erunis Erunis | Web | 15. července 2015 v 12:29 | Reagovat

Nechci ti můj názor nijak vnucovat nebo tak něco, ani se s tebou nechci o ničem hádat a tvůj názor respektuju, jen bych se ráda vyjádřila k těm otázkám, na které říkáš že křesťanská víra nemá odpověď. Nevím jakou na to má odpověď katolická církev, nevím jak by ti na to odpověděli jiní i třeba z té mé. Chtěla bych jen napsat jak to vidím já.

1. Nemyslím si že jsou to pozůstatky ze zvířat, jen je to tak prostě uzpůsobené a co se týče třeba nějakých těch odlišností... sama nevím proč, jestli nějaká chyba při vývoji dítěte... myslím si, že všechny různé nemoci, handicapy apod. začali stejně jako smrt po zhřešení člověka.
2. Marie byla pannou proto, že v době narození Krista bylo nepřístojné aby se s někým vyspala mimo manželství. Kdyby tak udělala, byl by to hřích a židé by se na ni pravděpodobně vrhli s rukama plnýma kamení. Co se týče sexu, Bůh ho skutečně vymyslel jako něco krásného a úžasného, co patří mezi dva velmi si blízké lidi. V Bibli je i samotnému sexu  věnována Píseň písní (ikdyž se tato kniha vztahuje i na jiná témata, kdy kniha z jedné strany má význam oslavy právě blízkosti mezi mužem a ženou, ale taky vztahu Krista k člověku nebo jak to říct. :D ... no je spoustu úvah které se nad významem této knihy zamýšlí, ale to je zase něco jiného.) Církve právě dělají velmi často tu chybu, že je to u většiny jako téma tabu, na okolí působí jako asexuálové co ostatní berou jako zhýralá prasata. Nesouhlasím s tím a i v mé církvi občas postřehnu, že když se nějaké probírané téma třeba zabývá právě něčím společným se sexem, někteří ztuhnou, jsou nervózní, jako by se probíralo něco zakázaného a mají s tím ještě stále problém.
Zkoušení lásky... nemyslím si že jsou to zkoušky lásky, ale prostě zkoušky, které nás v něčem posunou dál, naučíme se více Bohu důvěřovat... v Bibli v 1.Korintským 10:13b stojí -  Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát. - Takhle to co se zkoušek týče vidím já.
Netolerujeme jiná náboženství. No... představ si, že by jsi byla na pustém ostrově, na kterém je převozník, který tě převeze na pevninu, ale přátelé, kteří jsou s tebou na tom ostrově jsou přesvědčeni, že se tam dostanou sami. Jeden to chce prostě uplavat, další si chce třeba postavit vlastní vor, ačkoliv na celém ostrově široko daleko je jen jedna palma. A ty víš, že to neuplavou a vor nedokážou postavit. A zuří, když jim říkáš že ten převozník je rád převeze i bez zaplacení. Oni ale nechcou, říkají že je cestou určitě někde hodí žralokům a okrade o věci co jim zbyly. A vůbec, že sami jsou dost schopní se zachránit. Nechtěla by jsi, aby taky přežili? No... já bych je na ten vor asi přivázala a vypustila na pevnině, ale tohle všechno je jen taková metafora nemožná převést ve skutečnost, že? :D každopádně já ty přátele pokoušející se to přeplavat apod. brala jako jiná náboženství. Vlastně tomu odpovídá i proč šíříme svou víru. Chceme těm přátelům na ostrově říct o převozníkovi. Každopádně já osobně nemám problém s lidmi kteří jsou jiného vyznání, ale mrzí mě když já důvěřuji převozníkovi a celým srdcem si jsem jistá ve správnou cestu. Problém je, že oni svou cestu taky považují za tu správnou.
Postavení žen... uff další složité téma. :D Do komentáře, který je už tak dost dlouhý nedovedu přenést všechny své myšlenky na tyhle otázky. Snad můžu sem dát jako text se kterým souhlasím odkaz na článek, který se tím zaobírá : http://www.buh-krestanstvi.cz/news/bible-degraduje-zeny-a-vyvysuje-muze1/ (Je to i stránka na které si můžeš přečíst další zajímavé otázky, na které lidé často hledají odpovědi.)

A co se týče zabíjení lidí kvůli víře... náboženské války... Lidé co je vedli, se za víru jen schovávali a přitom jednali ve vlastním zájmu. Tito lidé jednali sami proti své víře.

45 Erunis Erunis | Web | 15. července 2015 v 12:38 | Reagovat

Jenom co se týče té evoluce, jednu jsem viděla na youtube takové zajímavé video. https://www.youtube.com/watch?v=7Lf-l5naMp8 Je to tam podaný dost neohleduplně, snad i občas výsměšně, ale je tam pár myšlenek k zamyšlení.

46 Erunis Erunis | Web | 23. července 2015 v 15:49 | Reagovat

Když teď čtu článek na jiném webu o kreacionismu a evoluci, narazila jsem na zajímavý odstavec právě o té ,,žábře", jak zmiňuješ ve tvém článku.

,,Rybí žábry v lidském zárodku .Samozřejmě žádné neexistují, i tuto lež začal hlásat podvodník Ernst Haeckel, Darwinův velký propagátor v Německu, a nadšení evolucionisté ji pak opakovali desítky let až dodnes. Žádné struktury protkané krevními kapilárami kolem dokola, schopnými absorbovat kyslík jako u ryb, u lidského zárodku neexistují. 2,5 mm velké lidské embryo vykazuje charakteristické záhyby mezi čelem a srdečním valem. Jde o oblouk pozdější dolní čelisti, podjazyčný oblouk a dva hrtanové oblouky. S přibývajícím zakřivením embrya v hlavové oblasti se vnitřní oblouky víc a víc kruhově zvětšují a jejich tkáň uvnitř je tím napínána. Mezi nimi zůstává tělní stěna tenká, dokonce se někdy trhá, jsou-li ektoderm a entoderm příliš natěsnány. Případné štěrbiny (perforace) v tělní stěně byly pak omylem pokládány za rudimentární žábry. Jsou to však sekundární defekty na partiích krku a hlavy, které s rybími žábrami nemají nic společného, kromě jakési vzdálené vizuelní podoby. Podle zrakové podobnosti můžeme ovšem odvozovat i jezevčíka od štokrlete, podobnost je tu značná."
celý článek zde: http://www.buh-krestanstvi.cz/news/fakta-ktera-svedci-pro-stvoreni-ne-evoluci/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
PROSÍM, do komentářů piště pouze to, co souvisí s daným článkem!
Odpovědi ke komentářím na vašem blogu pište na váš blog přímo k tomu komentáři nebo mi poštele email.
-
Neupozorňujte na sebe reklamami! Na blogy autorů smysluplných komentářů se vždy dívám.
Blogy nespřáteluji, do oblíbených dávám ty, které se mě něčím zaujaly, které se mi líbí a na které opravdu ráda chodím.
-
Budu ráda, když budete komentovat, jen tak se dozvím, co se vám líbí a co ne.
Klidně pište i ke starším článkům, já si to všechno ráda pročtu.



©2011-2015